17.3 C
Athens
Τετάρτη, 23 Απριλίου, 2025

Κάθε μήνα και μια ηλεκτρονική αγορά για τους Έλληνες

Σήμερα, οι διαδικτυακές αγορές έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Χάρη στα τηλέφωνα και τις συσκευές μας, η διαδικτυακή ύπαρξη είναι ο βασικός τρόπος ύπαρξης και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου προσαρμόστηκαν εύκολα ώστε να ανταποκριθούν σε αυτό το γεγονός. Είτε αποφασίζουμε τι θα φάμε για μεσημέρι είτε αποφασίζουμε τι θα φορέσουμε σε έναν γάμο, η επόμενη αγορά μας απέχει πάντα μερικά κλικ μόνο.

Στην Ελλάδα, οι αριθμοί είναι αρκετά εντυπωσιακοί. Το πολύ υψηλό ποσοστό των
ανθρώπων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές υποδηλώνει ότι σχεδόν όλοι αισθάνονται άνετα με τις διαδικτυακές αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Kantar Sifo για λογαριασμό του Ομίλου Nexi, το 94% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές μηνιαίως. Τα ευρήματα σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες και τις δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν επίσης ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν εμφανή προτίμηση στα φυσικά αγαθά: περίπου το 50% των συνολικών δαπανών αφιερώνεται στην επίπλωση των σπιτιών, στην αγορά ρούχων, παπουτσιών και ειδών διατροφής, συνολικού ύψους 17,5 δισ. ευρώ. Οι υπόλοιπες δαπάνες κατανέμονται σε 19% για υπηρεσίες και 31% για ταξίδια, με το 56% να πραγματοποιεί πληρωμές με κάρτα.

Επιπλέον, η  Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2023 για την Ελλάδα, δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49%) προτιμούν να κάνουν online αγορές από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό:

  • η τιμή αποτελεί σημαντικό κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας (72%),
  • σε συνδυασμό με τις προνομιακές επιλογές παράδοσης (39%)
  • και την προτίμηση για την υποστήριξη μικρών/τοπικών επιχειρήσεων (30%).

Η τελευταία τάση έχει γίνει ακόμη πιο έντονη με τη συνεχιζόμενη παγκοσμιοποίηση, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στην ευκολία που προσφέρουν οι παγκόσμιες αγορές και την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τις τοπικές, προσφέροντας ατελείωτες ευκαιρίες για την προώθηση του τοπικού εμπορίου.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι το ecommerce αποτελεί ήδη έναν ιδιαίτερα σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα», δήλωσε ο Νίκος Παπαδόγλου, Deputy CEO  της Nexi Ελλάδος.

Οι βασιλιάδες των αγορών

Οι γυναίκες δεν βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή των αγοραστικών δραστηριοτήτων
όπως αποδεικνύεται! Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ των φύλων στις διαδικτυακές αγορές, οι Έλληνες τείνουν να αγοράζουν διαδικτυακά λίγο περισσότερο (95%), αν και οι Ελληνίδες δεν απέχουν πολύ (93%). Ο μεγάλος αριθμός ατόμων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες καταδεικνύει τη δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όσον αφορά τη διαφορά γενεών στις online αγορές, το χάσμα είναι αρκετά
στενό. Οι Millennials μπορεί να εξακολουθούν να βρίσκονται στην ηγετική θέση (96%), αλλά από κοντά ακολουθεί η Γενιά Χ με 84% και η Γενιά Ζ με 92%. Και μην ξεχνάτε και τους Baby Boomers, ούτε αυτοί απέχουν τόσο πολύ, με 8 στους 10 να κάνει ηλεκτρονικές αγορές.

Για να εξετάσουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο πιο διεξοδικά, θα λάβουμε υπόψη τρεις βασικούς τομείς: φυσικά αγαθά, υπηρεσίες και ταξίδια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το 2023, οι Έλληνες δαπανούν περισσότερα για φυσικά αγαθά, τα οποία αντιπροσωπεύουν
συνολικά το 50% των συνολικών δαπανών και υπάρχουν ορισμένα αγαπημένα για τα οποία οι Έλληνες ξοδεύουν περισσότερο.

Αν κρίνουμε από τις τρεις κορυφαίες κατηγορίες δαπανών για φυσικά αγαθά στην Ελλάδα, οι
προτεραιότητες είναι σαφείς: στους Έλληνες αρέσει να έχουν τα σπίτια τους καλά εξοπλισμένα με σύγχρονες συσκευές και λευκά είδη, διατηρώντας παράλληλα καλή και τη δική τους εμφάνιση. Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες, αυτές οι τρεις αντιπροσωπεύουν το 47% των συνολικών δαπανών για φυσικά αγαθά.

Δεύτερα έρχονται τα ταξίδια με 31%, ενώ οι υπηρεσίες αντιπροσωπεύουν το 19% των συνολικών δαπανών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στοιχηματίζοντας υπέρ του διασκεδαστικού περιεχομένου

Ενώ οι Έλληνες μπορεί να δαπανούν πολλά για ορισμένα έξοδα συνολικά, οι μηνιαίες συνήθειες λένε μια παρόμοια αλλά ελαφρώς διαφορετική ιστορία. Φαίνεται ότι επιθυμούν να είναι ενημερωμένοι όσον αφορά τις τελευταίες επιτυχίες του streaming! Όσον αφορά τις
μηνιαίες ηλεκτρονικές αγορές, το streaming είναι ο βασιλιάς, με έως και το 39% των καταναλωτών να δαπανά τακτικά σε υπηρεσίες streaming για μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ηχητικά βιβλία.

Η μόνη κατηγορία που προσεγγίζει το streaming είναι ο διαδικτυακός στοιχηματισμός, με 34%. Για να αντισταθμίσει αυτή την κάπως επικίνδυνη δραστηριότητα, το 29% των Ελλήνων επιθυμεί επίσης να αγοράζει ασφάλειες σε μηνιαία βάση.

Η ζωντανή ψυχαγωγία αποτελεί άλλο ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής των Ελλήνων, καθώς πολλά χρήματα δαπανώνται για εισιτήρια εκδηλώσεων. Οι τρεις αυτές κατηγορίες αντιπροσωπεύουν το 63% των συνολικών δαπανών για υπηρεσίες.

Η έρευνα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης ecommerce που διεξήχθη σε διάφορες αγορές όπου ο Όμιλος Nexi Group έχει ισχυρή παρουσία, όπως η περιοχή των Βόρειων Χωρών (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία), η περιοχή DACH (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία) και η περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένης της Κροατίας και της Ελλάδας). Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 1.528 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά και τις τάσεις των καταναλωτών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ransomware: Πως να… γυρίσετε το χρόνο πίσω σε περίπτωση επίθεσης

Το ransomware έχει την ικανότητά του να κρυπτογραφεί δεδομένα και να αποκλείει την πρόσβαση των χρηστών σε εταιρικούς υπολογιστές, διακόπτοντας κρίσιμες εταιρικές διαδικασίες Σύμφωνα με...

Spotify: Μην επιτρέψετε στους κυβερνοεγκληματίες να παραβιάσουν τον λογαριασμό σας

Το Spotify έχει σχεδόν 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, με 265 εκατομμύρια από αυτούς να είναι συνδρομητές Premium. «Πρόκειται για την κορυφαία υπηρεσία ροής μουσικής...

Skroutz Βοηθός AI: Το επόμενο βήμα στο online shopping

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο  marketplace στην Ελλάδα, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, παρουσιάζοντας τον νέο Βοηθό ΑΙ, έναν ψηφιακό σύμβουλο αγορών που προσφέρει μια...

Η HP προειδοποιεί: Τα CAPTCHA «I Am Not a Robot» χρησιμοποιούνται για την εξάπλωση κακόβουλου λογισμικού

Στο πλαίσιο του ετήσιου Amplify Conference, η HP παρουσίασε την τελευταία HP Threat Insights Report, η οποία αναδεικνύει την αυξανόμενη χρήση ψεύτικων τεστ CAPTCHA...

Η Pylones Hellas ανακοινώνει την έκτη ετήσια έρευνα «The State of Cybersecurity»

Η Pylones Hellas, κορυφαίος πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και λύσεων κυβερνοασφάλειας, ανακοινώνει την επίσημη έναρξη της ετήσιας έρευνας «The State of Cybersecurity 2025», που πραγματοποιείται...