Για 5 σημαντικά κέρδη για τον κλάδο των ταξί κάνει λόγο η νέα διοίκηση του ΣΑΤΑ ασκώντας παράλληλα σκληρή κριτική στον πρώην πρόεδρο για την εμπλοκή του κλάδου σε κομματικές επιλογές που. όπως αναφέρουν. είχαν μετατρέψει τα ταξί σε «εκλογικά κέντρα».
Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αυτοκινητιστές ταξί, στους πρόσφατους νόμους που ψηφίστηκαν, αποτυπώνονται οι αλλαγές:
1. Με το Κώδικα Ποινικής Δικονομίας τελειώνει η ταλαιπωρία για τις χρονοβόρες δεσμεύσεις των Ε.Δ.Χ. Ταξί. Με μια απλή αίτηση στον Εισαγγελέα ή στον ανακριτή το ταξί είναι ελεύθερο προς εκμετάλλευση και κυκλοφορία, εντός λίγων ημερών.
2. Το ιδανικό μερίδιο. Σε περίπτωση απώλειας ή ανάκλησης της άδειας το 50% πηγαίνει στον συνιδιοκτήτη του άλλου 50%.
3. Ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται από το πρόστιμο των 2.000 ευρώ, στην περίπτωση που ο οδηγός έχει πλαστή ειδική άδεια. Εξασφαλίστηκε η ειδική άδεια, με επανέλεγχο και αντικατάσταση σε μορφή διπλώματος.
4. Δόθηκε παράταση στα Ε.Δ.Χ. που έχουν ημερομηνία λήξης από 01/01/2020. Παρατείνεται το όριο ηλικίας έως τέλος του 2022.
Έρχονται τα 7θέσια ή 9θέσια ταξί
5. Άνοιξε ο δρόμος, που σύντομα θα γίνει λεωφόρος, για την αντικατάσταση των 5θέσιων Ε.Δ.Χ. με 7θέσια ή 9θέσια ταξί. «Ένας στόχος χρόνων, γίνεται πράξη. Η αρχή γίνεται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την χώρα, όπως δεσμεύτηκε δημοσίως το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Από την ερχόμενη άνοιξη -και ενόψει της επόμενης τουριστικής περιόδου, η οποία όπως δείχνουν οι προκρατήσεις θα είναι «σεζόν ρεκόρ»- σε όλη τη χώρα, οι συνάδελφοι θα έχουν ένα νέο όπλο στα χέρια τους: Τα 7θέσια – 9θέσια Ε.Δ.Χ.», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πλέον έχει όραμα και σχέδιο, έχει φωνή, έχει επιχειρήματα, έχει και το κύρος, ώστε να επηρεάζει με θετικό τρόπο τις αποφάσεις, που αφορούν τον κλάδο μας.
Τώρα ήρθε η ώρα για την “νέα εποχή του ταξί“. Μια εποχή εναρμονισμένη με τις σύγχρονες ανάγκες, που υπόσχεται ανάπτυξη και καλύτερες μέρες για τον ταξιτζή και την οικογένεια του. Όσα πετύχαμε με πείσμα και αγωνιστικότητα, αλλά όχι με “αντάρτικο”, είναι μόνο η αρχή. Γιατί, το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει όραμα και σχέδιο που υπηρετεί την ανάπτυξη όλου του κλάδου και του κάθε επαγγελματία ξεχωριστά, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται παγκοσμίως».
Ερχονται νέες προτάσεις που θα τεθούν σε διαβούλευση
Ο ΣΑΤΑ αναφέρει ότι επιτεύχθηκαν 5 σημαντικοί στόχοι, ωστόσο, έχει έτοιμες και νέες προτάσεις, οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση στον κλάδο. Στόχος τους είναι η διαρκής βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός του κλάδου των ταξί.