Οκτώ στις δέκα εταιρείες απαντούν ότι η πανδημία αύξησε τον προϋπολογισμό τους για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Μπορεί ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων παγκοσμίως να αναζητά ακόμη το βηματισμό του ως προν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, για πολλές άλλες όμως, η πανδημία του νέου κορωνοϊού έδωσε κίνητρο και έναυσμα για να κάνουν ψηφιακά βήματα προς το μέλλον.
Ο COVID-19 φαίνεται πως λειτούργησε ως ψηφιακός «επιταχυντής» για την παγκόσμια επιχειρηματική κοινότητα, την ίδια στιγμή βέβαια που η παγκόσμια οικονομία έχει πληγεί από τις συνέπειες της υγιειονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας.
Διεθνής μελέτη της αμερικάνικης εταιρείας Twilio εκτιμά ότι ο COVID-19 επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών κατά έξι χρόνια. Οι οκτώ στις δέκα εταιρείες αύξησαν τον προϋπολογισμό τους για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, προκειμένου να απαντήσουν στις προκλήσεις, που δημιούργησε η πανδημία.
Η έρευνα της εταιρείας, σύμφωνα και με τον ΣΕΠΕ, διερεύνησε τον αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19 στην ψηφιακή στρατηγική και στην ψηφιακή δέσμευση των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τα ευρήματα της, σχεδόν το σύνολο των 2.500 υπεύθυνων λήψης αποφάσεων σε επιχειρήσεις (97%) εκτιμά ότι η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τη μελέτη «COVID-19 Digital Engagement Report», οι επιχειρήσεις ενεργοποίησαν τα ψηφιακά αντανακλαστικά τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις πρωτοφανείς προκλήσεις, που δημιούργησε η κρίση. «Τους τελευταίους μήνες, έχουμε δει τους χάρτες πορείας των επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό να αλλάζουν άρδην. Οι δε χρόνοι υλοποίησης της ψηφιακής στρατηγικής των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο συμπιέστηκαν χρονικά σε μήνες ακόμη και σε εβδομάδες» διαπιστώνει η μελέτη.
Νέοι τρόποι προσέγγισης
Η ανάγκη για ψηφιακές απαντήσεις στα προβλήματα που προκάλεσε ο COVID-19 εξαφάνισε και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ, πολλά εμπόδια, που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό: έλλειψη σαφούς στρατηγικής (37%), απροθυμία αντικατάστασης λογισμικού παλαιού τύπου (35%) και έλλειψη χρόνου (34%).
Στο μεταξύ, προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα του COVID-19, οι επιχειρήσεις σχεδόν στο σύνολό τους (95%) αναζήτησαν νέους τρόπους επικοινωνίας με τους υφιστάμενους και τους δυνητικούς πελάτες τους ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Το 92% των στελεχών δηλώνει ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες ήταν εξαιρετικά ή πολύ κρίσιμες για την αντιμετώπιση των τρεχουσών επιχειρηματικών προκλήσεων.
Σε αυτή την κατεύθυνση η πολυκαναλική (οmnichannel) προσέγγιση απέκτησε νέο νόημα. Το 92% των στελεχών δηλώνει ότι ο οργανισμός τους είναι πολύ πιθανό να επεκτείνει τα κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας. Ήδη πάνω από τις μισές επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο (53%) πρόσθεσαν νέα κανάλια εν μέσω της πανδημίας. Μάλιστα, μία στις τρεις εταιρείες άρχισε να χρησιμοποιεί κανάλια ζωντανής συνομιλίας για πρώτη φορά ως αποτέλεσμα του COVID-19.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2020 σε δείγμα 2.500 στελεχών σε επιχειρήσεις σε Αυστραλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.