17.2 C
Athens
Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025

Κατάργηση υποχρεωτικής τετραετούς ανανέωσης ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία

 Καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και στα τουριστικά λεωφορεία (ΔΧ) κάθε τετραετία, με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα, για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων, με σκοπό να εντοπιστούν παρανόμως κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες ήταν τότε κλειστό.

Με το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν για μια και μόνη φορά τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία και το αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις αλλαγής του  οχήματος ή σε περίπτωση θραύσης του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).

Το 2017  θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια

Το 2017 με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, οι συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων να υποχρεωθούν καταβάλλοντας ένα ποσό προς τις ομοσπονδίες τους προκειμένου να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα.

Σήμερα, με δεδομένη την απελευθέρωση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων,  καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης του σήματος κάθε τετραετία. Τα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία διατηρούν μόνο την υποχρέωση να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να το ανανεώνουν στις περιπτώσεις αντικατάστασης του οχήματος ή σε περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.

Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία με σκοπό να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς και επιπλέον, να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών για την προμήθεια του σήματος.

Υπενθυμίζεται ότι η αξία του ηλεκτρονικού σήματος καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60 ευρώ.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Spotify: Μην επιτρέψετε στους κυβερνοεγκληματίες να παραβιάσουν τον λογαριασμό σας

Το Spotify έχει σχεδόν 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, με 265 εκατομμύρια από αυτούς να είναι συνδρομητές Premium. «Πρόκειται για την κορυφαία υπηρεσία ροής μουσικής...

Skroutz Βοηθός AI: Το επόμενο βήμα στο online shopping

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο  marketplace στην Ελλάδα, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, παρουσιάζοντας τον νέο Βοηθό ΑΙ, έναν ψηφιακό σύμβουλο αγορών που προσφέρει μια...

Η HP προειδοποιεί: Τα CAPTCHA «I Am Not a Robot» χρησιμοποιούνται για την εξάπλωση κακόβουλου λογισμικού

Στο πλαίσιο του ετήσιου Amplify Conference, η HP παρουσίασε την τελευταία HP Threat Insights Report, η οποία αναδεικνύει την αυξανόμενη χρήση ψεύτικων τεστ CAPTCHA...

Η Pylones Hellas ανακοινώνει την έκτη ετήσια έρευνα «The State of Cybersecurity»

Η Pylones Hellas, κορυφαίος πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και λύσεων κυβερνοασφάλειας, ανακοινώνει την επίσημη έναρξη της ετήσιας έρευνας «The State of Cybersecurity 2025», που πραγματοποιείται...

Τα Public υποδέχονται τη Snappi και προσφέρουν ακόμη περισσότερα προνόμια στους νέους

Τα Public, ανακοινώνουν τη στρατηγική συνεργασία τους με τη Snappi, την πρώτη ελληνική neobank με άδεια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Μέσα από...