- της Μαρίας Μόσχου
Με μία καθυστέρηση περίπου τριών εβδομάδων από τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών – Μεταφορών Χ. Σπίρτζη αναμένεται να παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία η ηλεκτροκίνηση στη μία κατεύθυνση σε όλο το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ολόκληρο το τμήμα αναμένεται να λειτουργεί και στις δυο κατευθύνεις το Φεβρουάριο ωστόσο ακόμα και τότε δεν θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με τρένα υψηλών ταχυτήτων που έχουν δημιουργήσει ήδη σημαντικές τριβές ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για ταχύτητες 200 χλμ. ανά ώρα θα χρειαστεί ακόμα ένα χρόνος ώστε να εγκατασταθεί και η αυτοδιοίκηση στο σύνολο της γραμμής.
Ωστόσο σε περίπου τρεις εβδομάδες θα είναι η πρώτη φορά που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια με ηλεκτροκινούμενα τρένα χωρίς αλλαγή μηχανής χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι η απόσταση θα μπορεί να καλύπτεται σε κάτω από τέσσερις ώρες τουλάχιστον το πρώτο διάστημα.
Ήδη πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι-Αγγείες και τα πρώτα τρένα διέσχισαν την δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας, στο όρος Όθρυς με μήκος 6,4χλμ.
Κλιμάκιο αποτελούμενο από τον υφυπουργό Μεταφορών Θ, Βούρδα, τον πρόεδρο και τον δευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ επιθεώρησαν και τη μεγαλύτερη μεταλλική γέφυρα των Βαλκανίων, στην Εκκάρα Φθιώτιδας όπου στρώθηκε η πρώτη γραμμή, απομένει η δεύτερη και η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
ΕΡΓΟΣΕ
Για ένα μεγάλο βήμα προς την ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκης κάνει λόγο η ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τον ειδικό συρμό που δρομολογήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου στην σήραγγα της Όθρυος και δια μέσου της νέας γραμμής μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό Αγγειών έφτασε στο Δομοκό.