10.6 C
Athens
Κυριακή, 5 Δεκεμβρίου, 2021

Νέες επενδύσεις και επέκταση στην Κύπρο για την Κωτσόβολος

Σε σημαντικές επενδύσεις τόσο αναφορικά με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, αλλά και όσον αφορά στον τομέα της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών, ώστε να βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών της προσφέροντας και νέες υπηρεσιών, προχωρά άμεσα η αλυσίδα Κωτσόβολος.

Μία άμεση κίνηση είναι η επέκταση στην Κύπρο με το άνοιγμα δύο σημείων πώλησης και ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ παράλληλα μέσα στους επόμενους μήνες η Κωτσόβολος προχωρά στη δημιουργία 2 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, τη μεταστέγαση 3 και την ανακαίνιση 4 σημείων πώλησης.

Αυτό ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της αλυσίδας για το οικονομικό έτος 2020-2021, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου 2021.

Στοίχημα η Κύπρος

Η Κύπρος δείχνει να είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία, μέλος του βρετανικού ομίλου Dixons, με τον κ. Βασιλάκο να σημειώνει ότι πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα δεδομένου ότι η κυπριακή αγορά που εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ ετησίως, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος δεν απέκλεισε πάντως το ενδεχόμενο σε περίπτωση που το εγχείρημα στην Κύπρο στεφθεί με επιτυχία -με τον στόχο να είναι το 30%-35% μερίδιο αγοράς μέσα στην επόμενη 5ετία, να υπάρξει και περαιτέρω επέκταση και σε άλλη γειτονική στην Ελλάδα χώρα.

Αυξημένος κύκλος εργασιών

Σε μία αρκετά δύσκολη περίοδο λόγω των μέτρων αντιμετώπισης, ο Κωτσόβολος έδειχνε να κινείται πολύ καλά δεδομένου ότι ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 579 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2019-2020.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 43,8 εκατ. ευρώ, από €43,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,9 εκατ., από 22,4 εκατ. ευρώ το 2019-2020 με τη μείωση να αποδίδεται, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, και στην πίεση που υπήρξε στα περιθώρια κέρδους δεδομένων των αλλαγών που υπήρξαν στο μείγμα των πωλήσεων.

Αλλαγές στα καταστήματα

Ειδικά, το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν απώλειες στην «ποιότητα» του καλαθιού των καταναλωτών. Η «επιστροφή» σε αυτού του είδους την ποιότητα που σχετίζεται και με την αλλαγή του ρόλου των καταστημάτων είναι από τους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια. «Είμαστε μία χαρά, αλλά έχουμε πολύ δρόμο προκειμένου να φθάσουμε εκεί που μπορούμε να φθάσουμε» επεσήμανε ο κ. Βασιλάκος κατά τη διάρκεια της σχετικής ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.

Προκειμένου να φθάσει σε αυτό το επίπεδο, η αλυσίδα ετοιμάζει μία σειρά από μεγάλες επενδύσεις. Για το τρέχον οικονομικό έτος το επενδυτικό πλάνο είναι ύψους 13 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3 εκατ. ευρώ αφορούν τα νέα καταστημάτων και τις ανακαινίσεις σημείων πώλησης. Το μεγαλύτερο κομμάτι, που ανέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ, αφορά επενδύσεις σε καινοτόμες λύσεις τεχνολογίας, έναν τομέα όπου η Κωτσόβολος έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια με έργα που έχουν αποδώσει σημαντικά και τη βοήθησαν να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες συνθήκες των τελευταίων 12 μηνών.

Ένταση επενδύσεων

Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι το ύψος των επενδύσεων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες δύο χρονιές, καθώς η Κωτσόβολος ετοιμάζεται να κινηθεί στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχοντας στο πλάνο της τη δημιουργία μίας τεράστιας αποθήκης 65.000 τ.μ. προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που έχουν αρχίσει να δημιουργούνται με βάση και τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία. Η αποθήκη αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της μετά από περίπου 2 χρόνια.

Στα πλάνα είναι η επέκταση και σε συναφείς προϊοντικές κατηγορίες με τον στόχο να είναι οι 15.000 κωδικοί που έχει σήμερα η αλυσίδα να φθάσουν στις 35.000. Σε αυτό θα βοηθήσει και η έμφαση στα εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων, όπως είναι το Διαδίκτυο και το call center. Ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε την αλλαγή που έχει σημειωθεί καθώς αυτή την περίοδο -ήτοι με τα καταστήματα ανοικτά- το ποσοστό των πωλήσεων μέσω των εναλλακτικών καναλιών είναι στο 30% όταν πριν την πανδημία ήταν στο 12%.

Tech at home

Παράλληλα, η αλυσίδα επενδύει σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης όπως είναι η υποστήριξη στο σπίτι (tech at home) και η αυθημερόν παράδοση των παραγγελιών. Μάλιστα, συνεχίζει την επένδυση σε οχήματα, έχοντας αποκτήσει τους τελευταίους μήνες 120 νέα μικρά οχήματα. Ο συνολικός στόλος ανέρχεται πλέον στα 420 οχήματα.

Επιπλέον, η Κωτσόβολος συνεχίζει μία σειρά από κινήσεις προκειμένου να προσφέρει επιπλέον επιλογές στους καταναλωτές όπως είναι, για παράδειγμα, η δημιουργία quick points που χρησιμοποιούνται για γρήγορες παραλαβές και υπάρχουν ήδη σε 72 καταστήματα της αλυσίδας. Μάλιστα, σχεδιάζει να συνεχίσει συνεργασίες όπως αυτή που ανακοινώθηκε πρόσφατα με την Zakcret Sports για την εξυπηρέτηση παραγγελιών της τελευταίας.

Τέλος, ένας τομέας όπου δίνεται ιδιαίτερα μεγάλη σημασία είναι αυτός των δράσεων που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η έμφαση που δίνει μία εταιρεία λιανικής πώλησης στη βιωσιμότητα αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο επιλογής για πολλούς καταναλωτές, ιδίως στην ηλικιακή κατηγορία 18-30 ετών, μία τάση που πρόκειται να ενισχυθεί στο προσεχές μέλλον.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Nissan αποκαλύπτει ένα πρωτότυπο σεληνιακό ρόβερ, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής & Εξερεύνησης του Διαστήματος

Η τεχνολογία τετρακίνητου ελέγχου ακριβείας EV της Nissan, ενισχύει τις οδηγικές επιδόσεις του rover, πάνω στην επιφάνεια του πλανήτηΗ Nissan Motor Co., Ltd. αποκάλυψε...

Δήμος Θεσσαλονίκης: Μαθήματα προγραμματισμού drones σε μαθητές 9-12 ετών

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος Δήμος στην Ελλάδα ο οποίος προετοιμάζει τους μικρούς μαθητές για το μέλλον, οργανώνοντας μαθήματα χειρισμού και προγραμματισμού drones.Ο...

COSMOTE e-Value: Αναπτυξιακή πορεία και δύο ευρωπαϊκές διακρίσεις

Tις ανάγκες εξυπηρέτησης συνολικά άνω των 70 εταιρειών από διάφορους κλάδους της οικονομίας (τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, ασφάλειες κ.λπ.), κάλυψε πέρσι η CΟSMOTE e-Value, με...

Σύστημα Regate Effective – SFA επιλέγει η ER-LAC

Παραμένοντας πιστή στους στόχους και τη δέσμευση ικανοποίησης των αναγκών και του πιο απαιτητικού πελάτη με την μικρότερη δυνατή κατανάλωση πόρων και ενέργειας, η...

Honda: Προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για τη μείωση των θανάτων από τροχαία

Η Honda Motor Co., Ltd. πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα των προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας του μέλλοντος, τις οποίες η Honda εξελίσσει αυτή τη στιγμή, με...