Την σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα Διυλιστήρια Κορίνθου και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες στην περιοχή ανακοίνωσαν σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών με τη διοίκηση της Motor Oil.
Η σύμβαση συνεργασίας έγινε σήμερα μεταξύ του ΟΣΕ και της Motor Oil, με τη συμβολή του Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα είναι έτοιμο σε περίπου 1,5 χρόνο από σήμερα και το οποίο εντάσσεται στη στρατηγική της ενίσχυσης των Συνδυασμένων Μεταφορών και της δημιουργίας συνθηκών εξυπηρέτησης των μεγάλων παραγωγικών μονάδων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 12 εκατ. ευρώ, και θα είναι μήκους 10 χλμ. καθώς θα συνδέει τα διυλιστήρια με τον Ισθμό της Κορίνθου και εν συνεχεία με το βασικό σιδηροδρομικό άξονα.
Επίσης, η υποδομή θα εξυπηρετεί 6 αγωγούς 4 καυσίμων, καθώς και 2 οπτικών ινών, (η μία για τις ανάγκες των βιομηχανιών της περιοχής και η άλλη για τις ανάγκες του ελληνικού δημοσίου).
Ο αντιπρόεδρος της Motor Oil Ιωάννης Βαρδινογιάννης αφού ευχαρίστησε του υπουργό Χρ. Σπίρτζη και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την γρήγορη έκβαση του ζητήματος, μιας και πρόκειται, όπως είπε, για αίτημα της διοίκησης πριν από τουλάχιστον 5- 6 χρόνια και «υλοποιήθηκε σε χρόνο μηδέν» από την παρούσα διοίκηση του ΟΣΕ επισήμανε πως σε ένα χρόνο από σήμερα θα κάνουμε εγκαίνια του έργου. «Είναι αυτονόητο να θέλει μια βιομηχανία να συνδεθεί με ένα δίκτυο. Αυτό το αυτονόητο μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο. Ενώ είχαμε τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε υπήρχαν διάφορα προβλήματα που τώρα λύθηκαν» είπε χαρακτηριστικά.
Για τα χρόνια της καθυστέρησης, ο αντιπρόεδρος της Motor Oil σχολίασε «η κρατική μηχανή διαχρονικά δεν βοηθάει, θα θέλαμε να το είχαμε κάνει πολλά χρόνια πίσω, αλλά δεν υπήρξε θετική ανταπόκριση».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης τόνισε πως η βασική αρχή της κυβέρνησης για τις υποδομές είναι να ενταχθούν τα έργα στις υπηρεσίες των παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων και η εν λόγω συμφωνία με την Μοtor Oil υπηρετεί αυτή την αρχή. Πρόσθεσε πως πρόκειται για «σιδηροδρομική υποδομή ευρωπαϊκών υποδομών που θα εξυπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής» επισημαίνοντας πως θα υπάρχουν πολλά θετικά αποτελέσματα για όλους, πολίτες και επιχειρήσεις.
Ευχαρίστησε την διοίκηση για την πρωτοβουλία αυτή, «είναι παράδειγμα προς μίμηση» είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε πως ενδέχεται να υπάρξει αντίστοιχη συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη που υπάρχουν υποδομές της Motor Oil.
Ο διευθύνων σύμβουλός της Motor Oil της Γιάννης Κοσμαδάκης ανέφερε «Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από την Motor Oil, και ήδη είναι έτοιμες οι μελέτες.
Δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων με τρόπο οικονομικό και περιβαλλοντικά συμβατό.»
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοχάρης είπε πως «η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών του ΟΣΕ για τη σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων και την ένταση από την πλευρά της σημερινής διοίκησης που ολοκληρώθηκε σε πολύ μικρό διάστημα. Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με στόχο να ενισχύει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι πολύ σημαντικό που εντάσσεται η Κορινθία στο έργο. Θα αξιοποιήσουμε όλο το υλικό. Ο ΟΣΕ θα συμβάλλει με τα μηχανήματα που έχει στην υλοποίηση του έργου».