36 C
Athens
Κυριακή, 21 Ιουλίου, 2024

«Παγωμένες» οι παγκόσμιες online πωλήσεις το 3ο τρίμηνο του 2023

Στον… πάγο διατηρήθηκαν οι παγκόσμιες online πωλήσεις στο 3ο τρίμηνο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Αγορών, σε ετήσια βάση, οι online πωλήσεις ήταν ουσιαστικά αμετάβλητες (+1%) σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, αυτή η στασιμότητα αφορά ακόμη και αγορέ,ς όπως οι ΗΠΑ, οι οποίες παραδοσιακά ενισχύουν την παγκόσμια ανάπτυξη του ecommerce.

Η εικόνα στην Ευρώπη ήταν πιο ενθαρρυντική με τους Ευρωπαίους καταναλωτές να κρατούν την παράδοση του καλού 2ου τριμήνου του έτους, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9%, αγοράζοντας περισσότερο ανά συναλλαγή (+2% μονάδες ανά συναλλαγή), ψωνίζοντας, όμως, λιγότερο συχνά (-3% όγκος παραγγελιών).

Σύμφωνα με το Salesforce Shopping Index 2023, το 3ο τρίμηνο του 2023, στις πρώτες θέσεις προτίμησης των e-shoppers βρέθηκαν τα αξεσουάρ μόδας, με τις πωλήσεις σε απλές και πολυτελείς τσάντες να αυξάνονται κατά 20% και 15%, αντίστοιχα. Τα αθλητικά υποδήματα παρέμειναν δημοφιλή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 19%.

Αντιθέτως, οι κατηγορίες παιχνιδιών και ηλεκτρονικών ειδών ήταν πτωτικές το εξεταζόμενο τρίμηνο (-21% και -13% αντίστοιχα), παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ όλων των κατηγοριών του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενδεχομένως, οι καταναλωτές να περιμένουν τις παραδοσιακά μεγάλες εκπτώσεις, για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κατά τη διάρκεια της Cyber Week (την εβδομάδα που ακολουθεί τη Black Friday).

Συνολικά, η διαδικτυακή κίνηση παρέμεινε ισχυρή το 3ο τρίμηνο με αύξηση 3%, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να αναζητούν προϊόντα στο Διαδίκτυο και σε πολλές περιπτώσεις, να επισκέπτονται το φυσικό κατάστημα για να αγοράσουν.

“Πρόκειται για ένα θετικό σημάδι για το λιανεμπόριο, καθώς η διαδικτυακή έρευνα πιθανώς υποδηλώνει την πρόθεση των αγοραστών να αγοράσουν, απλώς όχι στις τρέχουσες τιμές”, σημειώνει η μελέτη.

Ο ρόλος του ΑΙ

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να επηρεάσει τις διαδικτυακές πωλήσεις, προσθέτοντας $194 δισ. στον παγκόσμιο τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτήν την εορταστική περίοδο. Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί το νέο “it” αντικείμενο της σεζόν και οι καταναλωτές επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν.

Η μελέτη της Salesforce έδειξε ότι το 17% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει το GPT για έρευνα αγοράς προϊόντων, καθώς και για να αντλήσει έμπνευση, ενώ το 10% πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει το GPT για να ετοιμάσει τη λίστα αγορών του.

Ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη εμφανής, καθώς ο αριθμός των παραγγελιών, που βασίστηκε σε σχετικές προτάσεις προϊόντων (από εργαλεία ΤΝ), αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση παγκοσμίως το 3ο τρίμηνο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Κυβερνοεπίθεση στο Κτηματολόγιο: “Εκλάπησαν αρχεία, όχι στοιχεία πολιτών”, λέει το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Εκλάπησαν αρχεία από το Κτηματολόγιο κατά τη διάρκεια της κυβερνοεπίθεσης, αλλά όχι προσωπικά δεδομένα πολιτών, δηλώνει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε ενημέρωσή του για...

Παγκόσμια κατάρρευση στα συστήματα πληροφορικής σε τράπεζες, αερομεταφορές και media

Τεράστια τεχνικά προβλήματα που επηρεάζουν αεροδρόμια, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, Μέσα ενημέρωσης και τράπεζες καταγράφονται από τις πρωινές ώρες σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με...

Ίδρυμα Vodafone: Το πρώτο υπερσύγχρονο υποβρύχιο παρατηρητήριο για τον υποθαλάσσιο πνεύμονα της Μεσογείου

Στην πόντιση, για πρώτη φορά, υποθαλάσσιου παρατηρητηρίου Ποσειδωνίας προχώρησε η ερευνητική ομάδα του προγράμματος Vodafone Posidonia στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου (ΕΘΠΖ), στον κόλπο...

Απλά Ψηφιακά 143: Τα σχέδια της Lenovo (Π. Μακρυνιώτης), η συμφωνία Cosmote – Nova και το Gov.gr

Την πορεία της Lenovo στην ελληνική αγορά αλλά και τις νέες υπηρεσίες υποστήριξης για επιχειρήσεις και καταναλωτές που σχεδιάζει να προσφέρει το τρέχον έτος...

«Παίρνει μπροστά» η κυβερνοασφάλεια του δημόσιου τομέα

Με τους χρόνους να πιέζουν πλέον ασφυκτικά για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας,  η Κοινωνία της Πληροφορίας βάζει μπροστά την κυβερνοασφάλεια του...