- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Μέχρι πρόσφατα η ικανοποίηση ή η απογοήτευση των δημοτών μιας περιοχής αποτυπωνόταν κάθε 4 χρόνια στις δημοτικές εκλογές. Πλέον οι δήμοι μπαίνουν στην ψηφιακή εποχή μπορούν να έχουν στα… χέρια τους μία πλατφόρμα δημιουργίας διαύλου επικοινωνίας μεταξύ του Δήμου και των πολιτών.
Καθημερινά οι δημότες έρχονται σε επαφή με υπηρεσίες/δράσεις του δήμου τους από τις οποίες άλλοτε είναι ικανοποιημένοι και άλλοτε αγανακτισμένοι. Μέχρι πρόσφατα ένας δήμος μπορούσε να μάθει τα κακώς κείμενα μόνο από καταγγελίες ή από την ψήφο του δημότη.
Ωστόσο πλέον υπάρχει ένα ψηφιακό εργαλείο που μετρά την ικανοποίηση των δημοτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες/δράσεις του Δήμου, με την αποστολή ερωτηματολογίων (μέσω SMS, Viber ή/και email) μετά από κάθε επαφή με την εκάστοτε υπηρεσία/δράση (ΚΕΠ, Δημοτική Πισίνα, Καθαριότητα/Κάδους, Ανακύκλωση, Προσβασιμότητα σε ΑμεΑ κλπ.).
Μετράει και αξιολογεί όλες τις δράσεις του Δήμου
Η πλατφόρμα μετράει και αξιολογεί όλες τις δράσεις του δήμου και συγκεντρώνει δεδομένα προς δράση/βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών, χωρίς να επιβαρύνει τους Δήμους με επιπλέον ενασχόληση με την πλατφόρμα, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει στη δημιουργία ενός φάρου που θα εμπνέει τις υπηρεσίες του δήμου να γίνουν ακόμα πιο φιλικές.
Η e-satisfaction.com και η eTURN ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ δήμων και κατοίκων, με γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας των Δημοτών. Μέσω της πλατφόρμας συλλογής feedback από τους δημότες, ο εκάστοτε Δήμος:
- Παρακολουθεί τον βαθμό ικανοποίησης των δημοτών
- Κατανοεί τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών
- Αντιλαμβάνεται ποιες υπηρεσίες και δομές χρειάζονται βελτίωση
- Μετατρέπει τα παράπονα των δημοτών σε εποικοδομητικές συζητήσεις
Συγκεκριμένες κατευθύνσεις βελτίωσης
Η πλατφόρμα συγκεντρώνει δεδομένα και δίνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις βελτίωσης βάσει αληθινών και επώνυμων αξιολογήσεων των δημοτών, ενώ παράλληλα καλύπτει την αυξημένη ανάγκη των δήμων να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα και γίνονται ολοένα πιο φιλικές προς τους δημότες.
Το ψηφιακό εργαλείο της “Φωνής του Δημότη” έχει παρουσιαστεί σε δεκάδες δήμους σε όλη την Ελλάδα, έχει ήδη υιοθετηθεί από τους Δήμους Ηλιούπολης και Παλαιού Φαλήρου, ενώ ενδιαφέρον δείχνουν ακόμα αρκετοί δήμοι.
“Το όραμα μας είναι κάθε Δημότης σε όλη την ελληνική επικράτεια να ακούγεται και να διαμορφώνει μαζί με τον Δήμο του μια καθημερινότητα που εξυπηρετεί τις δικές του ανάγκες”, ανέφερε o Δημήτρης Θεοφάνους, Managing Director eTURN.
“Ανοιχτή διακυβέρνηση σημαίνει υπευθυνότητα και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων. Αυτό είναι που πετυχαίνει η Φωνή του Δημότη. Περισσότερη επικοινωνία, περισσότερες δράσεις, περισσότερη εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στο κράτος”, δήλωσε ο Ευάγγελος Κοτσώνης, CEO & Co-Founder e-satisfaction.com