22.8 C
Athens
Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2024

Νέα λεωφορεία και λεωφορειολωρίδες στην «μάχη» κατά της πανδημίας

  • Της Μαρίας Μόσχου

Ενεργοποιείται ένα μήνα νωρίτερα η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και την μεθεπόμενη εβδομάδα ενισχύεται με 100 λεωφορεία ο στόλος της ΟΣΥ.  Παράλληλα ο ΟΑΣΑ προχωρά στην διαγράμμιση λεωφορειολωρίδων για την ευκολότερη κυκλοφορία των μέσων οδικής συγκοινωνίας.

Όπως ανακοίνωσε χθες, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης ενεργοποιείται η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και επιπλέον 100 λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής εκτελώντας κυρίως περιφερειακά δρομολόγια.

Η σύμβαση μεταξύ ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ είναι έτοιμη και θα περάσει με διαδικασίες fast track από το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού και στη συνέχεια από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να ξεκινήσει να υλοποιείται μέσα στο πρώτο 10ημερο του Οκτωβρίου.

Λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το χρονοδιάγραμμα ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΑ επιταχύνεται ως εξής:

  • Τα 100 από τα 200 συνολικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα έρθουν νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη και συγκεκριμένα από τη μεθεπόμενη εβδομάδα.
  • Τα υπόλοιπα 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα δρομολογηθούν έως το τέλος Νοεμβρίου
  • Τα 300 λεωφορεία με leasing, θα έρθουν σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους.

Είναι ενδεικτικό της κατάστασης που διαμορφώνεται ότι τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν λιγότερα από 850 οχήματα. Σήμερα, με καλύτερη συντήρηση των οχημάτων, έχουμε φτάσει να κυκλοφορούν 1.100. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 παρουσιάζεται αύξηση 30%.

  • Μέχρι τέλος Νοεμβρίου έρχονται σταδιακά με σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ 200 λεωφορεία, φτάνοντας τα 1.300. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019  η αύξηση θα φτάσει το 53%.
  • Μέχρι το τέλος του έτους, θα προστεθούν σταδιακά με leasing άλλα 300, σύνολο 1.600. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019η συνολική αύξηση θα φτάσει το 89%.

Στόχος είναι, όσο πιο άμεσα να ενισχυθεί ο στόλος ιδίως της Αττικής, προκειμένου να αισθάνονται ασφάλεια οι πολίτες κατά τις μετακινήσεις τους.

Ο διαγωνισμός

Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΣΥ προκήρυξε την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου διεθνή ανοικτό διαγωνισμό για τη μίσθωση  των 300 λεωφορείων.

Ειδικότερα, αναμένεται να μισθωθούν 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι δέκα ετών (έτος κατασκευής 2010 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO V ή νεότερης.

Η μίσθωση θα ισχύει για 3 έτη με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος.

Όπως δημοσίευσε ήδη το Μoved.gr απο χθες, το κατ’ έτος μίσθωμα για το σύνολο των 300 λεωφορείων προϋπολογίζεται σε 30.240.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (10.080.000 ευρώ το χρόνο) ή αλλιώς 33.600 ευρώ ανά λεωφορείο (2.800 ευρώ το μήνα η ανώτατη τιμή).

Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, η ΟΣΥ έχει το δικαίωμα να αναθέσει τη μίσθωση και συντήρηση των λεωφορείων σε άνω του ενός μειοδότες ενώ μέρος της συντήρησης θα γίνεται στις εγκαταστάσεις της ΟΣΥ από ήδη απασχολούμενο τεχνικό προσωπικό της εταιρείας, υπό την εποπτεία του μειοδότη.

Εντός 10 ημερών, μετά το τέλος κάθε μήνα, η ΟΣΥ θα εκδίδει βεβαίωση για τον αριθμό των λεωφορείων που διέθεσε ο ανάδοχος στην ΟΣΥ κάθε ημέρα του παρελθόντος μηνός, με βάση τα στοιχεία της τηλεματικής της ΟΣΥ για την κίνηση των λεωφορείων.

Έτσι θα γίνεται η πληρωμή του αναδόχου για τις μέρες κίνησης των λεωφορείων αυτών.

Μάλιστα τα μισθωμένα λεωφορεία μπορούν να μεταβιβαστούν στην ΟΣΥ (δικαίωμα εξαγοράς), μετά την ολοκλήρωση της Σύμβασης, και εφόσον είναι σε πλήρη και αποδοτική λειτουργία, κατ’ ανώτατο 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο.

Η υποβολή των προσφορών θα γίνεται μέχρι και την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου.

Λεωφορειολωρίδες

Την ίδια στιγμή ο ΟΑΣΑ προχωρά στην ανάθεση υπηρεσιών «Διαγράμμισης σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων», προϋπολογισμού 20.000  ευρώ πλέον Φ.Π.Α.

Ειδικότερα το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ:

  1. Αποδέχεται την εισήγηση της Επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού και το με αριθ. πρωτ. Γ.Δ.Σ. 102/14.09.2020 Πρακτικό αυτής
  2. Κατακυρώνει τη σύμβαση στη μειοδότρια εταιρεία «MAYCON A.E.T.E.», με συνολική προσφερόμενη τιμή 16.167,57 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.,

Στην Αθήνα υπάρχουν συνολικά 52,3 χλμ. λεωφορειολωρίδων. Στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και απαγορεύεται η στάθμευση των:

  • Δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ)
  • Ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κ.λπ.)
  • Δικύκλων
  • Οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κ.λπ.).

Από την άλλη, απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε άλλου οχήματος (Ι.Χ., ΤΑΧΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών). Επίσης, στις ειδικές λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση των δικύκλων (με εξαίρεση την οδό Κυψέλης). Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων A.Λ.Λ. από την λοιπή κυκλοφορία πριν από τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους χώρους κ.λπ. και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) και κατακόρυφη σήμανση.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Συνεργασία της LG Business Solutions με την BAT Hellas

Η LG Business Solutions ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την BAT Hellas, εγκαθιστώντας 800 Digital Signage οθόνες (μοντέλο 32SM5J) σε καταστήματα και σημεία λιανικής...

Η πρώτη «διαβολοβδομάδα» της EuroLeague στο παρκέ του Novasports

Η EuroLeague, η κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση στο χώρο του μπάσκετ ετοιμάζεται για την πρώτη «διαβολοβδομάδα» στο παρκέ του Novasports! Οι προβολείς στρέφονται στις...

Η LG OLED παρουσιάζει το έργο του Sir John Akomfrah για τη μελέτη κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων

Η LG Electronics (LG) συνεργάζεται και πάλι με τον ευρέως αναγνωρισμένο καλλιτέχνη και σκηνοθέτη, Sir John Akomfrah, για την έκθεση Frieze London 2024. Η...

Κυβερνοασφάλεια: Βροχή επιθέσεων – κινητοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων

Γράφει η Μαρία Μόσχου Εκτοξεύονται οι δαπάνες των ελληνικών επιχειρήσεων κατά της απειλής του κυβερνοεγκλήματος, καθώς λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις. Οι χάκερς «χτυπούν» τις ελληνικές...

Απλά Ψηφιακά 150: Οι καινοτομίες της Brite Solar, το σίριαλ της διασύνδεσης των POS, η Starlink και τα ακριτικά σχολεία

Την καινοτόμα τεχνολογία αγροφωτοβολταϊκών πάνελ της Brite Solar και τα σχέδια της εταιρείας για την συνέχεια ανέλυσε ο Νίκος Κανόπουλος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλός...