20.3 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Καθημερινοί έλεγχοι στην ΛΕΑ της Αττικής Οδού – Αφαιρούνται πινακίδες και άδειες στους παραβάτες

  • Της Μαρίας Μόσχου

Να αποτρέψουν τους έλληνες οδηγούς από την κακή, αν όχι εγκληματική, συνήθεια να κινούνται παράνομα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) επιχειρούν σχεδόν σε καθημερινοί βάση οι αστυνομική της Τροχαίας στην Αττική Οδό.

Οι πρωινές ώρες όπου η κίνηση είναι αυξημένη και ακόμα και οι τρεις λωρίδες της Αττικής Οδού είναι ασφυκτικά … γεμάτες, πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι μπορούν να την …παρακάμψουν χρησιμοποιώντας την ΛΕΑ.

Όμως το τελευταίο διάστημα είναι πολύ συχνό το φαινόμενο στην άκρη του δρόμου να είναι σταθμευμένο ένα περιπολικό με τους αστυνομικούς να αφαιρούν πινακίδες από τους … ασυνείδητους οδηγούς που κινούνται στη ΛΕΑ.

Αν και οι έλεγχοι είναι σχεδόν καθημερινοί ωστόσο πάντα υπάρχουν κάποιοι που παραβιάζουν τον ΚΟΚ με αποτέλεσμα να τιμωρούνται.

Από το moved.gr  ένα μεγάλο «μπράβο» για την καθημερινή δράση της Τροχαίας που επιχειρεί να βάλει τέλος στον αποκλεισμό της ΛΕΑ σώζοντας χιλιάδες ζωές!

Ας δούμε τι προβλέπει ο ΚΟΚ

Ο νέος ΚΟΚ τιμωρεί τη χρήση της ΛΕΑ με άμεση αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Σύμφωνα με το άρθρο 29 του αναθεωρημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης επιφέρει πρόστιμο 100 ευρώ, 9 βαθμούς ποινής, αλλά και επιπλέον 2 μήνες (60 ημέρες) αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και επίσης 2 μήνες (60 ημέρες) αφαίρεση του διπλώματος του οδηγού.

Ο νόμος υπάρχει λοιπόν και ξεκίνησε να  εφαρμόζεται καθώς  πολλοί είναι αυτοί οι οποίοι ζητούν την παραδειγματική τιμωρία όσων κινούνται στη Λ.Ε.Α.

Μάλιστα υπενθυμίζεται και μέσα από την ιστοσελίδα της Αττικής Οδού ότι η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης επιτρέπεται μόνον στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας. Η στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως όταν το αυτοκίνητο έχει πάθει βλάβη ή εάν σας σταματήσει η Τροχαία.

«Γενικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η οδήγηση και η στάση στη Λ.Ε.Α είναι επικίνδυνες για εσάς και το όχημά σας. Θυμηθείτε! Μία στις δέκα συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης!!» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Οι συμβουλές που δίνονται είναι σημαντικές για να σωθεί μία ζωη σε περίπτωση ατυχήματος.

Πότε να σταματήσετε στη Λ.Ε.Α;

Μόνο στις 3 παρακάτω περιπτώσεις:

Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης

Αν σας σταματήσει η Τροχαία

Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου σας

Μόλις αντιληφθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει κάποιο πρόβλημα, βγείτε από τον αυτοκινητόδρομο στην πλησιέστερη έξοδο και, αφού σταματήσετε με ασφάλεια, καλέστε την οδική βοήθεια.

Αν πρέπει να σταματήσετε αμέσως, μπείτε στη Λ.Ε.Α και σταματήστε με αναμμένα τα αλάρμ.

Παρκάρετε όσο πιο δεξιά μπορείτε στη Λ.Ε.Α, και όσο το δυνατόν πιο κοντά σε μία από τις συσκευές επείγουσας ειδοποίησης, αν εντοπίσετε μία κοντά σας.

Εάν το όχημά σας είναι σε θέση να κινηθεί, οδηγήστε το σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχει δεξιά στηθαίο ασφαλείας και σταθμεύεστε.

Μη μένετε ποτέ μέσα στο αυτοκίνητό σας, αλλά βγείτε από τη δεξιά πόρτα του συνοδηγού, περάστε το στηθαίο ασφαλείας και σταθείτε πίσω από αυτό.

Μην επιχειρείτε ποτέ να επισκευάσετε οι ίδιοι τη βλάβη.

Καλώντας σε βοήθεια

Χρησιμοποιήστε είτε το κινητό σας τηλέφωνο για να καλέστε την υπηρεσία του αυτοκινητόδρομου (1024 για την Αττική Οδό), είτε την πλησιέστερη συσκευή επείγουσας ειδοποίησης.

Δώστε με σαφήνεια το στίγμα σας (αν βρίσκεστε στην Αττική Οδό, αναζητήστε την πράσινη πλευρική μικρή πινακίδα και αναφέρετε τα στοιχεία που αναγράφει, έτσι ώστε να σας εντοπίσουν άμεσα).

Περιμένοντας τη βοήθεια

Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι επιβάτες του σταματημένου οχήματος έχουν βγει από αυτό και περιμένουν έξω από το στηθαίο ασφαλείας. Σε περίπτωση που κάποιο άτομο (π.χ. ηλικιωμένος) δεν μπορεί να βγει από το όχημα, παραμένει στη θέση του με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη.

Τα κατοικίδια θα πρέπει να παραμείνουν μέσα στο αυτοκίνητο.

Έκτακτη Ανάγκη

Αν έχετε εμπλακεί σε σύγκρουση, μετακινήστε, εάν είναι δυνατόν, το όχημά σας στη Λ.Ε.Α και ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες για να καλέσετε σε βοήθεια.

Αν σας σταματήσει η Τροχαία

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανάψει το φλας και τα αλάρμ σας και σταματήστε στο σημείο που σας υποδεικνύεται.

Πότε να μην σταματήσετε στη Λ.Ε.Α;

Εκτός από τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις, μη σταματάτε ποτέ στη Λ.Ε.Α π.χ. για να μελετήσετε κάποιο οδικό χάρτη, να δείτε τη θέα, να μιλήσετε στο τηλέφωνο κ.λπ.

Μην περπατάτε ποτέ πάνω στη Λ.Ε.Α.

Μη σταματάτε για να βοηθήσετε κάποιο άλλο όχημα που είναι ήδη σταματημένο στη Λ.Ε.Α. Αφήστε τους επαγγελματίες να επέμβουν!

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Trend Micro παρουσιάζει το Risk Report – Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην προληπτική κυβερνοασφάλεια

Η Trend Micro Incorporated, παγκόσμιος ηγέτης στην κυβερνοασφάλεια, δημοσίευσε την πολυαναμενόμενη έκθεση κυβερνοασφάλειας με τίτλο «Intercepting Impact». Η εν λόγω έκθεση τονίζει την αυξανόμενη...

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...