«Σε ένα περιβάλλον συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού, με έντονες πληθωριστικές πιέσεις και ενεργειακές προκλήσεις όχι απλά υπερασπιστήκαμε τη θέση μας αλλά φέραμε και νέους συνδρομητές τόσο σε τηλεόραση όσο και σε τηλεφωνία και internet. Η εμπορική μας πολιτική αποδίδει και θα συνεχίσουμε την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδίου χωρίς παρεκκλίσεις», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, κατά την διάρκεια της σημερινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου 2023, χαρακτηρίζοντας τις πιέσεις που ασκήθηκαν στη μετοχή προσωρινές και το 3 τρίμηνο «σταθερό» από άποψη επιδόσεων.
Ο επικεφαλής του ΟΤΕ, σημείωσε μεν ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν οι τιμές στα υπάρχοντα συμβόλαια, άφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις σε νέους συνδρομητές, δεδομένων των συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων κι ανατιμήσεων. «Οι αποφάσεις για τους νέους συνδρομητές λαμβάνονται ανά περίστασή» επεσήμανε.
Πόλεμος τιμών
Τα αυξημένα κατά 5 εκατ. ευρώ έξοδα για marketing το γ’ τρίμηνο του έτους ήταν ένα από τα βασικά ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει ο κ. Τσαμάζ, ο οποίος τόνισε πως «τα οικονομικά μας αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι η στρατηγική μας αποδίδει καρπούς και μπορεί να στηρίξει τον όμιλο απέναντι στις όποιες πιέσεις μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος στο μέλλον». Και συμπλήρωσε: «Στις αρχές του έτους, χαράσσουμε την εμπορική μας πολιτική και την ακολουθούμε πιστά. Παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό, αλλά εμείς είμαστε αφοσιωμένοι στη δική μας πολιτική».
«Στις αρχές της χρονιάς ξεκίνησε ένας πόλεμος τιμών από πλευράς των ανταγωνιστών μας, ο οποίος συνοδεύτηκε από εντατικές προωθητικές πρωτοβουλίες. Το δικό μας marketing team παρακολούθησε την αγορά, κατέγραψε την ανταπόκριση των πελατών και σχεδίασε τις δικές μας πρωτοβουλίες για να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Στόχος μας ήταν να διασφαλίσουμε την εμπειρία των πελατών μας χωρίς να κανιβαλίσουμε την αγορά. Ο στόχος επετεύχθη και οι πρωτοβουλίες απέδωσαν καρπούς. Όχι μόνο δεν χάσαμε μερίδιο, αλλά καταφέραμε να αυξήσουμε την συνδρομητική μας βάση και να υπερασπιστούμε την ποιότητά μας», απάντησε ο επικεφαλής του ΟΤΕ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ «καταγράφηκε πρόοδος στους περισσότερους κλάδους δραστηριότητας του ομίλου και επιβεβαιώθηκε το γεγονός ότι ο Όμιλος βρίσκεται στο σωστό δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη και αύξηση μεριδίων παρά το περιβάλλον υψηλού κόστους και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό τα τελευταία τρίμηνα».
Μείωση εσόδων
Ο ίδιος εξήγησε ότι η πτώση των εσόδων οφείλεται στην μείωση του wholesale, καθώς και στην μείωση του τομέα του ICT, δεδομένου ότι κάποια έργα φρέναραν λόγω εκλογών, ενώ άλλα αναθεωρήθηκαν λόγω φυσικών καταστροφών που συνέβησαν στη χώρα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο τα ψηφιακά έργα μπαίνουν και πάλι σε τροχιά κι αναμένεται να δώσουν ισχυρή ώθηση τόσο κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους όσο και τον επόμενο χρόνο, δεδομένων και των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Η μείωση των εσόδων στην Ελλάδα δεν επηρεάστηκε από την καρτοκινητή, τις ευρυζωνικές υπηρεσίες και την τηλεόραση παρά τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό». Σε αυτόν άλλωστε, όπως σημείωσε ο ΟΤΕ έδωσε την απάντησή του επιτυγχάνοντας να διασφαλίσει τόσο την πελατειακή του βάση όσο και να υπερασπιστεί την εμπειρία των συνδρομητών.