18.2 C
Athens
Πέμπτη, 5 Οκτωβρίου, 2023

ΚΤΕΛ: Πότε δικαιούστε αποζημίωση και τι ποσό

  • Της Μαρίας Μόσχου

Οι επιβάτες των ΚΤΕΛ -όπως και οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών -έχουν δικαιώματα και δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που το δρομολόγιο τους ακυρωθεί, ή καθυστερήσει ή χαθεί η αποσκευή τους.

Ωστόσο αν και τα ΚΤΕΛ μεταφέρουν χιλιάδες ταξιδιώτες τους καλοκαιρινούς μήνες ελάχιστοι γνωρίζουν τι αποζημιώσεις μπορούν να διεκδικήσουν και σε ποιες περιπτώσεις.

Σε μια προσπάθεια ενημέρωσης στους καταναλωτές, που πρόκειται να ταξιδέψουν με λεωφορείο (ΚΤΕΛ) η  ΕΚΠΟΙΖΩ, αναφέρεται στα δικαιώματά τους και τι μπορούν να κάνουν σε περίπτωση που ακυρωθεί ή καθυστερήσει το ταξίδι τους ή σε περίπτωση που χαθεί η αποσκευή τους.

Καθυστέρηση αναχώρησης

Εάν το δρομολόγιο (για απόσταση πάνω από 250 χλμ) ακυρωθεί ή καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 2 ώρες, δικαιούστε: επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μεταφορά σας στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή μεταφορά στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση. Εάν η εταιρεία δεν κάνει κάτι από τις παραπάνω δυο επιλογές, τότε δικαιούστε ως αποζημίωση το 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπρόσθετα με την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου.

Εάν η κανονική διάρκεια του ταξιδιού είναι πάνω από 3 ώρες και η αναχώρησή του λεωφορείου καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, τότε δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε. Εάν η καθυστέρηση/ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, η εταιρεία δεν καλύπτει τη διαμονή.

Τα παραπάνω δικαιώματα δεν ισχύουν για τα ανοικτά εισιτήρια.

Ακύρωση εισιτηρίου

Σε περίπτωση ακύρωσης κράτησης θέσης σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής σας επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου, εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 8 ώρες προ της αναχώρησης ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί σε χρόνο μικρότερο των 8 ωρών προ της αναχώρησης.

Απώλεια αποσκευών

Σε περίπτωση απώλειας αποσκευών δικαιούστε:

  • ελάχιστη αποζημίωση 30,00 ευρώ
  • ελάχιστη αποζημίωση 15,00 ευρώ για ασυνόδευτες αποσκευές

Κατοικίδια

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν στην καμπίνα επιβατών μόνο μικρόσωμα ζώα μέχρι 10 κιλά, όπου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ειδικό καλάθι μεταφοράς (μέγιστες διαστάσεις 50x40x35).

Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε μαζί σας το διαβατήριο ή το βιβλιάριο υγείας του κατοικίδιου, το οποίο θα πρέπει να είναι ενημερωμένο τα τελευταία δύο έτη.

Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε έγγραφα την καταγγελία σας μέσα σε τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία εκτέλεσης της παράβασης, στα κατά τόπους ΚΤΕΛ. Είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να σας απαντήσει έγγραφα εντός ενός μηνός.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το Vimodji βελτιώνει με AI την εμπειρία των χρηστών της πλατφόρμας του

Σε αναβάθμιση της πλατφόρμας του προχωρά το Vimodji, το καινοτόμο ελληνικό startup, το οποίο δίνει τη δυνατότητα αποστολής video μηνυμάτων που εκφράζουν τα συναισθήματα...

Στην Αθήνα στις 10 Οκτωβρίου το AWS Cloud Day

Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις καινοτόμες λύσεις της Amazon Web Services (AWS) και το πως οι επιχειρήσεις αξιοποιούν την τεχνολογία AWS Cloud...

«Όχι» στις χρεώσεις για χειραποσκευές στο αεροπλάνο λέει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Οι χρεώσεις για τις χειραποσκευές ενδέχεται σύντομα να αποτελούν παρελθόν - τουλάχιστον στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται ότι προσπαθεί να απλοποιήσει την τιμολόγηση των εισιτηρίων για αεροπορικά ταξίδια. Η Ολομέλεια...

Η Boston Scientific Hellas επεκτείνει τη συνεργασία της με την IMPACT

Η Boston Scientific, κορυφαία εταιρεία στο χώρο των ιατρικών ειδών, με όραμα τη βελτίωση των συνθηκών ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων ανά τον κόσμο μέσα από...

Ήρθε η ώρα να προστατεύσετε το εμπορικό σας σήμα από απειλές στο διαδίκτυο

Παρότι κάποιοι άνθρωποι έχουν εργαστεί σκληρά για να χτίσουν το brand name μιας επιχείρησης, οι κακόβουλοι χρήστες το εκμεταλλεύονται και επωφελούνται από αυτό, καθώς το χρησιμοποιούν...