8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

ΟΑΣΘ: Κερδοφορία, αλλά τα λεωφορεία… άφαντα!

  • Της Μαρίας Μόσχου

Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών είναι ο ΟΑΣΘ καθώς όπως φαίνεται το «μοντέλο» επανακρατικοποίησης που επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση μπορεί να απέδωσε οικονομικά –σύμφωνα με την διοίκηση- ωστόσο η ταλαιπωρία των επιβατών χτύπησε … κόκκινο!

Οι αναμονές στις στάσεις τεράστιες, η τηλεματική άφαντη ή δίνοντας λάθος στοιχεία, τα λεωφορεία σε κακή κατάσταση με αποτέλεσμα να προκαλούνται βλάβες στη μέση της διαδρομής, χωρίς κλιματισμό και με τους επιβάτες σαρδελοποιημένους…

Και όλα τα παραπάνω όταν η συμπρωτεύουσα δεν διαθέτει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς!

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς αναφέρει ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι πλέον κερδοφόρες χωρίς ωστόσο να κάνει λόγο για την ποιότητα των υπηρεσιών.

Η επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλή η οποία χαρακτηρίζεται από την αγορά ως υποβολή παραίτησης του κ. Παππά δείχνει μια ιδανική εικόνα για τον ΟΑΣΘ.

Ειδικότερα αναφέρεται ότι τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του υπό τη διοίκηση με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά (Αύγουστος 2017- Ιούλιος 2018), ο Οργανισμός παρουσίασε κέρδη 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε αντίθεση με το πρώτο επτάμηνο της προηγούμενης χρήσης (2017/2018), «υπό τη διοίκηση του “ιδιωτικού” ΟΑΣΘ», που παρουσίασε ζημιές 35 εκατομμυρίων. Κέρδη 4,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζει και κατά το πρώτο δεκάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Αύγουστος 2018 – Μάιος 2019).

Μάλιστα αναφέρεται ότι το πρόγραμμα ταμειακής διαχείρισης του Οργανισμού παρουσιάζει επάρκεια.

Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι είναι απόλυτα δυσαρεστημένοι εξαιτίας των καταγγελιών  για δολιοφθορά των λεωφορείων από τους ίδιους τους εργαζόμενους – όπως είχε γίνει και για την ΟΣΥ από τον πρώην υπουργό Χ Σπίρτζη.

Αυτός είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση αναζητά τον αντικαταστάτη του προέδρου του Οργανισμού πριν ακόμα γίνουν οι εκλογές.

Ωστόσο ακόμα είμαστε εν αναμονή των ανακοινώσεων των ονομάτων της νέας διοίκησης η οποία θα έχει ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο μια και ο ΟΑΣΘ αποτελεί αδιαμφισβήτητα την «καυτή πατάτα» του Υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών.

Τηλεματική

Εν τω μεταξύ παράταση πήρε η υποβολή προσφορών για το έργο της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΘ με νέα ημερομηνία την 2α Αυγούστου 2019.

Το έργο προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις στους πολίτες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις να περάσει ένα λεωφορείο.

Και αυτό φαίνεται και από τα …νούμερα καθώς πριν από περίπου τρία χρόνια καθημερινά κυκλοφορούσαν περί τα 530 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, έναντι περίπου 250 σήμερα.

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...