- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Πλήρη ανατροπή στα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά και σημαντικά ερωτήματα προκύπτουν από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνέδριου να ζητήσει διευκρινίσεις γα την σύμβαση leasing 300 λεωφορείων από 3 προμηθεύτριες εταιρείες.
Η σχετική κίνηση οδηγεί τουλάχιστον προσωρινά σε αναστολή της προμήθειας, ενώ η ΟΣΥ ανέμενε άμεσα τα νέα λεωφορεία για να δώσει «ανάσα» σε γραμμές με αυξημένη κίνηση και συνωστισμό.
Το νομικό τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ζητά διευκρινίσεις για τα πλευρικά παράθυρα κάθε λεωφορείου που θα είναι ανοιγοκλειόμενα αλλά και την απόσταση του δαπέδου των λεωφορείων από το έδαφος στην είσοδο των επιβατών.
Σύμφωνα με στελέχη της ΟΣΥ τα ερωτήματα που θέτει το Ελεγκτικό είναι μέσα στις προδιαγραφές που έχουν κατατεθεί, ωστόσο οι φωτό που συμπεριέλαβε στην παρουσίαση απεικόνιζαν λεωφορεία όπως προτείνονται από την κατασκευάστρια και όχι αυτά που έχει παραγγείλει η ΟΣΥ.
Απαραίτητες διευκρινίσεις
Έτσι η διοίκηση της εταιρείας καλείται να δώσει τις απαραίτητες διευκρινίσεις, κάτι που ωστόσο δημιουργεί σημαντική καθυστέρηση την στιγμή που τα κρούσματα της πανδημίας στην Αττική εκτοξεύονται και η ανάγκη μίσθωσης νέων λεωφορείων είναι πιο μεγάλη από ποτέ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΟΣΥ «το ότι όλα τα λεωφορεία θα έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, αλλιώς η Ο.ΣΥ. Α.Ε. δεν θα τα παραλάβει, αναφέρεται σαφώς τόσο στη διακήρυξη του διαγωνισμού όσο και στο σχέδιο σύμβασης το οποίο έχουν λάβει και αποδεχτεί στην προσφορά τους οι διαγωνιζόμενες εταιρείες, καθώς επίσης και στις δηλώσεις συμμόρφωσης που έχουν καταθέσει στο φάκελό τους και οι τρεις εταιρείες».
Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ακριβώς το ίδιο είχε συμβεί και στον αντίστοιχο διαγωνισμό που είχε διενεργήσει ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Η διακήρυξη ζητούσε λεωφορεία με ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, η συμμετέχουσα εταιρεία προσέφερε μοντέλα που δεν είχαν αυτό το χαρακτηριστικό από την κατασκευή τους, καθότι είναι αρκετά σπάνιο στα λεωφορεία σύγχρονης κατασκευής. Όμως, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και πριν την παράδοσή τους, ο προμηθευτής έκανε τη σχετική τροποποίηση και σήμερα τα λεωφορεία κυκλοφορούν κανονικά, με παράθυρα που ανοίγουν, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Όπως, δηλαδή, θα γίνει τελικά και για τα λεωφορεία της Αθήνας.
Αν είχε υποβληθει σχετικό ερώτημα…
«Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. πιστεύει ότι, αν της είχε υποβληθεί σχετικό ερώτημα, θα είχε αποσαφηνιστεί το ζήτημα και δεν θα καθυστερούσε η τυπική ολοκλήρωση ενός διαγωνισμού που περιμένει με αγωνία το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Καταθέτουμε, λοιπόν, την αίτηση ανάκλησης και πιστεύουμε ότι σύντομα θα ξεπεραστεί το πρόβλημα και τα λεωφορεία θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών», καταλήγει η ανακοίνωση.
Ο σχεδιασμός της ΟΣΥ ήταν τα λεωφορεία να εντάσσονται σταδιακά από τέλη Φεβρουαρίου στο στόλο της εταιρείας, δίνοντας σημαντική ανάσα στην εκτέλεση του καθημερινού έργου των Οδικών Συγκοινωνιών.
Η ένταξη των πρώτων 100 λεωφορείων αναμενόταν στο τέλος Φεβρουαρίου που παράλληλα με την επανακυκλοφορία άλλων 50 λεωφορείων με τα ανταλλακτικά που έχει προμηθευτεί η ΟΣΥ θα κυκλοφορούν στους Αθηναϊκούς δρόμους περίπου 1.500 λεωφορεία. Ανάλογη κυκλοφορία είχαμε στην Αττική στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Οι ανάδοχοι
Όπως έχει ήδη δημοσιεύσει το Moved.gr, ανάδοχοι, μετά την αξιολόγηση των προσφορών, αναδείχθηκαν τρεις από τους τέσσερις συμμετέχοντες στον διαγωνισμό και αυτοί είναι:
- ο όμιλος Σαρακάκη,
- το Μεσογειακό Κέντρο Φορτηγού & Λεωφορείου (συμφερόντων Παπαδάκη) και
- η Εθνική Leasing.
Η τέταρτη εταιρεία συμφερόντων Μαρούλη και συνεργαζόμενων εταιρειών τέθηκε εκτός διαγωνισμού, λόγω μη κάλυψης τεχνικών προδιαγραφών.
Η σύμβαση με τις προμηθεύτριες εταιρείες έχει διάρκεια για τρία συν ένα χρόνια. Μετά το πέρας της 4ετίας, μονομερώς η ΟΣΥ μπορεί να αποφασίσει και να περιέλθουν στην κατοχή της όσα από τα λεωφορεία επιλέξει με τιμή 12.000 ευρώ για τα 12μετρα και 15.000 ευρώ τα 18μετρα.
Την επισκευή και συντήρηση των λεωφορείων θα έχει το τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ.