5.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023

Ψηφιακό αγώνα δρόμου κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Μπορεί για τις μεγάλες εταιρείες της χώρας η ψηφιακή στροφή που επέβαλλε η πανδημία να ήταν πιο εύκολη και σίγουρα πιο γρήγορη, ωστόσο, για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα φαίνεται ότι αποτελεί έναν μαραθώνιο, στον οποίο έχουν ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσουν. Ακόμη και με αργό βηματισμό, πάντως, οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα κινούνται στην οδό του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Όπως προκύπτει από την εξαμηνιαία έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ένα μικρό αλλά σημαντικό ποσοστό, το 17,4% των μικρών και πολύ μικρών εταιρειών στη χώρα απαντά ότι προχώρησε σε ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της μελέτης, η οποία αποτυπώνει το οικονομικό κλίμα στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (0-49 άτομα προσωπικό, οι οποίες αποτελούν το 99,6% των ελληνικών επιχειρήσεων), το δεύτερο εξάμηνο του 2021, το 58,4% των επιχειρήσεων είχε ενσωματώσει συστήματα ψηφιακού μάρκετινγκ.

Όσον αφορά την ενσωμάτωση άλλων ψηφιακών τεχνολογιών, η έρευνα δείχνει ότι το 26,3% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων της χώρας έχει ενσωματώσει συστήματα και συσκευές που παρακολουθούνται ή ελέγχονται από απόσταση μέσω του Διαδικτύου. Επιπλέον, το 16,5% συμμετέχει σε κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα, ενώ το 14,1% επεξεργάζεται και αναλύει δεδομένα παραγωγικής/εμπορικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις το 6% των μικρών και πολύ μικρών εταιρειών στην Ελλάδα έχει ενσωματώσει εφαρμογές αυτοματοποίησης στην παραγωγική διαδικασία.

Η έρευνα είναι η πρώτη για το 2022 που διεξάγει το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ. Οι τηλεφωνικές συνεντεύξεις διενεργήθηκαν από την εταιρία MARC AE σε πανελλαδικό δείγμα 802 πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων

Ψηφιακές επενδύσεις

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 το 21,8% των μικρών και πολύ επιχειρήσεων πραγματοποίησε επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και ψηφιακές επενδύσεις (για παράδειγμα λογισμικό, ψηφιακές συσκευές και εφαρμογές). Επιπλέον, το 15,6% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων έκανε επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και λοιπά μηχανήματα,

Στο μεταξύ, το 7,9% των επιχειρήσεων πραγματοποίησε επενδύσεις σε κτηριακές εγκαταστάσεις και λοιπό εξοπλισμό, ενώ το 6,1% επένδυσε σε κατάρτιση και εκπαίδευση προσωπικού (π.χ. συστήματα πιστοποίησης οργάνωσης και λειτουργίας).

Συνολικά, το 33% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων έκανε κάποιου είδους επένδυση το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πάντως, για το μεγαλύτερο μέρος των μικρών επιχειρήσεων, οι επενδύσεις που έγιναν το προηγούμενο εξάμηνο ήταν κυρίως επενδύσεις προσαρμογής ή συντήρησης και λιγότερο επέκτασης ή ανάπτυξης.

Η προσπάθεια των μικρών επιχειρήσεων της χώρας να ενταχθούν στο ψηφιακό περιβάλλον και να κάνουν πρόοδο σε θέματα ψηφιοποίησης, αν και καθόλου αμελητέα, είναι επί του παρόντος αδύναμη. Για παράδειγμα, μόλις το 17,3% των μικρών και πολύ μικρών εταιρειών στην Ελλάδα έχει ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-shop).

Πάντως, για τις επιχειρήσεις που έχουν e-shop ή/και συμμετέχουν σε ψηφιακή πλατφόρμα οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιστοιχούν μεσοσταθμικά στο 26,7% του κύκλου εργασιών τους.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Προκήρυξη διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά

Ένα σημαντικό έργο για την Ήπειρο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε τον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα...

«Γκάζι» για την ανάπτυξη έξυπνων πόλεων με ΙοΤ και Ταμείο Ανάκαμψης

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Με στόχο οι μεγαλύτερες πόλεις της χώρας να μετατραπούν σε έξυπνες εξασφαλίζοντας το ψηφιακό αύριο της Ελλάδας η χώρα αποκτά...

Στα 23,3 δισ. ευρώ η ευρωπαϊκή αγορά βιντεοπαιχνιδιών

 Της Νατάσας Φραγκούλη Να δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή αγορά διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών, δημιουργώντας, παράλληλα, ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για τους παίκτες, επιδιώκει η Ευρώπη. Η αγορά...

Εταιρείες τηλεπικοινωνιών: Κορυφαίοι κίνδυνοι το αυξημένο κόστος ζωής και οι απειλές κυβερνοασφάλειας

Η ανταπόκριση στο κΟστος ζωής βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης κινδύνων για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών Η αύξηση του κόστους ζωής έχει οδηγήσει τους καταναλωτές...

Τα πιο δημοφιλή και τα πιο… απεχθή crypto του 2023

Νέα έρευνα από το SmartBettingGuide.com αποκάλυψε τα κρυπτονομίσματα για τα οποία οι χρήστες του διαδικτύου μιλάνε θετικά online τους τελευταίους μήνες (Οκτώβριος 2022-Ιανουάριος 2023). Η μελέτη ανέλυσε πάνω από...