Κατά μέσο όσο, πάνω από 20 πτήσεις ανά ημέρα δεν ξεκινούν βάσει πλάνου. Αλλά κάποιες από αυτές τις καθυστερήσεις και αναστατώσεις των πτήσεων θα μπορούσαν να αποφευχθούν και ακόμη να σας δώσουν τη δυνατότητα οικονομικής αποζημίωσης. Ο κορυφαίος οργανισμός δικαιωμάτων των επιβατών παγκοσμίως, AirHelp (www.airhelp.com), έχει συντάξει τέσσερις από τους πιο περίεργους λόγους που προκαλούν προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία. Όλες οι περιπτώσεις που δικαιούνται χρηματική αποζημίωση σύμφωνα με τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ.
Χαρτί τουαλέτας, ακουστικά και νερό: Όταν η έλλειψη εξοπλισμού οδηγεί σε καθυστέρηση
Έτσι, το 2017, μια πτήση της British Airways δεν μπορούσε να ξεκινήσει από το Λονδίνο και από το Λονδίνο πίσω στα Μπαρμπέϊντος λόγω της έλλειψης χαρτιού τουαλέτας και ακουστικών. Πήρε κάποιο χρόνο μέχρι να βρεθεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός και έτσι το αεροπλάνο καθυστέρησε πέντε ώρες. Και οι 280 επιβάτες της πτήσης είχαν το δικαίωμα αποζημίωσης, 600 ευρώ ανά άτομο.
Ακόμα, στην εταιρία low cost, Jet2 υπήρξαν πρόσφατα δυσκολίες στην εναέρια κυκλοφορία λόγω έλλειψης υλικών στο αεροσκάφος. Παρόλα αυτά, το αεροπλάνο από τη Γλασκόβη απογειώθηκε για την Τενερίφη στην ώρα του ενώ επέστρεψε μετά από λίγο και μάλιστα έπρεπε να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση στο Μάντσεστερ. Υπεύθυνος γι’ αυτό ήταν η έλλειψη νερού για την προετοιμασία του καφέ και του τσαγιού. Οι επιβάτες της πτήσης επιβιβάστηκαν σε άλλη πτήση από το Μάντσεστερ.
Το αλκοόλ ως αιτία για τις καθυστερήσεις των πτήσεων
Ωστόσο, στη Νέα Υόρκη ένα αεροπλάνο από το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ δεν απογειώθηκε καν. Παρόλο που το πλήρωμα δεν είχε καμία έλλειψη, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ανακαλύφθηκε ότι είχε υψηλό ποσοστό αλκοόλ. Αυτό υπερβαίνει το επιτρεπόμενο μέγιστο όριο των 0,2 φορές τρεις φορές. Ο πιλότος έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο € 3,400 και η πτήση ακυρώθηκε.
Ακόμα, στη Φινλανδία, η μέθη ήταν η αιτία για τα προβλήματα στη λειτουργία της αεροπορικής εταιρίας. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση δυο επιβάτες ήταν οι ένοχοι. Έτσι, το πλήρωμα έπρεπε να απομακρύνει τους μεθυσμένους επιβάτες και να επισκευάσουν ένα σπασμένο παράθυρο το οποίο καταστράφηκε στην κορύφωση της στιγμής. Δεδομένου ότι η αεροπορική εταιρεία θα μπορούσε να επιλύσει το πρόβλημα εκ των προτέρων, η AirHelp ανέθεσε ενώπιον του δικαστηρίου ότι όλοι οι επιβάτες που επλήγησαν θα δικαιούνται οικονομική αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.
Πρόβλημα στις πτήσεις: Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών
Ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις μπορεί να δικαιολογήσει αποζημίωση μέχρι €600 ανά επιβάτη. Το ποσό της αποζημίωσης υπολογίζεται από τη διάρκεια της διαδρομής. Η αξιόπιστη αξίωση αποζημίωσης εξαρτάται από την πραγματική καθυστέρηση στον τόπο άφιξης και τον λόγο της ακυρωμένης ή καθυστερημένης πτήσης. Οι επηρεαζόμενοι επιβάτες μπορούν να εκδώσουν την αποζημίωσή τους αναδρομικά, μέχρι τρία χρόνια μετά την ημερομηνία πτήσης τους. Εξαιρετικές περιστάσεις, όπως ο σοβαρός καιρός ή οι ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσουν στην απαλλαγή της αεροπορικής εταιρείας που εκτελεί δρομολόγια από αποζημίωση.