- Της Μαρίας Μόσχου
Τη διαβεβαίωση ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού ξεμπλοκάρουν μέσα στο 2021 έδωσε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής.
Μιλώντας στη Διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα: «Ελλάδα, ένας αναδυόμενος επενδυτικός προορισμός στην Ευρώπη μετά το COVID-19» ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε χαρακτηριστικά: «Βάζουμε μπρος νέα έργα, που θα υλοποιηθούν με σύγχρονες μεθόδους. Νέα έργα όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης –το γνωστό Flyover».
Μία μέρα πριν, σε συνέντευξή του στα «Παραπολιτικά» ο κ. Καραμανλής είχε αναφέρει ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα αλλάξουν το λεκανοπέδιο.
«Θα αποσυμφορήσουν την κίνηση στο υπάρχον οδικό δίκτυο, θα συνδέσουν την Αθήνα με το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής με ταχύτητα και ασφάλεια, ενώ, παράλληλα, θα ανταποκριθούν στους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους που συνεπάγεται η επένδυση στο Ελληνικό. Γενικότερα, θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και θα στηρίξουν τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής» είχε επισημάνει.
Μάλιστα ανέφερε ότι το 2021 θα έχουμε εξελίξεις: «Η επέκταση της Λ. Κύμης σύντομα θα δημοπρατηθεί, ενώ θα προχωρήσει η ωρίμανση της σύνδεσης της Αττικής Οδού με το λιμάνι της Ραφήνας και της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς την Ηλιούπολη, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της Λ. Βουλιαγμένης σε αστική λεωφόρο ως το Ελληνικό. Για τέτοια έργα ουσίας, αυτονόητα προωθείται η χρηματοδότησή τους από το νεοσύστατο Ταμείο Ανάκαμψης ή από το ΕΣΠΑ».
Περιφερειακή Υμηττού
Η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού θα δώσει σημαντική ανάσα σε όλο το λεκανοπέδιο καθώς μέσα σε λίγα λεπτά θα μπορούν οι οδηγοί να φτάνουν από την Περιφερειακή Υμηττού στο Ελληνικό.
Το έργο θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας σήραγγας μήκους τουλάχιστον 3 χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους. Η σήραγγα θα αρχίσει να βυθίζεται στο σημερινό τέρμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, με στόχο να συνδέεται με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.
Παράλληλά προβλέπεται μια «ελεύθερη» Λεωφόρος Βουλιαγμένης, με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον τεσσάρων ισόπεδων κόμβων. Σε ένα τμήμα περίπου 3 χιλιομέτρων προβλέπεται να λειτουργούν τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 400 εκατ. ευρώ.
Το χρονοδιάγραμμα
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την Εθνική Οδό. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2021.
Πρόκειται για έργο που θεωρείται ώριμο αφού σχεδιάζεται εδώ και χρόνια, υπάρχουν απαλλοτριώσεις και έχει μελετηθεί το ενδεχόμενο υπογειοποίησης σε προβληματικά σημεία, όπου κάποιοι έκτισαν στις απαλλοτριωμένες ή προς απαλλοτρίωση εκτάσεις.
- Η επέκταση προς το λιμάνι της Ραφήνα. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2022.
Διαβάστε ακόμη: Από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού