10.4 C
Athens
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024

Ρεκόρ στις ηλεκτρονικές συναλλαγές με το δημόσιο το πρώτο εξάμηνο του 2021

Νέα μεγάλη αύξηση καταγράφεται το πρώτο εξάμηνο του 2021 αναφορικά με τον όγκο των ηλεκτρονικών συναλλαγών με το Δημόσιο, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 30η Ιουνίου τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά περισσότερες από 150.000.000 φορές, αποτρέποντας έως αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες.

150 εκατ. συναλλαγές

Οι 150.000.000 ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεπερνούν ήδη και κατά πολύ τον συνολικό αριθμό ηλεκτρονικών συναλλαγών του 2020, οπότε και καταγράφηκαν αθροιστικά περισσότερες από 90.000.000 συναλλαγές. Σημειώνεται ότι οι ίδιοι αριθμοί για το 2019 και το 2018 ανήλθαν σε 34 και 8 εκατομμύρια αντίστοιχα. Στις ηλεκτρονικές συναλλαγές αθροίζονται:

  • οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, χωρίς να συνυπολογίζονται όσες υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις εκδόθηκαν από το gov.gr μέσω κωδικών web banking, και
  • οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Αναλυτικότερα, σε ότι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων προκειμένου οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με τη χρήση των κωδικών Taxisnet έφτασε κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021 τα 86 εκατομμύρια. Αναλογικά, σε όλη τη διάρκεια του 2020  είχαν πραγματοποιηθεί 54 εκατομμύρια κλήσεις για αυθεντικοποίηση,  δηλαδή η αύξηση είναι της τάξης του 218%.

Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη διαβίβαση στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε περίπου 64 εκατομμύρια στο α’ εξάμηνο του 2021, ενώ για όλη την προηγούμενη χρονιά (2020) ήταν 37 εκατομμύρια, δηλαδή πρόκειται για αύξηση της τάξης του 245%.

Τίτλος Σύνολο 2018 Σύνολο 2019 Σύνολο 2020 2021 (έως 30 Ιουνίου)
Αυθεντικοποίηση χρηστών (πρότυπο oAuth2.0) 4.494.413 29.116.044 54.185.731 86.396.905
Σύνολο WS κλήσεων ανά έτος 4.286.502 5.572.256 37.502.632 64.228.068
Σύνολο όλων των κλήσεων ανά έτος 8.780.915 34.688.300 91.688.363 150.624.973

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Χριστουγεννιάτικα δώρα για 300 παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία του Βουκουρεστίου

Η AKTOR Ρουμανίας πραγματοποίησε για δεύτερη συνεχή χρονιά μία συγκινητική κοινωνική δράση, προσφέροντας Χριστουγεννιάτικα δώρα σε 300 παιδιά που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία “Dr. Victor...

Entersoft-Softone: ενώνονται για να δημιουργήσουν τον Εθνικό Πρωταθλητή στο Business Software

Οι μέτοχοι των εταιρειών Entersoft & Softone ανακοινώνουν την ένταξη των δύο εταιρειών σε έναν ενιαίο οργανισμό δημιουργώντας τον ηγέτη στον χώρο του business...

Η πορεία των startups στην Ελλάδα, οι ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025

Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) και την EATE (Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων), παρουσίασε για...

Απλά Ψηφιακά 158: Η AWS και οι ελληνικές ΑΙ εξελίξεις, τα data centers και η… Black Friday

Για τα νέα που επιφύλασσε το μεγάλο συνέδριο της AWS Re:Invent στο Λας Βέγκας, για τις τηλεπικοινωνίες και για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης...

Ρεκόρ επιβατών για την Emirates τη φετινή εορταστική περίοδο

Με τις να αναχωρήσεις να σημειώνουν σημαντική αύξηση συγκριτικά με τον προηγούμενο Δεκέμβριο, η Emirates συνιστά στους επιβάτες της να προγραμματίσουν προσεκτικά τα ταξίδια...