19.8 C
Athens
Πέμπτη, 27 Μαρτίου, 2025

Ουραγός η Ελλάδα στον δείκτη ψηφιακής έντασης των επιχειρήσεων

  • Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

Ουραγός της Ευρώπης σε έναν ακόμη δείκτη που συνδέεται με την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων παραμένει η Ελλάδα. Για την ακρίβεια η χώρα μας τερματίζει τρίτη από το τέλος στο επίπεδο ψηφιακής έντασης των επιχειρήσεων, ξεπερνώντας με τις επιδόσεις της μόνο τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Σύμφωνα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat για το 2023, το 56,2% των ελληνικών επιχειρήσεων είχε πολύ χαμηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, όταν το 59% των εταιρειών στην ΕΕ κατέγραφε τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής εγρήγορσης. Οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που έφτασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο του Δείκτη Ψηφιακής Έντασης ήταν η Φινλανδία (13,0%), η Μάλτα (11,4%) και η Ολλανδία (11,0%). Στον αντίποδα, οι χώρες με τις περισσότερες επιχειρήσεις με χαμηλή ψηφιακή ένταση ήταν η Ρουμανία (72,1%), η Βουλγαρία (70,6%) και η Ελλάδα (56,2%).

Βέβαια και η εικόνα στην ΕΕ δεν είναι πολύ ελπιδοφόρα και σίγουρα απέχει από τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η ίδια η Ένωση για την ψηφιακή δεκαετία. Συνολικά, μόνο το 4,4% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ΕΕ έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, ενώ το 19,6% σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες ΜμΕ κατέγραψαν χαμηλό (33,8%) ή πολύ χαμηλό (42,3%) επίπεδο ψηφιακής έντασης.

Αναλυτικά, το 2023, το 59% των επιχειρήσεων της ΕΕ έφτασε τουλάχιστον το βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης. Από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), το 58% έφτασε σε τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης πέρυσι, ενώ το μερίδιο για τις μεγάλες επιχειρήσεις ήταν 91%.

Βασική ψηφιακή ένταση

Το «τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης» -μετρούμενο με τον δείκτη ψηφιακής έντασης- συνεπάγεται τη χρήση τουλάχιστον 4 από τις 12 επιλεγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως η τεχνολογία AI, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το cloud computing, η Διαχείριση Σχέσεων Πελατών (CRM) ή έχοντας πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Σύμφωνα με έναν από τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας, πάνω από το 90% των ΜΜΕ της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πέρυσι, οι ΜΜΕ στην ΕΕ απείχαν 32 ποσοστιαίες μονάδες (pp) από τον φιλόδοξο στόχο που έχει τεθεί για το 2030 στην Ψηφιακή Δεκαετία.

Το 4,4% των ΜΜΕ της ΕΕ έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης ενώ το 19,6% έφτασε σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες ΜΜΕ κατέγραψαν χαμηλά (33,8%) ή πολύ χαμηλά (42,3%) επίπεδα ψηφιακής έντασης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

eVivlio: Το Bookvoice, ο τεχνολογικός και πολιτιστικός συνεργάτης πίσω από την καινοτομία του Υπουργείου Παιδείας

Η πρόσβαση στη γνώση και τη λογοτεχνία γίνεται πιο εύκολη από ποτέ με τη νέα εφαρμογή eVivlio, που φέρει τη σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και...

Με ρυθμό 21% θα τρέχουν οι επενδύσεις σε data centers έως το 2029

Της Νατάσας Φραγκούλη Η επένδυση στις υποδομές τεχνητής νοημοσύνης (AI) συνεχίζει την ανοδική της πορεία, παρά τις αυξανόμενες ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των data centers....

Ξεκινά η υλοποίηση του νέου Εθνικού Υπερυπολογιστή «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» και του Κέντρου Δεδομένων στο ΤΠΠ Λαυρίου

Την έναρξη υλοποίησης του νέου Εθνικού Υπερυπολογιστή «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» και του Κέντρου Δεδομένων Λαυρίου, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σήμερα, 26 Μαρτίου, από...

Ποιες χώρες στον κόσμο έχουν τους πιο υψηλούς δείκτες αισιοδοξίας για το ΑΙ

Της Νατάσας Φραγκούλη Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει εισέλθει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, επηρεάζοντας ποικίλους τομείς και μετασχηματίζοντας τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε. Σύμφωνα...

Στα 51 δισ. δολάρια έως το 2028 η αγορά κυβερνοασφάλειας IoT

Της Νατάσας Φραγκούλη Η ταχεία ανάπτυξη των οικοσυστημάτων Internet of Things (IoT) έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη στην αποδοτικότητα των επιχειρήσεων και τη συνδεσιμότητα. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη των...