20.4 C
Athens
Τρίτη, 3 Οκτωβρίου, 2023

Πάτρα – Πύργος: Τι αλλάζει στον αυτοκινητόδρομο από το καλοκαίρι του 2021

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Σημαντικές παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργου θα έχει ολοκληρώσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών.

Στόχος είναι να μην κινδυνεύουν καθημερινά ανθρώπινες ζωές μέχρι το 2024, οπότε και αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος.

Ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής μιλώντας σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό προανήγγειλε την ολοκλήρωση παρεμβάσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ μέσα στο καλοκαίρι του 2021.

Σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στον δρόμο Πάτρα – Πύργος έχουν να δοθούν χρήματα για συντήρηση πάνω από μια 10ετία. Τώρα, έχουμε εγκρίνει 30 εκατ. ευρώ για αυτόν τον δρόμο, αφού ευθύνη μας είναι η ασφάλεια των πολιτών και ασφαλώς το προλαμβάνειν».

Οι δράσεις που έχουν προγραμματιστεί

Πρόκειται για τις εξής δράσεις:

  • Διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με διαμόρφωση διατομής τύπου «β2+1» κατά ΟΜΟΕ ΛΚΟΔ με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 μ. έως 1.500 μ. κατά τη διεθνή πρακτική για ασφαλείς προσπεράσεις.
  • Διευθέτηση και περιορισμό των ανεξέλεγκτων / αντικανονικών προσβάσεων με διαμόρφωση εισόδων– εξόδων όπου αυτό είναι εφικτό.
  • Ειδική σήμανση, ηλεκτροφωτισμό και σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων.
  • Ηλεκτροφωτισμό και φωτεινή σηματοδότηση και προειδοποιητική φωτεινή σηματοδότηση στις εισόδους των οικισμών καθώς και των οικιστικών κατά μήκος της Ν.Ε.Ο.
  • Κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης.

H απόφαση ελήφθη καθώς η εν λειτουργία Νέα Εθνική Οδός (Ν.Ε.Ο.) Πατρών – Πύργου από το Μυντιλόγλι (δηλαδή πέρας της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας) μέχρι τον κόμβο σύνδεσης με την Περιμετρική Οδό Πύργου μήκους 85 χλμ. και διατομής πλάτους 11,50 μέτρων με μία κύρια λωρίδα κυκλοφορίας και και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (ΛΠΧ) ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα οδικής ασφάλειας που προκαλούνται από:

  • Την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων λόγω της ευθυτενούς – τεταμένης χάραξης πέρα από το ανώτατο όριο ταχύτητας για την συγκεκριμένη κατηγορία κατάταξης της οδού (υπεραστική οδός ταχείας κυκλοφορίας με όριο 110 χλμ /ώρα σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
  • Τον υπερβολικά υψηλό αριθμό ισόπεδων κόμβων (50 κόμβοι) εκ των οποίων σηματοδοτούμενοι είναι μόνο οι 11 ενώ υπόλοιποι 39 λειτουργούν με κατακόρυφη σήμανση.
  • Τη χαμηλή ποιότητα οδοστρώματος.
  • Τις ανεξέλεγκτες / αντικανονικές προσπεράσεις με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας παρά την απαγόρευση.
  • Τον υπερβολικά υψηλό αριθμό παράνομων και ανεξέλεγκτων προσβάσεων λόγω της ισοσταθμίας του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του με το πεδινό φυσικό έδαφος.
  • Την ύπαρξη δυνατότητας για αριστερές στροφές επί της οδού σε μεγάλο μήκος αυτής.
  • Τη διέλευση από οικισμούς και οικιστικές πυκνώσεις σε συνολικό μήκος 9 χλμ.

Το ακριβές χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου

Ο υπουργός Κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στo ακριβές χρονοδιάγραμμα κατασκευής και ολοκλήρωσης του δρόμου «Πάτρα- Πύργος».

Ξεκαθάρισε ότι ο δρόμος θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2024.

«Στόχος μας είναι μέχρι τον Ιούνιο του ’21 να έχουμε πάρει και την έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, την λεγόμενη DGCom και να ξεκινήσει το έργο. Εφόσον γίνει αυτό και δεν καθυστερήσει η αρμόδια Επιτροπή, τότε το χρονοδιάγραμμα είναι:

  • μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 να έχει κατασκευαστεί το κομμάτι Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα,
  • μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να είναι έτοιμο το κομμάτι Κάτω Αχαΐα – Πύργος και
  • το πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Είναι έργο πεδινό, χωρίς δυσκολίες κατασκευής, ενώ και ο παραχωρησιούχος, η “Ολυμπία Οδός”, έχει την εμπειρία να το κάνει».

Στο ερώτημα εάν υπάρχει ενδεχόμενο προσφυγών από τους προηγούμενους εργολάβους, ο Υπουργός υπενθύμισε ότι έχουν αποζημιωθεί και ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσφυγή. «Πιστεύω ότι θα σταθούν όλοι στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα γίνει προσφυγή. Αυτό είναι το δημόσιο συμφέρον» τόνισε ο κ. Καραμανλής. Και συμπλήρωσε: «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με αυτό το έργο».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Νέα εκστρατεία phishing με «δούρειο ίππο» τις φόρμες αυτοαξιολόγησης εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι και η ανάγκη επικοινωνίας τους με τις διοικήσεις των εταιρειών γίνονται "δούρειος ίππος" για τους κυβερνοεγκληματίες Είναι κοινή πρακτική σε μεγάλους οργανισμούς οι...

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα τηλεοπτικής πειρατείας με 13.000 πελάτες και κέρδη 25 εκατ. ευρώ

Εγκληματική οργάνωση, που δραστηριοποιούνταν στην παροχή υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, εξαρθρώθηκε από αστυνομικούς της Ασφάλειας Πατρών. Κατά τη διάρκεια συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη...

Novacinema: Μεγάλες πρεμιέρες τον Οκτώβριο με «Hitman’s Bodyguard 2», «Plane» και νέες σειρές

O Οκτώβριος έρχεται να σε cineπάρει στα Novacinema, τον απόλυτο κινηματογραφικό προορισμό, καθώς και στο Novalifε, το αγαπημένο κανάλι ψυχαγωγίας! Μεγάλες πρεμιέρες, συναρπαστικές νέες...

MyRoomie: Νέα υπηρεσία B2B για να βοηθήσει τις εταιρείες να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα στη μετεγκατάσταση υπαλλήλων

Η MyRoomie, η κορυφαία εφαρμογή για συγκατοίκηση στην Ελλάδα, ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα μιας νέας υπηρεσίας B2B για να βοηθήσει τις εταιρείες να διαχειριστούν...

Απλά Ψηφιακά 111: Τα σχέδια του Public Group (Ρόμπυ Μπουρλάς) και οι εξελίξεις στα 5G δίκτυα

Τον μετασχηματισμό μετά και την απορρόφηση των Media Markt, καθώς και τα σχέδια για την συνέχεια των καταστημάτων Public και γενικότερα της εταιρείας ανέλυσε...