Της Μαρίας Μόσχου
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ευρώπης αλλά και ένα από τα πιο σημαντικά έργα της χώρας μας που θα δώσει «ανάσα» στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας αποτελεί η γραμμή 4 του μετρό.
Η Αττικό Μετρό έχει ήδη προκηρύξει το διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 («Άλσος Βεΐκου – Γουδή»), το οποίο θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
Στόχος της εταιρείας είναι ο ανάδοχος να ανακηρυχτεί μέχρι το τέλος του 2018 και το 2019 να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Ο διαγωνισμός, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη προμήθεια σύγχρονων συρμών χωρίς οδηγό, επιτυγχάνοντας χρονοαποστάσεις 1,5 λεπτού.
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
Επίσης απαιτείται η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.