- Της Μαρίας Μόσχου
Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών είναι ο ΟΑΣΘ καθώς όπως φαίνεται το «μοντέλο» επανακρατικοποίησης που επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση μπορεί να απέδωσε οικονομικά –σύμφωνα με την διοίκηση- ωστόσο η ταλαιπωρία των επιβατών χτύπησε … κόκκινο!
Οι αναμονές στις στάσεις τεράστιες, η τηλεματική άφαντη ή δίνοντας λάθος στοιχεία, τα λεωφορεία σε κακή κατάσταση με αποτέλεσμα να προκαλούνται βλάβες στη μέση της διαδρομής, χωρίς κλιματισμό και με τους επιβάτες σαρδελοποιημένους…
Και όλα τα παραπάνω όταν η συμπρωτεύουσα δεν διαθέτει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς!
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς αναφέρει ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι πλέον κερδοφόρες χωρίς ωστόσο να κάνει λόγο για την ποιότητα των υπηρεσιών.
Η επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλή η οποία χαρακτηρίζεται από την αγορά ως υποβολή παραίτησης του κ. Παππά δείχνει μια ιδανική εικόνα για τον ΟΑΣΘ.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του υπό τη διοίκηση με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά (Αύγουστος 2017- Ιούλιος 2018), ο Οργανισμός παρουσίασε κέρδη 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε αντίθεση με το πρώτο επτάμηνο της προηγούμενης χρήσης (2017/2018), «υπό τη διοίκηση του “ιδιωτικού” ΟΑΣΘ», που παρουσίασε ζημιές 35 εκατομμυρίων. Κέρδη 4,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζει και κατά το πρώτο δεκάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Αύγουστος 2018 – Μάιος 2019).
Μάλιστα αναφέρεται ότι το πρόγραμμα ταμειακής διαχείρισης του Οργανισμού παρουσιάζει επάρκεια.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι είναι απόλυτα δυσαρεστημένοι εξαιτίας των καταγγελιών για δολιοφθορά των λεωφορείων από τους ίδιους τους εργαζόμενους – όπως είχε γίνει και για την ΟΣΥ από τον πρώην υπουργό Χ Σπίρτζη.
Αυτός είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση αναζητά τον αντικαταστάτη του προέδρου του Οργανισμού πριν ακόμα γίνουν οι εκλογές.
Ωστόσο ακόμα είμαστε εν αναμονή των ανακοινώσεων των ονομάτων της νέας διοίκησης η οποία θα έχει ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο μια και ο ΟΑΣΘ αποτελεί αδιαμφισβήτητα την «καυτή πατάτα» του Υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών.
Τηλεματική
Εν τω μεταξύ παράταση πήρε η υποβολή προσφορών για το έργο της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΘ με νέα ημερομηνία την 2α Αυγούστου 2019.
Το έργο προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις στους πολίτες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις να περάσει ένα λεωφορείο.
Και αυτό φαίνεται και από τα …νούμερα καθώς πριν από περίπου τρία χρόνια καθημερινά κυκλοφορούσαν περί τα 530 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, έναντι περίπου 250 σήμερα.