23.8 C
Athens
Πέμπτη, 13 Μαΐου, 2021

«Παραλύουν» οι αστικές συγκοινωνίες αύριο Πέμπτη 6 Μαΐου

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Δυναμική θα είναι συμμετοχή των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις κινητοποιήσεις που έχει προκηρύξει για την Εργατική Πρωτομαγιά το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας την Πέμπτη 6 Μαΐου 2021.

Ήδη από τη Μ. Εβδομάδα 24ωρη απεργία έχουν εξαγγείλει:

  • Tο Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών στο Μετρό (γραμμές 2 & 3)
  • Η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ στη γραμμή του ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό).
  • Η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, στα Τρόλεϊ
  • Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής

Όσον αφορά τους εργαζόμενους στα λεωφορεία δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ατομικής συμμετοχής οδηγών στην 24ωρη απεργία με αποτέλεσμα να εκτελεστούν μειωμένα δρομολόγια.

Υπενθυμίζεται ότι χθες Τρίτη, 4 Μαΐου 2021 στα λεωφορεία, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ πραγματοποίησε  στάσεις εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας ως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Στο Μετρό (γραμμές 2 & 3) το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών πραγματοποίησε στάσεις εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέστειλε όλα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας, καθώς και των υπόλοιπων δρομολογίων σε όλη την Ελλάδα, λόγω 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

24ωρη απεργία στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ στις 6 Μαΐου 2021

«Συμμετέχουμε στην απεργία των Εργατικών Κέντρων Αθήνας και Πειραιά Σήμερα, 135 χρόνια μετά από την αιματηρή εξέγερση του Σικάγο ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς αποκτάει δραματική επικαιρότητα καθώς οι εργαζόμενοι καλούνται και πάλι να αγωνιστούν για την υπεράσπιση του 8ωρου και της οργανωμένης συνδικαλιστικής πάλης» αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ.

Μάλιστα επισημαίνει ότι «η κυβέρνηση μετά από διάφορα αντεργατικά μέτρα, που πάρθηκαν στη διάρκεια της πρωτοφανούς πανδημίας, με μόνιμο ή «προσωρινό» χαρακτήρα, ετοιμάζεται να προωθήσει μια σειρά ρυθμίσεις για την καταστρατήγηση της 8ωρης εργασίας, την υπονόμευση της απεργίας και γενικότερα της συνδικαλιστικής δράσης και την παράδοση της επικουρικής ασφάλισης και της έκδοσης των συντάξεων σε ιδιώτες.

Από το σύνολο των νέων μέτρων γίνεται ξεκάθαρο ότι στόχος είναι η προώθηση της ατομικότητας του εργαζόμενου και η απομάκρυνσή τους από τα Σωματεία, με την ακύρωση του ζωτικού κύτταρου της συνδικαλιστικής δράσης, που έγκειται στη συλλογικότητα, στην συμμετοχή, στο διάλογο και στην παρουσία του εργαζόμενου».

Καταλήγοντας υποστηρίζουν ότι: «Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ, που όλο αυτό τον δύσκολο χρόνο, κράτησαν, με τη δουλειά τους και τη συλλογική δράση τους, ζωντανές τις Σταθερές Συγκοινωνίες προς όφελος του επιβατικού κοινού του Λεκανοπεδίου είναι αποφασισμένοι ν’ αντισταθούν στα σχέδια επιστροφής σε εργασιακό μεσαίωνα.

Για αυτό:

Θυμόμαστε και τιμάμε τους εργάτες, που θυσιάστηκαν σε αγώνες για τα δικαιώματα της τάξης τους.

Αγωνιζόμαστε για:

  • Να υπερασπιστούμε την 8ωρη εργασία και την συνδικαλιστική δράση.
  • Την Υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των Σταθερών Συγκοινωνιών.
  • Την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στο χώρο της ΣΤΑ.ΣΥ
  • Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία της 6 ης Μαΐου των Εργατικών Κέντρων Αθήνας και Πειραιά».

Ακόμα πιο αιχμηρή η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών:

«Αυτοί που έκλεισαν καταστήματα, που απαγόρευσαν την κυκλοφορία, που δημιούργησαν χιλιάδες άνεργους, που έκλεισαν σχολεία και πανεπιστήμια, που διέλυσαν την δημόσια υγεία, που κατέστρεψαν την δημόσια ζωή, δεν δικαιούνται να επικρίνουν τις απεργίες.

∆εν δικαιούνται να επικαλούνται την διατάραξη της κανονικότητας των πολιτών από τους απεργούς όταν μετά τα συνεχή lock down κατέστρεψαν την οικονομία, την εργασία και κάθε έννοια κοινωνικής ζωής και ατομικών δικαιωμάτων με μοναδικό αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό κρουσμάτων και νεκρών. ∆εν δικαιούνται να μιλάνε για τον εκσυχρονισμό και την νεωτερικότητα των νέων τεχνολογιών στην παραγωγή αυτοί που τσιμέντωσαν την Ακρόπολη».

Τονίζουν επίσης ότι «Μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας επιχειρούν με τον νέο εργασιακό νόμο να ελέγξουν και να διαχειριστούν όχι μόνο τον εργασιακό μας χρόνο αλλά κυρίως τον ελεύθερο χρόνο μας. Η αύξηση των ωρών εργασίας με απλήρωτες υπερωρίες και ταυτόχρονα η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, μειώνουν τον χρόνο ξεκούρασης, ελεύθερης δημιουργίας, οικογενειακής και κοινωνικής ζωής.

Μετατρέπουν την ανθρώπινη δημιουργική ενεργητικότητα σε μέσο άντλησης υπεραξίας και κερδών. Χτυπάνε ότι κερδίσαμε σε εκείνο τον μακρινό Μάη του 1886 και με τους αγώνες μας από τότε μέχρι σήμερα. Ο νέος νόμος της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων είναι βέβαια άρρηκτα δεμένος με την κατάργηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και κυρίως το δικαίωμα στην απεργία».

«Η υπεράσπιση των κατακτήσεων της πρωτομαγιάς συμπίπτει φέτος με την έναρξη των κινητοποιήσεων ενάντια στην κατάθεση του νέου εργασιακού νόμου. Το διακύβευμα για τον εργαζόμενο λαό ξεπερνά κατά πολύ εκείνο ενός απλού εορτασμού. Θα πρέπει τα δευτεροβάθμια σωματεία, τα εργατικά κέντρα και οι ομοσπονδίες να προτείνουν και να σχεδιάσουν μαζί με τα εργοστασιακά συνδικάτα ένα πρόγραμμα αγώνα διαρκείας μέχρι την οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου.

Μέχρι την οριστική απόσυρση κάθε διάθεσης να φορτωθεί στην πλάτη των εργαζόμενων το κόστος της αποτυχίας της οικονομικής και κοινωνικής διαχείρισης της κρίσης» διευκρινίζουν και καταλήγουν:

«Με αυτές τις σκέψεις το ΣΕΛΜΑ συμμετέχει:

1ον Στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ στις 4/5/21 με στάση εργασίας, από την έναρξη μέχρι τις 9.00 το πρωί και από την 21.00 μέχρι την λήξη της βάρδιας.

2ον Στην κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας με 24ωρη απεργία στις 6/5/21».

Τα Σωματεια Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής και Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό

Από την πλευρά τους τα δύο Σωματεία τονίζουν ότι «Μετά την Κυβερνητική απόφαση – με συνεργασία του Υπουργείου Εργασίας και εν μέσω πανδημίας του COVID-19 – να προωθήσει προς διαβούλευση ένα νέο εργασιακό νομοσχέδιο, που περιέχει τις χειρότερες αντεργατικές ρυθμίσεις των τελευταίων δεκαετιών, δίνοντας το τελικό χτύπημα στον κόσμο της εργασίας, τα άνω Σωματεία Ηλεκτροδηγών συμμετέχουν στην Γενική Απεργία που κήρυξε το Ε.Κ.Α. στις 6 Μαΐου 2021, με 24ωρη Απεργία».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Απεργούμε και διαδηλώνουμε ενάντια:

  • Στην κατάργηση του 8ώρου
  • Στις ατομικές συμβάσεις εργασίας
  • Στο άνοιγμα των Κυριακών σε επιπλέον κλάδους
  • Στην μεταφορά των εργατικών διαφορών στον ΟΜΕ∆ και την ουσιαστική κατάργηση του

Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

  • Στην προσπάθεια περαιτέρω αποδυνάμωσης της απεργίας
  • Στις παρεμβάσεις στο συνδικαλιστικό νόμο (ηλεκτρονική ψηφοφορία, ηλεκτρονικά μητρώα στη διάθεση κυβέρνησης και εργοδοτών)».

Οι Ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑΣΥ εκφράζουν με κάθε τρόπο την εναντίωσή του σε κάθε ελαστική μορφή εργασίας και σε οποιαδήποτε καταστρατήγηση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων της ειδικότητα τους.

Όπως επισημαίνουν διεκδικούν:

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
  • Περαιτέρω Προσλήψεις Ηλεκτροδηγών.
  • Επίλυση χρόνιων προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια του μέσου και των εργαζομένων.
  • Έκδοση εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
  • Ανάταξη τροχαίου υλικού.
  • Μισθολογικός εξορθολογισμός, της κρίσιμης κατά τα άλλα ειδικότητάς μας και κατάργηση των ταχυτήτων.
  • Πλήρη αναγνώριση των Βαρέων ενσήμων των ηλεκτροδηγών του Μετρό για όλα τα έτη εργασίας.
  • Κατάργηση της υπηρεσιακής στασιμότητας και κατάρτιση ουσιαστικής υπηρεσιακής εξέλιξης για την ειδικότητά μας.
  • Υλοποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας για τις νέες επεκτάσεις της γραμμής ΤΡΑΜ.
  • Επίλυση χρόνιων προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια του ΤΡΑΜ και των εργαζόμενων.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο Ρόμπυ Μπουρλάς νέος CEO στην Public-MediaMarkt

Η Public-MediaMarkt (PMM), κορυφαίος omnichannel retailer οικιακών και ηλεκτρονικών συσκευών και ειδών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο, ανακοινώνει σήμερα ότι αναθέτει στον κ. Ρόμπυ Μπουρλά τη θέση του CEO, έπειτα από...

Αυτές είναι οι startups που έγιναν δεκτές στο EIT Digital Venture Program 2021

Εννέα early stage startups από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Κύπρο επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν στη φετινή έκδοση του προγράμματος επιτάχυνσης που διοργανώνουν...

Κτηματολόγιο: Επιτάχυνση της εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης

Ψηφίστηκε ως άρθρο του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 η τροπολογία που...

Αντίγραφα δικαστικών αποφάσεων και για τον Άρειο Πάγο μέσα από το gov.gr

Διαθέσιμη και για τον Άρειο Πάγο είναι μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η εφαρμογή για την ψηφιακή αίτηση και παραλαβή επίσημου ηλεκτρονικού αντιγράφου...

Τροπολογία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Δημόσιες Συμβάσεις Στρατηγικής Σημασίας»

Για πρώτη φορά δημιουργείται το θεσμικό πλαίσιο για την κατάρτιση, την έγκριση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, την αξιολόγηση, τον έλεγχο και την αναθεώρηση του...