26.2 C
Athens
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Οι Έλληνες γίνονται πιο αυστηροί με τα προσωπικά τους δεδομένα

 

Πιο ευαίσθητοι με τα προσωπικά τους δεδομένα γίνονται οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου. Το ποσοστό των χρηστών που αρνούνται να παραχωρήσουν προσωπικά δεδομένα για διαφημιστικούς λόγους αυξάνεται. Το ίδιο και το ποσοστό εκείνων που διαβάζουν την πολιτική περί προσωπικών δεδομένων, αλλά και των χρηστών που χρησιμοποιούν προγράμματα προστασίας των δεδομένων στο smartphone τους.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, περισσότεροι από ένας στους δύο Έλληνες (54%) διαβάζουν σήμερα την πολιτική προσωπικών δεδομένων πριν τα παραχωρήσει. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2016 ανερχόταν σε 32,3%.

Επίσης το ποσοστό όσων αρνούνται να παραχωρήσουν προσωπικά δεδομένα για διαφημιστικούς λόγους έφτασε το 36,6% το 1ο τρίμηνο του 2020. Την αντίστοιχη περίοδο του 2016 ανερχόταν σε 28,3%.

Οι Έλληνες χρήστες γίνονται πιο φειδωλοί και όσον αφορά την κοινοποίηση της γεωγραφικής τους θέσης. Μάλιστα το ποσοστό όσων αρνούνται να δώσουν στοιχεία για τη γεωγραφική τους θέση τριπλασιάστηκα από το 2016 και έφτασε το 1ο τρίμηνο του 2020 στο 35,9%, από μόλις 18,1% το 2016.

Τι εστί “cookies”

Ένα άλλο στοιχείο, που υποδηλώνει την αυξημένη ανησυχία των Ελλήνων χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα, είναι ότι, πλέον, οι επτά στους δέκα γνωρίζουν ότι τα cookies χρησιμοποιούνται για ανίχνευση των κινήσεων τους στο Διαδίκτυο, στη δημιουργία προφίλ και σε συνέχεια, την αποστολή διαφημίσεων. Το ποσοστό παρουσιάζει αύξηση 27% σε σύγκριση με το 2016 (55,9%).

Τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι, πλέον, οι Έλληνες πολίτες προβαίνουν σε περισσότερες ενέργειες, για να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα σε σχέση με μια τετραετία νωρίτερα. Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2016, καταγράφεται αύξηση σε όλες τις επιμέρους ενέργειες.

Η μεγαλύτερη αύξηση (98,3%) αφορά στον περιορισμό ή την άρνηση πρόσβασης στην γεωγραφική θέση. Πρόκειται για ενέργεια, που πραγματοποιείται από κινητές συσκευές (κινητό τηλέφωνο, tablet) εξοπλισμένες με GPS ή και από την IP address του Η/Υ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το γεγονός ότι οι online δραστηριότητες στο Διαδίκτυο καταγράφονται και χρησιμοποιούνται για την αποστολή διαφημίσεων, απασχολεί 7 στους 10 (68,0%). Σε σύγκριση με το 2016, μείωση 29,1% καταγράφεται στο ποσοστό όσων το γεγονός αυτό τους απασχολεί πολύ (2016: 25,8% 2020: 18,3%) και αύξηση 25,5% όσων τους απασχολεί αρκετά (2016: 39,6% 2020: 49,7%).

 

Fun των antivirus

Η αυξημένη χρήση του Διαδικτύου μέσω smartphones, όπως διαπιστώνει η έρευνα, ευαισθητοποίησε περαιτέρω τους χρήστες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και τα προβλήματα ασφαλείας. Σήμερα, επτά στους δέκα (71,4%) χρήστες smartphone έχουν λογισμικό ασφαλείας (antivirus, antispam, firewall) στο κινητό τους.

Πάντως, οι δύο στους δέκα (17,4%) απαντούν ότι δεν γνωρίζουν, αν το κινητό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2018 ήταν 59,0% και 16,9%.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

MindTheHack: H 1η ελληνική πλατφόρμα κυβερνοασφάλειας που κάνει χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

Η MindΤheHack, νέα εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας, επαναπροσδιορίζει το πεδίο του τομέα αυτού με χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Σε μια εποχή όπου οι κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται κατά...

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...