24.9 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Οι χρόνοι παράδοσης “καίνε” τα e-shops: 1 στους 2 δεν επιλέγει καταστήματα που καθυστερούν

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Στις καθυστερήσεις… καίγονται σήμερα τα e-shops, με τους χρόνους παράδοσης να αποτελούν πλέον κριτήριο, για να επιλέξει ο Έλληνας καταναλωτής από πού θα κάνει τις online αγορές του. Ο χρόνος παράδοσης στο λεγόμενο “last mile“, δηλαδή στο κομμάτι της διαδρομής ενός προϊόντος μέχρι τον τελικό καταναλωτή, έχει γίνει πλέον κάτι παραπάνω από σοβαρό κριτήριο αγορών και συχνά κρίνει την τύχη ενός καταστήματος.

Δεν είναι τυχαίο ότι το 45% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα επέλεγε κατάστημα, που δεν τηρεί τους χρόνους παράδοσης, ακόμη και εάν ήταν φθηνότερο από ένα άλλο. Οι άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες 55+ είναι μάλιστα οι πιο αυστηροί με τα e-shops ως προς την τήρηση των χρόνων αποστολής της παραγγελίας τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας των Plushot και Focus Bari, συνολικά, οι Έλληνες έχουν γίνει πιο απαιτητικοί αγοραστές στη διάρκεια της πανδημίας, ζητώντας από τα καταστήματα -ανέξαρτητα με τον πιο τρόπο που κάνουν τις αγορές τους- συνέπεια στις παραδόσεις. Μάλιστα ένας στους τρεις καταναλωτές (34%) θεωρεί τον χρόνο παράδοσης ως το πιο σημαντικό κριτήριο για να επιλέξει ένα e-shop.

Ταυτόχρονα σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα πέντε πιο σημαντικά κριτήρια για την επιλογή ενός e-shop τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος. Με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop.

Όπως δείχνει η έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η τελική τιμή ενός προϊόντος παραμένει, πάντως, ο καθοριστικός παράγοντας, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου. 1 στους 3 καταναλωτές τον επικαλείται ως τον κύριο λόγο για μια e-αγορά. Επιπλέον, το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια.

Το κόστος των μεταφορικών

Φως στις online συνήθειες αγορών «ρίχνει» η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari, η οποία μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το κόστος των μεταφορικών είναι παράγοντας στον οποίο δίνουν μεγάλη έμφαση οι online shoppers στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές προσπαθούν να αποφύγουν το κόστος μεταφορικών, συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω). Εναλλακτικά, επιλέγουν καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω (ειδικότερα οι γυναίκες και οι καταναλωτές 35-54 ετών).

22% αύξηση των e-shoppers 

Ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2021, το 60% των Ελλήνων έκανε online αγορές, με την αύξηση να αγγίζει το 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers: ο χρόνος, η άνεση, οι καλύτερες τιμές.

To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα και να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές εκτιμούν ότι οι ηλεκτρονικές αγορές δίνουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν από ότι στο online κατάστημα.

Χρήση καρτών 

Ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής, με την «Αντικαταβολή» να παραμένει ο «βασιλιάς» των μεθόδων πληρωμής: 63% πριν από την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα.

Στο μεταξύ, η χρήση χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα εντάχθηκε πιο δυναμικά στη ζωή των καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή.

Από που αγοράζουν online

Η έρευνα διαπιστώνει ότι ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, διαφοροποιείται και το είδος καταστήματος από το οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται οι παραγγελίες από Skroutz/Best Price με ποσοστό 28%, ενώ ακολουθούν (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Στους άνδρες κυριαρχούν οι αγορές από Skroutz/BestPrice καθώς το 30% δηλώνει ότι «προτιμά να αγοράζει από τις μεγάλες πλατφόρμες» ενώ στις γυναίκες προηγούνται με 29% οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Οι κάτοικοι της Περιφέρειας, ψωνίζουν από Skroutz/BestPrice σε μεγαλύτερο βαθμό, έναντι των κατοίκων της Αττικής που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στις επώνυμες αλυσίδες

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Emirates διπλασίασε το δίκτυο συνεργατών της μέσα σε ένα χρόνο, μεταφέροντας τους επιβάτες της σε σχεδόν 1.700 επιπλέον πόλεις παγκοσμίως

Η Emirates έχει διπλασιάσει τον αριθμό των πόλεων που εξυπηρετεί πέραν του δικτύου της κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για...

Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance επιβραβεύουν τους τακτικούς επιβάτες τους στη Σκανδιναβία

Η Star Alliance, η κορυφαία παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, ανακοίνωσε ότι συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της προσφέρουν πλέον το πρόγραμμα «status match/challenge», το οποίο απευθύνεται σε...

Vodafone Ελλάδας: Σε πλήρη λειτουργία το Vodafone Tech Hub της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit με τίτλο «Making pathways to prosperity, solidity and cohesion for south-east Europe» που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο...

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές...

Η Nova στηρίζει έμπρακτα την Αττική ως Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης της περιοχής της Ιεράς Μονής Πεντέλης

H Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, πιστή στη δέσμευσή της προς το περιβάλλον, τις τοπικές...