- Της Μαρίας Μόσχου
Αναμονές που ξεπερνούν τα 50 λεπτά καλούνται να υποστούν οι επιβάτες στις στάσεις περιμένοντας ένα λεωφορείο να περάσει ενώ την ίδια στιγμή όταν οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες οι πίνακες της τηλεματικής απλά «αφανίζουν» την γραμμή που έχει καθυστέρηση πάνω από μισή ώρα.
Οι λεωφορειολωρίδες που θα μπορούσαν να μειώσουν τους χρόνους διέλευσης λειτουργούν ως παρκινγκ και οι ελεγκτές άφαντοι!
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα … αποσύνθεσης με τους επιβάτες να αγανακτούν και να επιλέγουν τα ΙΧ τους.
Οι καθημερινές καταγγελίες εκατοντάδες. Μία από αυτές δημοσιεύει σήμερα το moved.gr.
Τρίτη απόγευμα γύρω στις 6 και τέταρτο επιβάτης βρίσκεται στην στάση επί της οδού Καποδιστρίου λίγο μετά την Κηφισίας. Η στάση με τηλεματική δεν δείχνει καμία ένδειξη για το λεωφορείο της γραμμής 421 Αγ Παρασκευή – Αγ Ανάργυροι. Ωστόσο δείχνει αναμονή περίπου 30 λεπτών για την γραμμή 602 Νέα Ιωνία – Καλογρέζα – Σταθμός Πανόρμου (κυκλική).
Ο επιβάτης περιμένει στη στάση μήπως και περάσει το λεωφορείο και αφού δεν αναγράφεται η γραμμή 421 ευελπιστεί απλά σε ένα … λάθος! Περίπου 14 λεπτά μετά και ενώ η τηλεματική δείχνει 16 λεπτά για τη γραμμή 602 και καμία ένδειξη για το 421 ένα λεωφορείο εμφανίζεται. Είναι το 602 που η τηλεματική συνεχίζει να το δείχνει ότι θα περάσει σε 16 λεπτά. Ο κόσμος ακροβολισμένος τρέχει να μπει στο λεωφορείο ενώ οι υπόλοιποι καρτερικά αναμένουν το 421.
Ο χρόνος συνεχίζει να μετρά αντίστροφα για το 602 και το 421 ακόμα εκτός πίνακα τηλεματικής. Λίγο πριν δείξει ότι το 602 θα έρθει σε 9 λεπτά εμφανίζεται και ένδειξη για το 421 ότι θα περάσει στα 29 λεπτά. Ήδη αναμονή 21 λεπτά και άλλα 29 σύνολο 50 λεπτά αναμονής για τον επιβάτη που κάνει την καταγγελία.
Στην ώρα του φτάνει και το δεύτερο λεωφορείο της γραμμής 602, Και όντως σε 29 λεπτά και το 421!!!
Συμπερασματικά το βίωμα ενός επιβάτη είναι πως δεν μπορείς να δείχνεις εμπιστοσύνη στην τηλεματική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το γεγονός ότι στο λεωφορείο που πέρασε εκτός τηλεματικής ήταν κλειστό το μηχάνημα καθώς είτε από αμέλεια είτε από επιλογή δεν μπήκε σε λειτουργία.
Από την πλευρά τους και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι καταρρέει το συγκοινωνιακό έργο σε πολλά αμαξοστασίου της ΟΣΥ λόγω έλλειψης λεωφορείων εκ των οποίων τα περισσότερα είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια.
Μάλιστα τονίζουν ότι οδηγοί σε καθημερινή βάση περιμένουν λεωφορείο για ανάληψη εργασίας στο αμαξοστάσιο ενώ δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο σε ένα λεωφορείο να εργάζονται 3 και 4 οδηγοί.
Μάλιστα η κατάσταση είναι τέτοια που πολλά λεωφορεία βγαίνουν από το αμαξοστάσιο και επιστρέφουν ξανά μέσα λόγω βλάβης.
Όλα τα παραπάνω καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι έχουν ως αποτέλεσμα έντονους διαπληκτισμούς οδηγών και επιβατών λόγω της πολύωρη αναμονής των επιβατών.
Αποκορύφωμα είναι το γεγονός ότι οι λεωφορειολωρίδες έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο όχι μόνο για ΙΧ αλλά και για … κάδους.
Η φωτογραφία που δημοσιεύει το moved.gr δείχνει πάνω στη λεωφορειολωριδα στην οδό Ερατοσθένους κάποιους οδηγούς να έχουν παρκάρει τα ΙΧ τους και …άλλοι να έχουν τοποθετήσει χωρίς κανένα εμπόδιο έναν κάδο για μπάζα!