Όλοι μας έχουμε κάποια κενά στις ψηφιακές δεξιότητες. Ποια είναι τα δικά σου;
Μήπως διάγραψες κατά λάθος την τελευταία συνέντευξη που ηχογράφησες; Ή, μήπως δημοσίευσες το άρθρο σου πριν να είναι έτοιμο; Οι ψηφιακές δεξιότητες δεν είναι κάτι δεδομένο. Στην πραγματικότητα, 2 στους 3 Ευρωπαίους που παρουσιάζουν ελλείψεις στις ψηφιακές δεξιότητες θα χρειαστεί να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους έως το 2025 για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν καθοριστεί στο σχέδιο δράσης της ΕΕ για την ψηφιακή εκπαίδευση, όπως αναφέρει νέα μελέτη.
Η All DIGITAL και η HUAWEI, με την υποστήριξη της EY, έχουν συνεργαστεί με σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων, καιρό πριν από την κυκλοφορία της νέας μελέτης τους.
Με τη βοήθεια ενός γρήγορου κουίζ, ο κάθε Ευρωπαίος μπορεί να δει ποιες ψηφιακές δεξιότητες μπορεί να βελτιώσει.
Κουΐζ: https://www.europeandigitalskills.eu/quiz/
Το κουίζ έχει ως στόχο να χαρτογραφήσει και να προσωποποιήσει το κενό ψηφιακών δεξιοτήτων με 6 ξεχωριστές προσωπικότητες:
- Ο Χαμένος Ερευνητής,
- Ο Σιωπηλός Επικοινωνητής,
- Ο Αδέξιος Δημιουργός,
- Ο Εκτεθειμένος Προστάτης,
- Ο Αποσυνδεδεμένος Προγραμματιστής,
- Ο Μπερδεμένος Πάροχος Λύσεων.
Η έμπνευση για αυτά τα πρόσωπα προέρχεται από τα πορίσματα της Κοινής Λευκής Βίβλου (White Paper) για τις ψηφιακές δεξιότητες και το ταλέντο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μελέτη παρουσιάστηκε σε μια εκδήλωση στις 27 Απριλίου 2022 στη βιβλιοθήκη Solvay στις Βρυξέλλες ενώπιον μιας κοινότητας εμπειρογνωμόνων.
Ενώ η Λευκή Βίβλος διερευνά τις βαθύτερες αιτίες του χάσματος στις ψηφιακές δεξιότητες, όσον αφορά το ταλέντο στις ΤΠΕ, το κουίζ αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις ελλείψεις ψηφιακών δεξιοτήτων και επιτρέπει την ευρύτερη κατανόηση του προβλήματος. Η Λευκή Βίβλος αποκαλύπτει επίσης πιθανές λύσεις και συγκεκριμένες δράσεις που μπορούν να αναλάβουν τα αρμόδια και ενδιαφερόμενα μέρη για τη γεφύρωση του χάσματος στις ψηφιακές δεξιότητες.
Η Λευκή Βίβλος διαρθρώνεται σε πέντε συγκεκριμένους τομείς ευκαιριών:
- Βελτίωση και αύξηση των ευκαιριών εκπαίδευσης και μάθησης των ΤΠΕ
- Προτεραιότητα στο ταλέντο εντός των εταιρειών: up/re-skilling
- Ενθάρρυνση και υποστήριξη των γυναικών στις ΤΠΕ
- Προώθηση συνεργασιών στα οικοσυστήματα ψηφιακών δεξιοτήτων
- Επένδυση στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών