16.6 C
Athens
Πέμπτη, 30 Μαρτίου, 2023

ΟΣΕ: Απαιτούνται παρεμβάσεις για να «φιλοξενήσει» το ελληνικό δίκτυο υπερταχέα τρένα

  • της Μαρίας Μόσχου

Δεκάδες έργα που στόχο έχουν την αύξηση των ταχυτήτων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υλοποιούνται αυτή τη στιγμή από τον ΟΣΕ, ωστόσο πολλά πρέπει ακόμα να γίνουν με προτεραιότητα τις ισόπεδες διαβάσεις και την περίφραξη του δικτύου ώστε να αποφεύγουν τις κλοπές αλλά και τις εισχωρήσεις ζώων.  Σχεδόν στο σύνολο του ηλεκτροκινούμενου δικτύου ανατέθηκε η κοπή μεγάλων δεντριών και περιορισμένες εκχορτώσεις – εκθαμνώσεις εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής με στόχο την καλύτερη διέλευση των τρένων χωρίς προβλήματα.

Όμως η νέα διοίκηση του ΟΣΕ έχει πολύ δουλειά μπροστά της καθώς και αρκετή πίεση από την ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προχωρήσει σε παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο που μπορεί μεν να κοστίζουν ακριβά, ωστόσο θα οδηγήσουν σε σημαντική εξοικονόμηση σημαντικών ποσών από τις κλοπές και τους εκτροχιασμούς.

Δεν ένια τυχαίο ότι ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φ. Τσαλίδης, έχει ανακοινώσει πως έχει ξεκινήσει η κατασκευή νέων υπερσύγχρονων τρένων υψηλών ταχυτήτων, υβριδικής τεχνολογίας που θα έρθουν στην Ελλάδα το 2022. Τα τρένα αυτά θα είναι ότι πιο καινούργιο έχει να παρουσιάσει η σιδηροδρομική βιομηχανία στην Ευρώπη και θα κινούνται με ένα συνδυασμό ηλεκτρισμού, ντίζελ και μπαταρίας.

Ενδιάμεσα το 2020, θα έρθουν έως 8 πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα για να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν τα έργα και να γίνεται τακτική συντήρηση, θα μπορεί να διεξάγεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά.

Οι κλοπές στο ελληνικό δίκτυο

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει πάρει τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της κλοπής στην χώρα μας με τους «επιτήδειους» να κλέβουν τόσο σιδηροδρομική υποδομή όσο και τροχαίο υλικό που ακόμα και αν πωλούσε για σκραπ το ελληνικό Δημόσιο θα είχε έσοδα που θα ξεπερνούσαν τα 15 κατ. ευρώ!

«Άριστα» οργανωμένες ομάδες, με διακριτούς ρόλους και πλήρη εξοπλισμό αφαιρούν περίτεχνα τμήματα ακόμα και μεταλλικών γεφυρών ακυρώνοντας δεκάδες δρομολόγια!

Οι κλοπές αφορούν κυρίως τα καλώδια της ηλεκτροκίνησης που είναι κατασκευασμένα από χαλκό αλλά οι κλέφτες δεν διστάζουν κατά καιρούς να αφαιρέσουν ακόμη και ράγες από το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημόσιου μόνο σε τρεις πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις το 2017 η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερέβαινε τα 500.000 κιλά.

Το παράδειγμα της Βρετανίας

Η χώρα με τις λιγότερες κλοπές τροχαίου υλικού είναι η Βρετανία η οποία μετά από απώλειες εκατομμύριων ευρώ στο δίκτυό της   προχώρησε σε «θωράκιση» της σιδηροδρομικής γραμμής.

Ειδικότερα εξαιτίας του τεράστιου κόστους για φύλαξη των εγκαταστάσεων από ανθρώπινο δυναμικό η Βρετανία προχώρησε σε εγκατάσταση οπτικής ίνας εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής   η οποία καταγράφει τους ήχους που πραγματοποιούνται. Οι ήχοι έχουν κωδικοποιηθεί ώστε να αναγνωρίζεται από τι προέρχεται. Έτσι αν υπάρχει παραβίαση γνωρίζουν αν είναι κάποιο ζώο, καιρικό φαινόμενο ή ανθρώπινη παρέμβαση.

Σύμφωνα με το σύστημα αυτό εφόσον σε απαγορευμένη περιοχή πλησιάσει άνθρωπος, αποστέλλεται άμεσα σήμα στην αστυνομία!

Το νέο αυτό σύστημα μείωσε τις περιπολίες της βρετανικής αστυνομίας η οποία κυκλοφορούσε με …τρένα «φαντάσματα» μέσα στη νύχτα για να περιορίσει το «πλιάτσικο» που γινόταν καθημερινά από τους κλέφτες μετάλλων!

Δεν είναι τυχαίο ότι το φαινόμενο στη Βρετανία είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις που μυστικοί αστυνομικοί ταξίδευαν με ειδικές αμαξοστοιχίες στους νεκρούς χρόνους της νύχτας, σε μια προσπάθεια να συλλάβουν τους κλέφτες μετάλλων επ’ αυτοφώρω. Οι κλοπές είχαν απογυμνώσει εντελώς την σιδηροδρομική εταιρεία η οποία μέσα σε ένα χρόνο αναγκαζόταν να ακυρώσει πάνω από 3.000 δρομολόγια λόγω κλοπών καλωδίων χαλκού σε όλο το αγγλικό δίκτυο.

Οι μηχανές – που ονομάστηκαν τραίνα φαντάσμα – ταξίδευαν με τα φώτα τους σβηστά και τους κινητήρες να λειτουργούν υπόκωφα ώστε να επιτρέπουν στους ειδικούς αξιωματικούς της αστυνομίας, που είναι εξοπλισμένοι με υπέρυθρες κάμερες, να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους ανυποψίαστους εγκληματίες στην πράξη.

Και αυτό προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές της εταιρείας σιδηροδρομικής υποδομής Network Rail που ξεπερνούσαν τα  10  εκατ. από κλοπές μετάλλων, τα οποία και μετακύλησε στους επιβάτες μέσω της αύξησης των εισιτηρίων.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η μεγάλη γιορτή του γαλλόφωνου κινηματογράφου στην Ελλάδα με την υποστήριξη της NOVA

Η NOVA, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, υποστήριξε το 23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου που πραγματοποιήθηκε από τις 21 έως τις 29...

SoftOne: Η πρώτη ελληνική εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνεται στην πλατφόρμα SHOPRANOS

Η SoftOne, οδηγώντας για ακόμα μια φορά τις εξελίξεις στον τομέα του επιχειρηματικού λογισμικού και των cloud εφαρμογών, ανακοινώνει ότι το SHOPRANOS  γίνεται η...

Άνδρες και γυναίκες: Οι διαφορές ως προς τον έλεγχο και την παρακολούθηση των έξυπνων συσκευών

Η νέα παγκόσμια έρευνα της Kaspersky "The smart home of almost everything: From the fridge to TV, how we’ll embrace the year of the virtual assistant...

Με 10,6% θα τρέξουν οι επενδύσεις για κυβερνοασφάλεια στην Ευρώπη το 2023

  της Νατάσας Φραγκούλη Οι αυξανόμενες ανάγκες ασφάλειας, οι νέοι κανονισμοί και ο κλιμακούμενος κίνδυνος επιθέσεων ransomware λόγω της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης συνεχίζουν να οδηγούν...

Στην Profile το έργο αναβάθμισης του συστήματος τήρησης αρχείων των Δικαστηρίων

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ακόμα ένα έργο του Ταμείου Ανάκαμψης. Η Κοινωνία της Πληροφορίας αποφάσισε ότι ανάδοχος του έργου «Αναβάθμιση...