- Της Μαρίας Μόσχου
Συνολικά 250 ρεπό «δουλεύονται» καθημερινά από τους οδηγούς της ΟΣΥ προκειμένου να εκτελείται το ημερήσιο πρόγραμμα. Η επιλογή αυτή είναι μονόδρομος, εκτοξεύοντας όμως, τις δαπάνες της εταιρείας και αυξάνοντας το ετήσιο έλλειμμα.
Παρά την παραχώρηση των ρεπό οι οδηγοί δεν επαρκούν ώστε να κυκλοφορούν και τα 1.050 λεωφορεία την ημέρα. Ως αποτέλεσμα; Καθημερινά στους δρόμους της Αττικής κυκλοφορούν 850 – 900 λεωφορεία.
Η παραχώρηση των ρεπό είναι και ο λόγος που το κόστος ανά οχηματοχιλόμετρο στην ΟΣΥ εκτοξεύεται από 1,8 σε περίπου 2,25 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι σαφώς υψηλότερο από αυτό που προβλέπει η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και ανέρχεται σε 1,4 ευρώ ανά οχηματοχιλόμετρο.
Οπότε τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στην πρόσληψη των οδηγών, που αναμένεται να φτάσουν τους 400, αλλά και των 75 τεχνικών.
Η πρόσληψη είναι στην τελική ευθεία και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η σχετική προκήρυξη. Στόχος είναι με την πρόσληψη των οδηγών να μπορούν να κυκλοφορούν και τα 1.050 λεωφορεία ουσιαστικά μειώνοντας το χρόνο αναμονής των επιβατών στις στάσεις και κυρίως τον συνωστισμό.
Με την πρόσληψη των τεχνικών η επισκευαστική βάση της ΟΣΥ θα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί και στην επισκευή των 300 λεωφορείων που θα προστεθούν με leasing στον στόλο της εταιρείας.
Οι προσλήψεις οδηγών – τεχνικών
Η ανάρτηση της προκήρυξης θα γίνει από το ΑΣΕΠ και οι προσλήψεις από τους συγκοινωνιακούς φορείς, στους οποίους και θα υποβληθούν οι αιτήσεις των υποψηφίων. Συνολικά θα προσληφθούν 655 άτομα, εκ των οποίων τα 455 θα κατευθυνθούν στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και τα 200 στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).
Οπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Μεταφορών, οι προσλήψεις θα γίνουν με fast track διαδικασία, αλλά με τους κανόνες και τα κριτήρια του ΑΣΕΠ με το μοντέλο του οποίου θα γίνει η μοριοδότηση των υποψηφίων, ενώ θα ληφθούν υπόψη και τα πρόσθετα απαιτούμενα προσόντα ανά ειδικότητα.
Σε κάθε περίπτωση η ένταξη των εργαζομένων στο δυναμικό των δύο εταιρειών αναμένεται τη νέα χρονιά καθώς μετά τη δημοσίευση της προκήρυξης οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν προθεσμία 45 ημερών προκειμένου να υποβάλλουν αιτήσεις για την κάλυψη των νέων θέσεων.
Το ιστορικό των προσλήψεων
Σημειώνεται ότι στην ΟΣΥ οι τελευταίες προσλήψεις προσωπικού είχαν γίνει το 2006, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων να είναι ιδιαίτερα υψηλός με πλήθος συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με την τελευταία αναρτημένη έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το έτος 2018 την εξαετία 2012-2018 το δυναμικό του τακτικού προσωπικού της εταιρίας μειώθηκε κατά 1.076 άτομα χωρίς στο διάστημα αυτό να πραγματοποιηθεί καμία πρόσληψη.
Τα παροπλισμένα λεωφορεία
Συνολικά 168 λεωφορεία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ακινησία διότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά να ανακατασκευαστούν.
Ωστόσο η τεχνική βάση κάθε αμαξοστασίου έχει το πολύ 40 παροπλισμένα λεωφορεία, αριθμός πολύ χαμηλότερος από τα 150 ή και 180 που έμεναν στα αμαξοστάσια πριν την πανδημία.
Δεν είναι τυχαίο ότι το αμαξοστάσιο του Μπραχαμίου δεν είχε χθες, κανένα λεωφορείο σε βλάβη, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι τις 4 βλάβες.