21.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Με +52% τρέχουν οι αγορές στο δίμηνο του 2021 από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

Με φρενήρη ρυθμό +52% στο δίμηνο του 2021 συνεχίζουν οι Έλληνες να αγοράζουν καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά και προϊόντα υγείας από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Το 2020 οι online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στο κανάλι ήταν αξίας €223 εκατ. με ΦΠΑ ενώ η ετήσια online επισκεψιμότητα στα ελληνικά ηλεκτρονικά φαρμακεία έφτασε τις 118 εκατ. επισκέψεις.

Τα στοιχεία αυτά δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ελληνική εταιρεία που καινοτομεί διεθνώς στον τομέα των δεδομένων για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδο.

Συνολικά στη χώρα μας λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών. Διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα ηλ. φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας.

Black Friday και δύο lockdowns εκτόξευσαν την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών το 2020: ο Νοέμβριος με Black Friday παρουσίασε αύξηση ρεκόρ της τάξεως του 95%, o Aπρίλιος με πρώτο κύμα lockdown παρουσίασε αύξηση 85%, ενώ ο Δεκέμβριος και το δεύτερο κύμα lockdown παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 66%, συγκριτικά πάντα με τους ίδιους μήνες του 2019.

Οι κατηγορίες με αύξηση

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +37% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +47% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +26% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +98% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.

Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους φαρμακοποιούς διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν στους καταναλωτές τους, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Έτσι η μέση έκπτωση το 2020 ήταν 36,1% σε σχέση με 37,8% που ήταν το 2019.

Χειρουργικές μάσκες

Η μόνη προϊοντική κατηγορία από τις 20 που ανέλυσε η Convert Group όπου αυξήθηκαν οι εκπτώσεις ήταν οι χειρουργικές μάσκες: από 32,6% μέση έκπτωση το 2019, οδηγήθηκε σε 51,2% μέση έκπτωση το 2020, διευκολύνοντας τους καταναλωτές που τις αγόρασαν σε μεγάλες ποσότητες.

Αντίθετα, τα αντισηπτικά προϊόντα για την υγιεινή χεριών από 35,1% μέση έκπτωση το 2019, περιορίστηκαν σε 25,5% μέση έκπτωση το 2020. Αναμφίβολα όμως, σε όλες τις κατηγορίες το οnline κανάλι αναδεικνύεται ως εκπτωτικό σε σχέση με το φυσικό φαρμακείο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η LG με το Ithaca Laundry βρίσκονται κοντά στο ειδικό κατάστημα κράτησης νέων Αυλώνας

Η LG Electronics Hellas (LG) πιστή στη δέσμευσή της να συνεισφέρει στην κοινωνία και να υποστηρίζει εθελοντικές ενέργειες, επεκτείνει τη δράση της με την...

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo...

Περισσότεροι από 380 εκατ. χρήστες υπηρεσιών BNPL το 2024

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Disrupt στην αγορά των πληρωμών κάνουν οι συναλλαγής BNPL (Buy Now Pay Later). Νέα μελέτη από την Juniper Research...

Το καλοκαίρι ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι του Βόλου

Έως τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η...

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι τη Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή του συμβολαίου αγοραπωλησίας του πρώην εργοταξιακού χώρου του...