20 C
Athens
Τετάρτη, 23 Απριλίου, 2025

Με έκπτωση +37% τα προϊόντα στα online φαρμακεία – Καλπάζουν οι πωλήσεις

Με… ένταση και ρυθμό συνεχίζουν να αυξάνονται οι πωλήσεις των online φαρμακείων στη χώρα μας, αποτελώντας πλέον, έναν απόλυτα υπολογίσιμο παίκτη της αγοράς. Και πώς να μην είναι, όταν οι καταναλωτές αγοράζουν τα προϊόντα φαρμακείου μέσω internet με έκπτωση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει το 37% έναντι των φυσικών σημείων πώλησης.

Ο κλάδος του online φαρμακείου κατέγραψε τον ρυθμό ανάπτυξης 20% στην αξία των online πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. H συνολική αξία των online αγορών στα online φαρμακεία άγγιξε τα €123,5 εκατ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την *εκτίμηση της Convert Group.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2021, αναδεικνύονται οι εξής:

  • +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,
  • +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας,
  • +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη,
  • +26% σε διάφορα προϊόντα και
  • +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

Μεγάλες εκπτώσεις 

Οι εκπτώσεις που απολαμβάνουν οι Έλληνες καταναλωτές μέσω των online φαρμακείων είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθοριστικό γεγονός για την επιλογή τους έναντι των παραδοσιακών καταστημάτων.

Κατά το 1ο εξάμηνο του έτους μάλιστα, οι εκπτώσεις αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο, καθώς τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 37,3% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι η μέση έκπτωση των προϊόντων που πωλήθηκαν από τα online φαρμακεία είχε διαμορφωθεί στο 36,7% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

  • Οι καταναλωτές λοιπόν αγόρασαν online:
  •  αντιηλιακά σώματος με μέση έκπτωση 44,6%,
  • ανοιχτές πάνες με μέση έκπτωση 39,9%,
  • πολυβιταμίνες με μέση έκπτωση 39,1%
  • και προϊόντα ακμής με μέση έκπτωση32,4%.

44 ευρώ η μέση δαπάνη

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκε λίγο με €44,21 συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ από €43,36 που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,4 τεμάχια με τα 2,1 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.

Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη παραμένει σε σταθερά επίπεδα το πρώτο εξάμηνο του 2021 φτάνοντας το 3,1%.

Διαφημίσεις στο Google

Όσον αφορά στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google πρωταγωνιστούν για ακόμη μια φορά το πρώτο εξάμηνο του 2021 επιφέροντας το 35% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7,9 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 21% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 17%.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%).

Τέλος, για την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00) και η Δευτέρα φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα.

* Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 85 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 340 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ransomware: Πως να… γυρίσετε το χρόνο πίσω σε περίπτωση επίθεσης

Το ransomware έχει την ικανότητά του να κρυπτογραφεί δεδομένα και να αποκλείει την πρόσβαση των χρηστών σε εταιρικούς υπολογιστές, διακόπτοντας κρίσιμες εταιρικές διαδικασίες Σύμφωνα με...

Spotify: Μην επιτρέψετε στους κυβερνοεγκληματίες να παραβιάσουν τον λογαριασμό σας

Το Spotify έχει σχεδόν 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, με 265 εκατομμύρια από αυτούς να είναι συνδρομητές Premium. «Πρόκειται για την κορυφαία υπηρεσία ροής μουσικής...

Skroutz Βοηθός AI: Το επόμενο βήμα στο online shopping

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο  marketplace στην Ελλάδα, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, παρουσιάζοντας τον νέο Βοηθό ΑΙ, έναν ψηφιακό σύμβουλο αγορών που προσφέρει μια...

Η HP προειδοποιεί: Τα CAPTCHA «I Am Not a Robot» χρησιμοποιούνται για την εξάπλωση κακόβουλου λογισμικού

Στο πλαίσιο του ετήσιου Amplify Conference, η HP παρουσίασε την τελευταία HP Threat Insights Report, η οποία αναδεικνύει την αυξανόμενη χρήση ψεύτικων τεστ CAPTCHA...

Η Pylones Hellas ανακοινώνει την έκτη ετήσια έρευνα «The State of Cybersecurity»

Η Pylones Hellas, κορυφαίος πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και λύσεων κυβερνοασφάλειας, ανακοινώνει την επίσημη έναρξη της ετήσιας έρευνας «The State of Cybersecurity 2025», που πραγματοποιείται...