27.5 C
Athens
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2023

Ψηφιακά μαρσάρει πλέον η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού κινείται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αφενός το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται, αν και με ρυθμό βραδύτερο του αρχικά αναμενόμενου. Αφετέρου οι νέες υπηρεσίες λογισμικού για τα οχήματα αποκτούν μεγαλύτερη διείσδυση, ενώ και το ίδιο το κανάλι των αγορών ψηφιοποιείται όλο και περισσότερο.

Σύμφωνα με την έρευνα 23rd edition of the KPMG Global Automotive Executive Survey , το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί σε περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πέρυσι, οι προβλέψεις άγγιξαν το 70%. Οι προσδοκίες για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, την Ινδία και τη Βραζιλία είναι πλέον πολύ πιο επιφυλακτικές.

Υπάρχει, ωστόσο, μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια. Σε ποσοστό 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.

Στο μεταξύ, με μια πληθώρα νέων μοντέλων, νεοεισερχόμενων και νέων τεχνολογιών, τα στελέχη του κλάδου πιστεύουν ότι οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών τα επόμενα πέντε χρόνια θα εστιάσουν στη σημασία της οδηγικής απόδοσης και της φήμης της επωνυμίας. Το απόρρητο και η ασφάλεια των δεδομένων αποτελούν επίσης βασικούς παράγοντες σε κάθε αγοραστική απόφαση.

Οι πελάτες αυτοκινήτων αναμένεται να αγοράζουν ολοένα περισσότερο διαδικτυακά, αλλά και να είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν μηνιαίες συνδρομές για υπηρεσίες λογισμικού.

Νέες τεχνολογίες

Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο μεταξύ, ρα στελέχη εξακολουθούν να προβληματίζονται σε μεγάλο βαθμό για τις προμήθειες πρώτων υλών και εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των ημιαγωγών, αλλά και υλικών όπως ο ηλεκτρικός χάλυβας και άλλα ελαφριά υλικά ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότητα των καυσίμων και τη διάρκεια των μπαταριών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται σε αυτή την αδυναμία, επιδιώκοντας εξωτερικές αναθέσεις σε κοντινές χώρες αλλά και εντός της χώρας τους (nearshoring και onshoring), σε μια προσπάθεια να μειώσουν την εξάρτηση αποκλειστικά από μία ή δύο χώρες.

Αισιοδοξία για τις πωλήσεις

Τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν βεβαιότητα ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιτύχει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη την επόμενη πενταετία, με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως το 2030 να γίνονται πιο ρεαλιστικές.

Σύμφωνα με την 23η ετήσια έρευνα της KPMG “Global Automotive Executive Survey”, το 83% εκφράζει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα καταγράψει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με 53% το προηγούμενο έτος. Έτσι, από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 207 CEOs και Πρόεδροι, φαίνεται ότι δείχνουν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, δεδομένου των ενδεχόμενων δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει η μακροοικονομία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το realme c51 έρχεται να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο δύσκολους χρήστες

Το στοίχημα που έχει βάλει να επαναπροσδιορίζει τα standard της entry-level κατηγορίας smartphones, φαίνεται ότι κερδίζει, για άλλη μια φορά, η realme με το...

Μπαράζ προσλήψεων στην ελληνική αγορά Πληροφορικής

Τις ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων έναντι όλων των άλλων κλάδων της εγχώριας οικονομίας καταγράφει για το 4ο τρίμηνο του 2023 ο τομέας της Πληροφορικής. Παρά...

Η United Media ορίζει τον George Makris ως Programming Director

Η United Media, η εταιρεία MME της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Νova,...

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις… καλύτεροι πελάτες για τους κυβερνοεγκληματίες

Αυξανόμενος είναι ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (SMBs) στο σημερινό τοπίο ψηφιακών απειλών. Καθώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν ένα αξιοσημείωτο...

Στο κόκκινο το 2023 η αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων

Σε στενωπό βρίσκεται η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, καθώς η πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα...