8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

Οι ανάγκες και τα… κενά του χρηματοπιστωτικού τομέα μετά την πανδημία

Μπορεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τον χρηματοπιστωτικό τομέα να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ωστόσο η μετάβαση δεν πραγματοποιείται χωρίς εμπόδια.

Η πανδημία του COVID-19 άλλαξε δραματικά τη συμπεριφορά των πελατών και τις προσδοκίες των τραπεζών και των εταιρειών ασφαλίσεων, δημιουργώντας μεγαλύτερη ανάγκη για ψηφιοποίηση, αύξηση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και επαγρύπνηση για τη διαχείριση εξωγενών κινδύνων.

Η τρέχουσα κατάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού παγκοσμίως και το μέλλον των τραπεζικών και ασφαλιστικών κλάδων «αξιολογήθηκε» από την Forrester Consulting για λογαριασμό της Xerox και οδήγησε σε κάποια πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Η  διαδικτυακή έρευνα με τίτλο «Aligning Industry Expectations With The Human Touch: A Spotlight On The State Of Digital Transformation In Financial Services» κατέγραψε αρχικά, το κενό μεταξύ της αντίληψης των εταιρειών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και του τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες τους.

Στην ουσία, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων αντιλαμβάνονται ότι παρά το γεγονός ότι οι πελάτες θέλουν να αλληλοεπιδράσουν μαζί τους, οι υπηρεσίες δεν ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές προτιμήσεις των πελατών. Μάλιστα, τα ¾ των υπαλλήλων σε ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες πιστεύουν ότι οι πελάτες προτιμούν τη διάδραση μέσω αυτοματοποιημένων ψηφιακών μεθόδων, αλλά μόνο το 38% των πελατών προτιμούν την εν λόγω μέθοδο.

  • Οι εταιρείες αναπτύσσουν την εμπειρία πελατών (CX) με αναπροσαρμογή των υπηρεσιών τους

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εταιρίες συνειδητοποίησαν ότι οι πελάτες περίμεναν υψηλότερα επίπεδα υποστήριξης και επικοινωνίας, που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των εταιρειών στον ασφαλιστικό και τραπεζικό κλάδο να θεωρεί τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών (89%) ως άμεση προτεραιότητα.

  • Το υπάρχον προσωπικό εμποδίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Η πανδημία ανέδειξε ως πρώτη προτεραιότητα την ιδιωτικότητα των δεδομένων, την ασφάλεια και την επικοινωνία των πελατών. Όμως, το προσωπικό των εταιρειών αποτελεί πρόκληση για τις διοικήσεις: Το ένα τέταρτο των διοικήσεων των τραπεζικών και ασφαλιστικών εταιρειών θέλουν να αναπροσαρμόσουν την τεχνολογική τους στρατηγική, αλλά εκφράζουν την ανησυχία τους για το κατά πόσον το υπάρχον προσωπικό μπορεί να τους βοηθήσει προς την κατεύθυνση ενός ψηφιακού μετασχηματισμού των εταιρειών τους.

  • Οι εταιρείες σχεδιάζουν νέες στρατηγικές με επίκεντρο την τεχνολογία

Η πανδημία παρείχε μια ευκαιρία στις τραπεζικές και ασφαλιστικές εταιρείες να αποδείξουν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους αποτελεί προτεραιότητα. Η έρευνα έδειξε ότι οι εταιρείες εντάσσουν στις μελλοντικές τους στρατηγικές την επιχειρηματική ευφυΐα, την ανάλυση, την ψηφιακή καταγραφή και τις υπηρεσίες περιεχομένου, σε συνδυασμό με την αυτοματοποίηση της ροής των εργασιών, με γνώμονα την εξυπηρέτηση τόσο των πελατών όσο και των υπαλλήλων.

Σχολιάζοντας την έρευνα της Xerox, o Βασίλης Ραμπάτ, CEO της Xerox Hellas ανέφερε σχετικά. «Με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας είναι απίθανο να δούμε μια ολοκληρωμένη και καθολική επαναφορά της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε προ-πανδημικά επίπεδα. Ο COVID-19 διέκοψε τις συνήθεις δραστηριότητες των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και των ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά τους έδωσε επίσης μια απροσδόκητη ευκαιρία να επενδύσουν στρατηγικά. Οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές εταιρείες ξαναχτίζουν τη στρατηγική τους γύρω από τις εμπειρίες των πελατών τους, προσφέροντάς τους μια ανθρώπινη και ψηφιακή αλληλεπίδραση».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...