18.5 C
Athens
Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2022

Ποιά ειναι η σουηδική fintech που κέρδισε την ψήφο εμπιστοσύνης του Πάνου Γερμανού

  • Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

«Δεν είμαστε πολύ μακριά από το να ανοίξουμε τις πόρτες σε μια συναρπαστική νέα αγορά. Το άνοιγμα ενός γραφείου στην Αθήνα μας δίνει τη μεγάλη ευκαιρία να βρεθούμε κοντά στην αγορά της ΝΑ Ευρώπης». Με αυτό τον τρόπο, τον περασμένο Μάιο, η σουηδική Klarna, η μεγαλύτερη fintech ευρωπαϊκή εταιρεία και μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως, προανάγγειλε, μέσω του site της, την είσοδό της στην ελληνική αγορά.

Εξίσου «συναρπαστική» φαίνεται ότι βρήκε αυτή την έλευση και ένας κορυφαίος ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος, το Public Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, ο οποίος εισέρχεται πλέον ως στρατηγικός επενδυτής στη σουηδική εταιρεία. Η είσοδος του Public Group έγινε με τη συμμετοχή του επενδυτικού του βραχίονα, της Public Capital Partners, στον νέο γύρο χρηματοδότησης, ύψους 800 εκατ. ευρώ, που ανακοίνωσε η Klarna, της οποίας η αποτίμηση -προ του νέου γύρου- έφτανε τα 46 δισ. δολάρια.

Στον νέο γύρο χρηματοδότησης της fintech συμμετείχαν, εκτός από το Public Group, η Mubadala Investment Company και το Canada Pension Plan. Επίσης, την ψήφο εμπιστοσύνης τους έδωσαν -ως υφιστάμενος μέτοχος- το fund Sequoia, αλλά και τα Silver Lake και Commonwealth Bank of Australia.

«Η επένδυση αποδεικνύει την έμφαση, που δίνει το Public Group σε τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες φέρνουν στους καταναλωτές καινοτόμες υπηρεσίες και νέους τρόπους να απολαμβάνουν τις διαδικτυακές τους αγορές», σχολιάζει σε ανακοίνωσή του ο ελληνικός όμιλος.

Εν αρχή ην…

Αφετηρία της στρατηγικής συμμαχίας της Klarna, που ήδη διαθέτει πλέον γραφεία στην Αθήνα, θεωρώντας τη χώρα μας κομβική για την περαιτέρω επέκτασή της επί ευρωπαϊκού εδάφους, με το Public Group, στάθηκε η συνεργασία των δύο πλευρών σε εμπορικό επίπεδο. Ο κορυφαίος όμιλος retail και και ecommerce της ελληνικής αγοράς συνεργάστηκε με την Klarna, παρουσιάζοντας την υπηρεσία “Public Now Pay Later” τον Ιούνιο.

Τα ήδη πολύ θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής (σσ. 1 στους 5 πελάτες του public.gr που επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, προτιμούν να πληρώνουν με Klarna), αλλά και η μεγάλη δυναμική της σουηδικής startup αποτέλεσαν τα εχέγγυα και εμβάθυνση της συνεργασίας.

Η σουηδική fintech startup, που ειδικεύεται στο «buy now pay later» (BNPL), πρακτικά βοηθά τους καταναλωτές και το λιανεμπόριο να κάνουν απλούστερες ηλεκτρονικές πληρωμές, αλλάζοντας άρδην το τοπίο στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών.

Ήδη η fintech startup, που ιδρύθηκε το 2005, απασχολεί παγκοσμίως περί τους 5.000 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται σε 45 αγορές, διαθέτει γραφεία σε 13 ευρωπαϊκές πόλεις σε εννιά χώρες, ενώ έχει παρουσία σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Πλέον έχει εξελιχθεί σε μια ψηφιακή τράπεζα, διαθέτοντας τραπεζική άδεια από τη Σουηδική Αρχή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας Finansinspektionen.

Βαρύ πελατολόγιο 

Με περισσότερους από 150 εκατ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και 2 εκατ. συναλλαγές την ημέρα, η Klarna είναι σήμερα η πιο δημοφιλής υπηρεσία BNPL στην αγορά, καθώς προσφέρεται από το 53% των ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο, ξεπερνώντας όλες τις αντίστοιχες πλατφόρμες, που διαθέτουν τη συγκεκριμένη μέθοδο πληρωμής.

Στην ουσία η Klarna, αξιοποιώντας το μοντέλο BNPL, δίνει την δυνατότητα σε εταιρείες λιανικής να προσφέρουν (online και offline) άτοκες δόσεις στους καταναλωτές, αναλαμβάνοντας το χρηματοοικονομικό ρίσκο των πληρωμών.

Ήδη το πελατολόγιό της μετρά πάνω από 400.000 συνεργάτες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group και Nike.

Ηχηροί επενδυτές 

Ο νέος γύρος χρηματοδότησης, στον οποίο συμμετείχε ο όμιλος του Πάνου Γερμανού, έρχεται να προστεθεί σε ένα σερί χρηματοδοτήσεων, που έχει «σηκώσει» η σουηδική εταιρεία. Πρόσφατα συγκέντρωσε 639 εκατ. δολ. σε γύρο χρηματοδότησης, του οποίου ηγήθηκε η SoftBank.

Είχε προηγηθεί νέα χρηματοδότηση μόλις τρεις μήνες ύψους 1 δισ. δολ., ενώ εννέα μήνες νωρίτερα η εταιρεία είχε «σηκώσει» 650 εκατ. δολ.

«Με τα Public ως στρατηγικό συνεργάτη, τον μεγαλύτερο online retailer στην Ελλάδα, έχουμε πραγματικά κάνει ένα δυναμικό ξεκίνημα στη χώρα. Τώρα, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε αυτή τη δυναμική που έχουμε χτίσει και κατά τη διάρκεια των γιορτών, μέσα από το ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο συνεργατών μας. Απώτερος σκοπός μας είναι να γίνουμε το #1 εργαλείο ανάπτυξης για τους Έλληνες retailers» σχολίασε ο Ηλίας Πιτσαβός, Head of Greece για την Klarna.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

«Λαγκάρει» η Ευρώπη στο 5G

της Νατάσας Φραγκούλη Υστέρηση έναντι διεθνών ανταγωνιστών της, όπως η ΗΠΑ ή η Νότιος Κορέα, συνεχίζει να καταγράφει η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την...

Υπερθέαμα με τα ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ, Ντόρτμουντ – Μπάγερν και η κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα Προκριματικά του...

Τα ποδοσφαιρικά ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ και Ντόρτμουντ – Μπάγερν μαζί με την κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα προκριματικά...

Nissan και Team Wild Grace επιστρέφουν στο Rebelle Rally 2022 με το στιβαρό Pathfinder Rock Creek

Το πανέτοιμο για περιπέτεια SUV της Nissan,  θα δοκιμαστεί στην έρημο από τις  6 έως τις 15 Οκτωβρίου Επιδεικνύοντας τη δέσμευσή της στην περιπέτεια...

LG Electronics: Η αρχή ενός νέου ταξιδιού – Κάνουμε μαζί τον κόσμο καλύτερο

 Καλύτερη Ζωή για Όλους Η LG Electronics (LG) με ένα διαρκές όραμα για καλύτερη ζωή των πελατών της, επιδιώκει τη βιώσιμη καινοτομία σε όλους τους...

Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας στον Όμιλο INTRAKAT ο Γιώργος Τσαπρούνηςv

Καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Επικοινωνίας στον Όμιλο INTRAKAT  αναλαμβάνει από την 1η Οκτωβρίου ο Γιώργος Τσαπρούνης, προερχόμενος από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών & συνδρομητικής τηλεόρασης και την εταιρεία NOVA -...