Οι «προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» σε δρομολογητές και εξυπηρετητές τους έθεσαν εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων τους με αποτέλεσμα τη διακοπή της λειτουργίας των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger για περίπου επτά ώρες χθες. Αυτή είναι η εξήγηση που έδωσαν οι μηχανικοί λογισμικού του Facebook, οι οποίοι κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα από τα μεγαλύτερα black out στην ιστορία τους.
«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε σε ανάρτησή του ο όμιλος Facebook, στην κυριότητα του οποίου εκτός από την ομόνυμη πλατφόρμα κοινωνικής δικτυύωσης ανήκουν το Messenger, το WhatsApp, το Instagram χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση.
Τα social media του ομίλου Facebook χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.
Αδυναμία διάγνωσης
«Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν. Η βασική αιτία αυτής της διακοπής επηρέασε επίσης πολλά από τα εσωτερικά εργαλεία και συστήματα που χρησιμοποιούμε στις καθημερινές λειτουργίες μας, περιπλέκοντας τις προσπάθειές μας για γρήγορη διάγνωση και επίλυση του προβλήματος», ανέφεραν οι τεχνικοί της εταιρείας.
Το Facebook απέκλεισε το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας, οπότε όλα συνηγορούν (υπήρξαν και ανώνυμες δηλώσεις στα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία από τεχνικούς του Facebook) πως το black out προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.
Ωστόσο οι μηχανικοί δήλωσαν ότι «δεν έχουμε στοιχεία ότι τα δεδομένα των χρηστών παραβιάστηκαν ως αποτέλεσμα αυτού του χρόνου διακοπής».
Η λειτουργία των ιστότοπων και εφαρμογών σταδιακά αποκαταστάθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα ώρα Ελλάδος.