- Της Μαρίας Μόσχου
Να δώσει λύση στις …μαύρες οθόνες της τηλεματικής ή στις παραπλανητικές αναρτήσεις στην ώρα διέλευσης ορισμένων γραμμών επιχειρεί η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) προκηρύσσοντας διαγωνισμό για την υποστήριξη της τηλεματικής σε λεωφορεία, στάσεις και ιστοσελίδας του Οργανισμού έως τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Ειδικότερα ο ΟΑΣΘ προχώρησε στην προκήρυξη ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr.
Η υποβολή προσφορών ξεκίνησε στις 13.9.2019 ενώ η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 25/09/2019, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 π.μ..
Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της χαμηλότερης τιμής του περιγραφόμενου στη Διακήρυξη.
Σημειώνεται ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ κατάφερε τις τελευταίες ημέρες να αυξήσει τον αριθμό των λεωφορείων τα οποία βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους σε περίπου 320 από 220 πριν από ένα μήνα.
Ο στόχος που έχει τεθεί είναι ως το τέλος του μήνα να μπορούν να βγουν στους δρόμους περίπου 350 λεωφορεία και 400 λεωφορεία κοντά στο τέλος του 2019.
Ωστόσο συνεχίζονται τα προβλήματα στην τηλεματική με συνεχείς βλάβες όποτε και θεωρήθηκε ανάγκη ο διαγωνισμός για τν υποστήριξη της τηλεματικής.
Ως προς το θέμα της εκχώρησης τού εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ προς το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο προωθεί η κυβέρνηση, παρουσιάζονται κάποιες δυσκολίες με βασική τον τρόπο με τον οποίο θα καταβάλλει το δημόσιο προς το ΚΤΕΛ την αποζημίωση η οποία θα συμφωνηθεί για το έργο που θα του αναθέσει. Στη συμφωνία την οποία είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση με το ΚΤΕΛ για τις έξι γραμμές της υπαίθρου που παραχωρήθηκαν από την 1η Ιουνίου, το ΚΤΕΛ πληρώνεται μέσω του ΟΑΣΘ.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο τελευταίες δόσεις, ύψους περίπου 800.000 ευρώ δεν έχουν καταβληθεί καθώς ο ΟΑΣΘ διέθετε για τις δικές του ανάγκες όλα τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης.
Για το λόγο αυτό το ΚΤΕΛ θέτει ως όρο τα χρήματα που αναλογούν στο έργο το οποίο θα αναλάβει να πληρώνονται απ’ ευθείας στον ίδιο, χωρίς τη διαμεσολάβηση του ΟΑΣΘ.