24.7 C
Athens
Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

Μπαράζ επενδύσεων σε «έξυπνες» θυρίδες στην ελληνική αγορά

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Τον δυσεπίλυτο γρίφο της έγκαιρης και ασφαλούς παράδοσης των προϊόντων που αγοράζονται online επιχειρεί να λύσει -από την αρχή της πανδημίας- το ελληνικό λιανεμπόριο. Σε αυτό τον αγώνα, οι εταιρείες ενεργοποιούν μια σχετικά νέα για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά πολύ δημοφιλή σε αγορές, όπως οι ΗΠΑ, εναλλακτική πρόταση, τα smart lockers.

Τη στιγμή που πλέον 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά το «last mile delivery», το «τελευταίο μίλι» παράδοσης-παραλαβής των προϊόντων, εξελίσσεται σε μεγάλο στοίχημα. Οι επενδύσεις στις λεγόμενες «έξυπνες» θυρίδες από εταιρείες, όπως οι ACS, το Skroutz και προσεχώς τα ΕΛΤΑ, έρχονται να αλλάξουν σταδιακά το τοπίο.

Τα πλάνα των εταιρειών για εγκατάσταση δικτύων σημείων αυτόματης παραλαβής-παράδοσης δείχνουν να υποδέχονται θερμά οι ίδιοι οι καταναλωτές. Πλέον 1 στους 3 Έλληνες (33%) δηλώνει θετικός στη λογική της παραλαβής των προϊόντων από αυτοματοποιημένες θυρίδες. Πάντως, υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 37% των καταναλωτών, που δεν διάκειται θετικά απέναντι σε αυτή την προοπτική.

Σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, σήμερα μόνο το 28% των Ελλήνων γνωρίζει τι είναι και πώς λειτουργούν οι «έξυπνες» θυρίδες, ενώ ένα 72% δηλώνει προς το παρόν άγνοια. Για εκείνους που προτιμούν τα smart lockers, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το κάνουν με κίνητρο πλεονεκτήματα όπως η παραλαβή των προϊόντων σε χρόνο που οι ίδιοι επιλέγουν, το χαμηλότερο κόστος, η αποφυγή της ανθρώπινης επαφής και η αποφυγή της παραλαβής από κατάστημα.

Μεγάλη κινητικότητα

Η αγορά έχει προεξοφλήσει ήδη από την είσοδο των smart lockers στην ελληνική αγορά ότι η νέα μέθοδος θα γίνει δημοφιλείς και από άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εγχώριο λιανεμπόριο.

Σχετική κινητικότητα αν και εν μέσω θέρους αναπτύσσεται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, με εταιρείες του λιανεμπορίου, ακόμη και φαρμακεία, να εξετάζουν το ενδεχόμενο αξιοποίησης των «έξυπνων» θυρίδων.

Τα smart lockers αποτελούν μια σύγχρονη εναλλακτική μέθοδο παράδοσης, η οποία είναι ήδη η προτιμητέα λύση διεθνώς και σε πολλές άλλες χώρες της ΕΕ. Απαντά δε στην ανάγκη των καταναλωτών να παραλαμβάνουν τα προϊόντα τους χωρίς χρονικούς περιορισμούς και χωρίς ανθρώπινη επαφή, ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα στην COVID-19 εποχή.

Τη ζήτηση για τη χρήση αυτοματοποιημένων «έξυπνων» θυρίδων εντείνει η αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Δεν είναι τυχαίο ότι η παγκόσμια αγορά έξυπνων θυρίδων δεμάτων αναμένει παγκοσμίως ραγδαία ανάπτυξη, καθώς προβλέπεται να αυξηθεί από τα 720 εκατ. δολ. το 2021 σε 1,6 δισ. δολ. το 2028.

«Έξυπνες» θυρίδες από τα ΕΛΤΑ

Στον χορό των smart lockers ετοιμάζονται να μπουν και τα ΕΛΤΑ. Όπως έχει κάνει γνωστό η διοίκηση της εταιρείας, μέσω των «έξυπνων» θυρίδων ο καταναλωτής θα μπορεί να παραλάβει ο ίδιος 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τα προϊόντα που έχει αγοράσει online μέσα από μια πλήρως ανέπαφη διαδικασία. Στις «έξυπνες» θυρίδες ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία του.

Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέγουν την παράδοση ή την παραλαβή, μέσω της εφαρμογής, και θα ειδοποιούνται μέσω αυτής για τον χρόνο που το πακέτο τους θα φτάνει στο σημείο εξυπηρέτησης. Για την παράδοση, θα μπορούν να εξυπηρετηθούν οποιαδήποτε στιγμή, εναποθέτοντας το δέμα ή την αλληλογραφία στο smart locker, όπως εξυπηρετούνται από ένα ΑΤΜ.

200 Skroutz Points

Από την πλευρά της, η Skroutz έκανε γνωστό ότι έφτασε τα 200 σημεία αυτόματης παραλαβής ‘Skroutz Point’ σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εστιατόρια, καταστήματα ψιλικών, parking και άλλα κεντρικά σημεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από την έναρξη της λειτουργίας τους, τα Skroutz Points έχουν εξυπηρετήσει περισσότερες από 150.000 αποστολές, ενώ μόνο τον Ιούνιο εξυπηρετήθηκαν συνολικά περισσότερες από 32.000 αποστολές.

Η Skroutz ήταν η πρώτη που παρουσίασε στην Ελλάδα τα ‘Skroutz Point’ τον Νοέμβριο 2021, με τη δημιουργία ενός αρχικού δικτύου εξυπηρέτησης 20 σημείων αυτόματης παραλαβής. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, η Skroutz προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις αγορές τους εντός 2 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτες ώρες παραλαβής.

ACS Smartpoint Lockers

Πανελλαδικό δίκτυο με σημεία ACS Smartpoint Lockers («έξυπνες» θυρίδες KePol της ΚΕΒΑ) δημιουργεί σταδιακά η ACS, αρχής γενομένης από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, και με προοπτικές επέκτασης σε πόλεις όπως η Πάτρα, τα Γιάννενα, η Κρήτη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα με πληθυσμιακά κριτήρια και με έμφαση στη συγκέντρωση online shoppers (πχ. φοιτητές).

Τα συνεργαζόμενα με την ACS ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν στον πελάτη τους τη δυνατότητα να παραλάβει την παραγγελία του οποιαδήποτε ώρα ή ημέρα επιθυμεί (24/7) από το κοντινότερο ACS Smart Point, με τη χρήση ενός μοναδικού κωδικού (PIN) που έχει λάβει στο κινητό του. Μάλιστα, ο πελάτης έχει τη μοναδική δυνατότητα για τα ελληνικά δεδομένα πληρωμής της ηλεκτρονικής παραγγελίας του και με αντικαταβολή στο POS του locker, χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα.

Τα ACS Smartpoint Lockers διαθέτουν σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED, ενώ η παραλαβή  της παραγγελίας γίνεται χωρίς ανθρώπινη επαφή. Σημειώνεται ότι το λογισμικό λειτουργίας των «έξυπνων» θυρίδων, αλλά και της δυνατότητας πληρωμής της αντικαταβολής μέσω ενσωματωμένου POS, έχει υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου από την ACS.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Παλιές συσκευές, νέα προβλήματα: Οι κίνδυνοι της μη υποστηριζόμενης τεχνολογίας IoT

Οι παλιές συσκευές αποτελούν συχνά εύκολο στόχο για τους κυβερνοεγκληματίες, ειδικά αν έχουν ευπάθειες που μπορούν να αξιοποιηθούν και αν δεν υπάρχουν διαθέσιμες διορθώσεις...

Η Pylones Hellas κατακτά το βραβείο «TELCO Deal of the Year» από την F5

Η Pylones Hellas, πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και ασφάλειας διαδικτύου, με μακρά παρουσία άνω των 25 ετών σε Ελλάδα και Κύπρο,τιμήθηκε με το βραβείο«TELCO Deal...

Οι Έλληνες ηλικίας 30-49 ετών οι πιο φανατικοί e-shoppers

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Πρωταθλητές στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύονται οι Έλληνες ηλικίας 30-49 ετών, ήτοι τα μέλη της γενιάς των Millennials, η οποία κατέχει...

Κτηματολόγιο: Ο πρώτος δημόσιος φορέας που εντάσσει την τεχνητή νοημοσύνη

Την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στον Νομικό Έλεγχο του Κτηματολογίου παρουσίασαν  ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Με...

Η τεχνολογία σέρνει τον χορό των δημόσιων εγγραφών

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά των δημόσιων εγγραφών κράτησε ο κλάδος της τεχνολογίας το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μπορεί...