8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

Όταν η Samsung νίκησε την Coca Cola: Τα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο το 2020

Το brand value των Αpple, Amazon, Microsoft, Google και Samsung για το 2020 υπερβαίνει το ετήσιο ΑΕΠ της Ολλανδίας.

Εμπορική αξία που πλησιάζει το 1 τρισ. δολ., 917 δισ. για την ακρίβεια, έχουν, από κοινού, τα πέντε πιο πολύτιμα brands στον κόσμο για το 2020, τα οποία προέρχονται από τον χώρο της τεχνολογίας.

Πρόκειται για τις Αpple, Amazon, Microsoft, Google και Samsung. Βρίσκονται για το 2020 στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας με τα πολυτιμότερα brands του πλανήτη, εκθρονίζοντας άλλα εμπορικά σήματα, όπως για παράδειγμα αυτό της Coca Cola.

Η εμπορική αξία των πέντε brands, που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας Best Global Brands 2020 της Interbrands, είναι δυσθεώρητη, αν σκεφτεί κανείς ότι βρίσκεται ελαφρά υψηλότερα από το ετήσιο ΑΕΠ της Ολλανδίας (830 δισ.δολ.).

Αύξηση εμπορικής αξίας

Οι Αpple, Amazon, Microsoft δεν βρέθηκαν απλώς στην κορυφή της λίστας με τα πολυτιμότερα brands, παγκοσμίως. Κατάφεραν, εν μέσω πανδημίας, να αυξήσουν σημαντικά την εμπορική τους αξία: η Apple κατά 38%, η Amazon κατά 60% και η Microsoft κατά 53%.

Η αξία του brand της Apple (σ.σ. δεν πρόκειται για την αξία της εταιρείας, αλλά για το brand value, την αξία του εμπορικού σήματος) για το 2020 φθάνει τα 323 δισ. δολ. Της Amazon αγγίζει τα 200 δισ. δολ., ενώ η αξία του brand της Microsoft τα 166 δισ. δολ. Το σήμα Google αξίζει 165 δισ. δολ. και της Samsung βρίσκεται στα 62 δισ.δολ. Μάλιστα, η Samsung κατάφερε να εκθρονίσει την Coca Cola από την πέμπτη θέση της κατάταξης για το 2020 και να μπει για πρώτη φορά στην πεντάδα.

Η νέα λίστα με τα 100 πλέον πολύτιμα εμπορικά σήματα -από πλευράς αξίας- για το 2020 κυριαρχείται από τον κλάδο της τεχνολογίας, με μία στη δύο εταιρείες του «top 10» να προέρχονται από τον χώρο αυτό. Άλλες εταιρείες τεχνολογίας που βρίσκονται στις πρώτες είκοσι θέσεις είναι η Intel (12η θέση), το Facebook (13η), η IBM (14η), η Cisco (16η), η SAP (18η) και το Instagram (19η).

New entries

Η φετινή λίστα των Best Global Brands έχει έντονη τη σφραγίδα της πανδημίας του COVID-19. Αυτό το γεγονός αποτυπώθηκε στην ενδυνάμωση του brand value εταιρειών από κλάδους που ευνοούνται από την υγειονομική κρίση. Για παράδειγμα, για πρώτη φορά φέτος μπήκαν στο top 100 το Instagram (#19), το YouTube (#30) και το Zoom (#100).

Το Spotify (#70) σημείωσε επίσης αύξηση της εμπορικής αξίας του brand κατά 52%, πετυχαίνοντας άνοδο 22 θέσεων στην κατάταξη, ενώ το Netflix βρέθηκε στη θέση #41 με αύξηση 41%.

Το «Covid effect» φαίνεται και από το γεγονός ότι πανίσχυρα brands από κλάδους οι οποίοι, ωστόσο, πλήττονται ιδιαίτερα από την πανδημία, είδαν την εμπορική τους αξία να υποχωρεί.

Το κλείσιμο καταστημάτων προκάλεσε την πτώση του brand value της αλυσίδας Zara (#35) και H&M (#37) κατά 13% και 14% αντίστοιχα, με αμφότερες να πέφτουν τουλάχιστον έξι θέσεις στη φετινή κατάταξη.

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...