- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Σε μείζον πολιτικό ζήτημα έχουν αναδειχθεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου εδώ και περίπου ένα χρόνο, από την έναρξη των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας, γίνεται μπαράζ δηλώσεων για την κατάσταση που επικρατεί και ποια κυβέρνηση ευθύνεται.
Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα της η κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας άσκησε σκληρή κριτική προς την αντιπολίτευση για την έλλειψη λεωφορείων και συρμών, τις καθυστερήσεις, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ, την έλλειψη προσωπικού, αλλά και την αύξηση στα εισιτήρια από 1,20 σε 1,40 ευρώ.
Σκληρή αντιπαράθεση έγινε με τις προσλήψεις προσωπικού όπου στο «παιχνίδι» μπήκε και το ΑΣΕΠ. Η αντιπολίτευση έκανε λόγο για προσλήψεις με… πολιτικό άρωμα ενώ η κυβέρνηση έκανε λόγο για αξιοκρατία.
Αυτή τη στιγμή η διαμάχη έχει μεταφερθεί στα 300 λεωφορεία leasing και ειδικότερα στα πρώτα 40 που εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ την προηγούμενη Παρασκευή.
Από την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι και την Δευτέρα το βράδυ οι δηλώσεις έπεφταν βροχή και από την κυβέρνηση και από την αντιπολίτευση με επίκεντρο το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στο Ρέντη που δέχθηκε επανωτές επισκέψεις!
Η δήλωση του Ν. Παππά για την επίσκεψη Μητστάκη στο αμαξοστάσιο Π. Ράλλη
Η… φλόγα άναψε όταν ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκος Παππάς επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ Α.Ε. στην Πέτρου Ράλλη.
Έκανε λόγο για επικοινωνιακό σόου των κ.κ Μητσοτάκη και Καραμανλή για την παραλαβή 40 μεταχειρισμένων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας την περασμένη Παρασκευή, και όπως ανέφερε ενημερώθηκε από εργαζόμενους και διαπίστωσε ότι:
- Τα οχήματα που παρέλαβε η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι 10ετίας ή 12ετίας και έχουν «γράψει» πάνω από 500 χιλιάδες χλμ.
- Τα μισά περίπου οχήματα δεν εκτελούν δρομολόγια, καθώς πολλά παρουσιάζουν βλάβες. Σύμφωνα με εργαζόμενους, τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν στον δρόμο την Παρασκευή για να ληφθούν πλάνα από το drone της Ν.Δ., κάποια έμειναν λόγω βλάβης και τα περισσότερα επέστρεψαν αμέσως στο αμαξοστάσιο.
- Τα οχήματα δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας, καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με πρόχειρες πατέντες, ενώ είναι ακατάλληλα για χρήση από ΑμεΑ.
- Το κόστος ενοικίασης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων. Δαπανήθηκαν 51 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια ενοικίασης, με δυνατότητα μετέπειτα αγοράς τους με επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, όταν η αξία αγοράς ίδιου αριθμού οχημάτων δεν θα ξεπερνούσε τα 61 εκατ. ευρώ.
…Κανένα από τα οχήματα δεν βγήκε στον δρόμο
«Μπήκαμε στα λεωφορεία που, πριν από λίγες μέρες, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής διαφήμιζαν ως υπερσύγχρονα. Κανένα από τα οχήματα που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη δεν βγήκε στον δρόμο για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Συνολικά, από όλα τα αμαξοστάσια, μόνο τα μισά από τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν για δρομολόγια.
Τα οχήματα που είδαμε στην Πέτρου Ράλλη αξιοποιήθηκαν, απλώς, την Παρασκευή για επικοινωνιακούς λόγους και πλάνα από drone και επέστρεψαν στο αμαξοστάσιο, κάποια με βλάβες. Υπάρχουν οχήματα με 700 χιλιάδες χλμ, τα οποία ο Οργανισμός προμηθεύτηκε σε τιμή, λίγο χαμηλότερη από την τιμή αγοράς καινούργιων.
Η ακαταλληλότητα είναι παραπάνω από εμφανής. Θα θέλαμε να ξέρουμε αν η Επιτροπή Παραλαβής έχει παραλάβει και τυπικά αυτά τα οχήματα. Η απραξία είναι προσβλητική για τον κοινό νου».
Η απάντηση το υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή
Άμεση ήταν η αντίδραση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών από την συχνότητα της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ, απατώντας «στους ανυπόστατους ισχυρισμούς του κ. Παππά πως δήθεν τα λεωφορεία με leasing που παρελήφθησαν την Παρασκευή έχουν ήδη ακινητοποιηθεί λόγω βλαβών».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παρέλαβε 850 λεωφορεία και σύντομα θα κυκλοφορούν 1.500 λεωφορεία, αύξηση που αντίστοιχη δεν έχει γίνει σε άλλη χώρα της Ευρώπης. Υπενθύμισε επίσης ότι χάρη στη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ έχουν ήδη προστεθεί 200 λεωφορεία στα περιφερειακά κυρίως δρομολόγια στην Αττική, καθώς και ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το μεγάλο διαγωνισμό για την αγορά 1.300 καινούριων λεωφορείων. Σημείωσε δε ότι η ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών ακύρωσε τον προηγούμενο διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ.
«Κατανοώ το προσωπικό αδιέξοδο του κ. Παππά και το πολιτικό αδιέξοδο του ΣΥΡΙΖΑ»
«Κατανοώ το προσωπικό αδιέξοδο του κ. Παππά και το πολιτικό αδιέξοδο του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς μετά από 10 χρόνια πρώτη φορά βγαίνουν νέα λεωφορεία στους δρόμους, αλλά τα μαθηματικά του δεν είναι σωστά. Είπε ότι 27 λεωφορεία μπήκαν σε κυκλοφορία και 23 είναι χαλασμένα, 27 και 23 κάνουν 50, αλλά έχουμε παραλάβει μέχρι τώρα 40 λεωφορεία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για πανικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΑ την Παρασκευή κυκλοφόρησαν 37 από τα 40 λεωφορεία με leasing. Σημείωσε ότι τα πρώτα λεωφορεία με leasing έχουν ενισχύσει καταρχάς τις 14 πιο επιβαρυμένες γραμμές.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ήδη έχουν αυξηθεί συνολικά τα δρομολόγια των λεωφορείων στην Αθήνα κατά 3.000 σε σχέση με το Σεπτέμβριο και πρόσθεσε ότι με τα 300 επιπλέον οχήματα με leasing που θα έχουν ενταχθεί σταδιακά στο στόλο μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα, θα πραγματοποιούνται άλλα 3.500 επιπλέον δρομολόγια.
Αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ
Σχολίασε επίσης ότι η «φιλοαριστερή» Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το μόνο που έκανε επί τέσσερα χρόνια ήταν ότι αύξησε την τιμή του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ, την οποία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επανέφερε στο 1,20 ευρώ, ενώ για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται νέες προσλήψεις και προστίθενται οχήματα στο στόλο.
«Την κριτική των πολιτών την ακούω και όλοι εδώ εργαζόμαστε για να αυξήσουμε δρομολόγια. Αλλά δεν μπορώ να δεχθώ την αντιπολίτευση της μιζέριας του ΣΥΡΙΖΑ», πρόσθεσε.
Η τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ στην απάντηση Καραμανλή
Λίγο μετά ήρθε η απάντηση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά, και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη στις αναφορές Καραμανλή στον ΣΚΑΪ.
«Ο “συνωστισμός” αδράνειας, ανικανότητας, ψεύδους και έπαρσης του κ. Καραμανλή συνεχίζει να υφίσταται. Όπως υφίστανται, έναν χρόνο από την έναρξη της πανδημίας, οι απίστευτοι και επικίνδυνοι για τη δημόσια Υγεία συνωστισμοί στα ΜΜΜ.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη νοίκιασε μεταχειρισμένα λεωφορεία, φορτωμένα με 500 και 700 χιλιάδες χιλιόμετρα, σαν να αγόραζε καινούρια. Διαφήμισε την κυκλοφορία τους, όταν τα μισά μένουν ακινητοποιημένα στo αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη λόγω βλαβών.
Οι φωτογραφίες από τα λεωφορεία στο αμαξοστάσιο, όπου έγινε η κυβερνητική φιέστα, και το βιβλίο βλαβών γκρεμίζει την προπαγάνδα τους. Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής θα πρέπει να ντρέπονται, όχι να κομπάζουν».