- Της Μαρίας Μόσχου
Στις 26 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου νομοθετικού πλαισίου για τον «Καθορισμό τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκουσίου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ») που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 26 Μαρτίου και αναρτηθηκε στη «Διαύγεια».
Σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο τα ΚΤΕΟ θα «κόβει» όλα αυτοκίνητα στα οποία εντοπίζεται ότι έχει γίνει γύρισμα χιλιομέτρων, κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί καθώς από το 2018 έχει γίνει υποχρεωτική η αναγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων σε κάθε τεχνικό έλεγχο.
Παράλληλα θέτει σαφείς κανόνες για ο πότε ένα αυτοκίνητο περνά τον τεχνικό έλεγχο με σαή οδηγία να είναι καθαρό. Μάλιστα αναφέρεται ότι αν το ελεγχόμενο όχημα δεν είναι καθαρό μπορεί να είναι λόγο να «κοπεί» προσωρινά και να μην πάρει το Δελτίο.
Στόχος του νέου νομοθετικού πλαισίου είναι η Ελλάδα να προετοιμαστεί με βάση κοινοτική οδηγία η οποία αναφέρει ότι το 2020 θα υπάρχει διασύνδεση όλων των ευρωπαϊκών στοιχείων για τα οχήματα ώστε τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτα να είναι στη διάθεση όλων των κοινοτικών χωρών σε περίπτωση πώλησης. Με τον τρόπο αυτό όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται ενώ της ΕΕ να μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει τα οχήματα σε όλα τα κράτη-μέλη.
Παράλληλα αποσαφηνίζει τη διαδικασία ελέγχου και για τα οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία εξαιτίας κατάθεσης, αφαίρεσης ή παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας από δημόσια Αρχή, επισημαίνοντας ότι κατά τον έλεγχο προσκομίζεται αντίγραφο της άδειας µε την ένδειξη «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ», καθώς χωρίς επιτυχή τεχνικό έλεγχο το όχημα δεν μπορεί να επανακυκλοφορήσει.
Σε περίπτωση αλλαγής του αριθμού κυκλοφορίας για οποιονδήποτε λόγο, η υποχρέωση του οχήματος για περιοδικό τεχνικό έλεγχο ακολουθεί τον παλαιό αριθμό κυκλοφορίας, με σχετική αναγραφή στην νέα άδεια κυκλοφορίας που εκδίδεται από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών.
«Πειραγμένα» χιλιόμετρα
Στην περίπτωση αυτή το ΚΤΕΟ αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται µε διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
α) πεντακόσια (500) χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες,
β) χίλια (1.000) χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,
γ) τρείς χιλιάδες (3.000) χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα και
δ) πέντε χιλιάδες (5.000) χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος.
Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο ΔΤΕ που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:
α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και
β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.