19.1 C
Athens
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου, 2023

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ οι αγαπημένες online αγορές των Ευρωπαίων

 

 

της Νατάσας Φραγκούλη

 

Το ψηφιακό κανάλι αγορών επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους. Οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν μόλις χρόνο: από 58% το 2021 το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες έφτασε στο 68% το 2022.

Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το 2022 το 75% των ατόμων, ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ, είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, που δημοσιεύθηκαν χθες, οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη είναι οι Ολλανδοί, όπου το 2022 το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Ακολουθεί η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%. Στον αντίποδα, μακριά από το e-shopping βρίσκονται ακόμη αγορές όπως αυτή της Βουλγαρίας, όπου ποσοστό λιγότερο από το 50% των χρηστών του Διαδικτύου κάνει online αγορές (49%).

Μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες που είδαν τις online αγορές να εκτοξεύονται είναι η Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), η Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), η Τσεχία και η Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).

 

Τι αγοράζουν

 

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ήταν και το 2022 οι πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές αγορές για τους Ευρωπαίους, με το 42% των online αγοραστών να κάνει μια αντίστοιχη αγορά το περασμένο έτος. Η δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία για το e-shopping στην Ευρώπη είναι οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%).

Ακολουθούν τα καλλυντικά και τα προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), τα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες, και τα αθλητικά είδη -εκτός αθλητικών ενδυμάτων- με 14% η κάθε κατηγορία).

Συνεργατική οικονομία

 

Το 2022, μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα. Επίσης, το 6% νοίκιαζε καταλύματα online μέσα από υπηρεσίες τύπου Airbnb, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.

Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...

Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι προκλήσεις της αγοράς ενέργειας για την πράσινη μετάβαση

Για τις προκλήσεις στην αγορά ενέργειας και την πράσινη μετάβαση μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, σε...

Hello Athens: Η Nova φέρνει υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε ακόμα περισσότερες γειτονιές της Αθήνας

Αναβαθμισμένη εμπειρία, γρήγορο και αξιόπιστο Ιnternet σε ακόμα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις με το Nova Fiber Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου...

Visa: Συμβουλές για ασφαλείς συναλλαγές εν όψει των εορταστικών αγορών

Αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού...