19.1 C
Athens
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου, 2023

Και η ενέργεια θέλει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της

To 80% των εταιρειών στην ενεργεια δρομολογεί επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία.

Ψηφιακό, όπως όλα δείχνουν, είναι το μέλλον ακόμη και παραδοσιακών κλάδων της οικονομίας, όπως είναι η ενέργεια.

Η πανδημία του COVID-19 έδειξε ότι η ψηφιοποίηση αφορά οριζόντια κάθε οικονομική δραστηριότητα – και την ενέργεια – με τους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου να μην αποτελούν εξαίρεση.

Το 90% των στελεχών του κλάδου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου συμφωνεί ότι οι επενδύσεις σε τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό  στην ενέργεια είναι απαραίτητες. Στόχος, να επιβιώσουν οι οργανισμοί τους στις συνθήκες της αγοράς που διαμόρφωσε η πανδημία.

Μάλιστα, το 58% των στελεχών εκτιμά ότι ο COVID-19 κατέστησε κατεπείγουσες τις επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία. Η πλειονότητα των εταιρειών (80%) σκοπεύει να επενδύσει μεγάλο (29%) ή μεσαίο μερίδιο (51%) του συνολικού τους προϋπολογισμού σε πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού.

Ο κλάδος της ενέργειας δείχνει να πορεύεται ολοταχώς προς την εποχή των λεγόμενων αναδυόμενων, όπως είναι το Internet of Things και η τεχνητή νοημοσύνη. Είναι όμως έτοιμες οι επιχειρήσεις της ενέργειας να αντιμετωπίσουν αυτές τις τεκτονικές αλλαγές;

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ (Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020), τα ψηφιακά κενά στην ενέργεια σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού είναι μεγάλα. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (46%) παραδέχονται ότι το ανθρώπινο δυναμικό τους δεν διαθέτει τις δεξιότητες για να υλοποιήσει τις νέες τεχνολογίες, τις οποίες εκείνες υιοθετούν.

Χάσμα δεξιοτήτων

Για παράδειγμα, το 43% των στελεχών ανέφερε την αυξανόμενη διαθεσιμότητα μαζικών δεδομένων (big data) ως μία από τις τρεις κορυφαίες τάσεις που θα επηρεάσουν θετικά την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας τους τα επόμενα τρία χρόνια. Ωστόσο, το χάσμα μεταξύ της στρατηγικής σημασίας των data analytics και της ωριμότητας βασικών δεξιοτήτων στην ανάλυση δεδομένων αγγίζει το 59%.

Σε κάθε περίπτωση, το 92% των στελεχών αναγνωρίζει ότι η δυνατότητα του οργανισμού τους να επανακαταρτίσει το προσωπικό θα καθορίσει την επιτυχία του τα επόμενα τρία χρόνια. Σε σχετική ερώτηση, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι το 60% των εργαζομένων πρέπει να επιμορφωθεί ή να επανακαταρτιστεί.

Μάλιστα, εκτιμούν ότι ο μέσος εργαζόμενος θα χρειαστεί κατά μέσο όρο 10 μήνες επανακατάρτισης. Σχεδόν τα μισά στελέχη (48%) να αναμένουν ότι θα απαιτηθεί ένας χρόνος ή και περισσότερο.

 

 

 

 

 

 

 

Πάντως, τα στελέχη του κλάδου προβλέπουν αυξημένη διαθεσιμότητα εργαζομένων με ψηφιακές δεξιότητες, εντός των επόμενων τριών ετών. Αυτό το γεγονός θα βοηθήσει στην κάλυψη της έλλειψης σε δεξιότητες. Για παράδειγμα, το ποσοστό των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου που έχουν επαρκή πρόσβαση σε εργαζόμενους με δεξιότητες cloud computing, αναμένεται να βελτιωθεί κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τρέχουσα διαθεσιμότητα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...

Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι προκλήσεις της αγοράς ενέργειας για την πράσινη μετάβαση

Για τις προκλήσεις στην αγορά ενέργειας και την πράσινη μετάβαση μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, σε...

Hello Athens: Η Nova φέρνει υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε ακόμα περισσότερες γειτονιές της Αθήνας

Αναβαθμισμένη εμπειρία, γρήγορο και αξιόπιστο Ιnternet σε ακόμα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις με το Nova Fiber Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου...

Visa: Συμβουλές για ασφαλείς συναλλαγές εν όψει των εορταστικών αγορών

Αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού...