21.3 C
Athens
Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023

Ψηφιακοί πολίτες από… κούνια τα Ελληνόπουλα τη χρονιά του COVID-19

της Νατάσας Φραγκούλη

Όλη την Ελλάδα online έκανε η πανδημία του COVID-19, με τα Ελληνόπουλα να γίνονται και αυτά ψηφιακοί πολίτες από κούνια.

Τη χρονιά της πανδημίας σχεδόν όλοι (96%) οι Έλληνες, ηλικίας 16-64 ετών, έγιναν digital citigens.

Οι ψηφιακοί πολίτες στην Ελλάδα υπολογίζονται πλέον σε 6,5 εκατ. Τα μικρά παιδιά δεν  αποτελούν εξαίρεση, αφού σχεδόν όλοι οι… μπόμπιρες 5-12 χρόνων είναι επίσης «digital citizens». Περίπου ένα στα πέντε παιδιά (18%), ηλικίας 5 έως 12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο. Η κατοχή κινητού στο παιδικό κοινό είναι ανοδική, το τελευταίο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 8%, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Έντονη είναι η παρουσία των παιδιών στο Διαδίκτυο: σχεδόν εννιά στα δέκα παιδιά (85%) είναι χρήστες Internet. Μάλιστα, η διείσδυση της χρήσης του Διαδικτύου είναι αυξημένη κατά 7% από το τέταρτο τρίμηνο του 2019 έως το τέλος του 2020.

Smarphone uber ales

Η πανδημία έκανε το κινητό τηλέφωνο την απόλυτη συσκευή συνδεσιμότητας. Σχεδόν όλοι (91%) οι Έλληνες συνδέονται στο Διαδίκτυο από το κινητό, έχοντας κυριολεκτικά τα πάντα στο χέρι: επικοινωνία, ενημέρωση, διασκέδαση, κοινωνικοποίηση, ψώνια, επάγγελμα. Το κινητό αποτελεί την πρώτη σε προτίμηση συσκευή (91%) για τη σύνδεση στο Internet. Ακολουθεί με διαφορά (56%) το laptop, έπεται ο σταθερός υπολογιστής (49%), το tablet (27%) και οι «έξυπνες» τηλεοράσεις (21%).

Μάλιστα, το δεύτερο εξάμηνο του 2020, μεσούσης της πανδημίας, καταγράφηκε αύξηση σε όλες τις συσκευές πρόσβασης στο Διαδίκτυο, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση ήταν της τάξης του 5% για το κινητό τηλέφωνο, 21% για τα laptops και 4% για τα tablets.

Εντυπωσιακή άνοδο είχε και η χρήση των desktops για σύνδεση στο Διαδίκτυο (42%), καθώς αυξάνεται η εξ αποστάσεως εργασία, αλλά και η τηλε-εκπαίδευση των παιδιών. Εντυπωσιακή άνοδος κατά 29% σημειώθηκε στη χρήση των smart tv ως μέσου σύνδεσης στο Internet.

 

 

Ο χαμός στα social media

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η έρευνα «Focus on Tech Life Tips» της Focus Bari, η οποία απεικονίζει το πώς εκτοξεύθηκε η σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία μέσα σε λίγους μήνες, τη «χρονιά της πανδημίας». Η έρευνα αποτυπώνει και την εύλογη άνοδο των social media: οκτώ στους δέκα Έλληνες «υπάρχουν», εκφράζονται και αλληλεπιδρούν μέσω των social media.

Την ίδια στιγμή, αυξάνεται κατά 70% η αναλογία που δηλώνει ότι αφιερώνει στα social (συνειδητά τουλάχιστον) πάνω από μια ώρα κάθε μέρα. Ειδικότερα, περισσότερο από μία ώρα την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα αφιερώνουν πάνω από δύο στους πέντε Έλληνες (44%)

Online αγορές

Σύμφωνα με την έρευνα, την περίοδο της πανδημίας εκτοξεύθηκαν στην Ελλάδα οι online αγορές. Πλέον, επτά στους δέκα Έλληνες κάνουν πλέον σήμερα αγορές online, καθώς το τελευταίο εξάμηνο, το 68% του ελληνικού κοινού έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά.

Ο δείκτης αυτός έχει 9 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση μέσα σε ένα χρόνο, τον χρόνο της πανδημίας. Σε σχέση δε με έναν χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί κατά 15%.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Samsung Electronics Hellas παρουσίασε τα προϊόντα ήχου και εικόνας για το 2023

Με αφορμή το λανσάρισμα της νέας σειράς audiovisual για το 2023, η Samsung Electronics Hellas παρουσίασε σήμερα τις νέες εμπειρίες προβολής, που αντιπροσωπεύουν το...

Sunday Premiere: Η συγκλονιστική αληθινή ιστορία «The Woman King» στη Nova

Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η Viola Davis πρωταγωνιστεί σε μια γεμάτη δράση ιστορία που αφορά μία επίλεκτη γυναικεία μονάδα πολεμιστών! Οι συνδρομητές της Nova...

Η προσβασιμότητα συναντά τον τουρισμό: Η Evenly στην 31η Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ

H Evenly, ως υποστηρικτής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, προσέφερε υπηρεσίες διερμηνείας στην ελληνική νοηματική γλώσσα και αυτόματου υποτιτλισμού, σε όλη τη διάρκεια της...

Η Nova αποτίει φόρο τιμής στη Βασίλισσα του Rock ‘n’ Roll, Tina Turner

Η Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου και τηλεπικοινωνιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αποτίει φόρο τιμής στη θρυλική εικόνα του Rock n Roll,...

Απλά Ψηφιακά 98: Η Grandmama (Βίκυ Κλήμη) που συνδυάζει επιχειρηματικότητα και κοινωνική προσφορά, οι ψηφιακές πληρωμές και οι εξαγορές στην πληροφορική

Τον επιτυχημένο συνδυασμό της επιχειρηματικότητας με την κοινωνική προσφορά, αλλά και τα επόμενα βήματα του Grandmama ανέλυσε στον Δημήτρη Μαλλά και τη Νίκη Παπάζογλου...