23.6 C
Athens
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Κ. Καραμανλής: Σιδηρόδρομος και εναλλακτικά καύσιμα το μέλλον της Ελλάδας

Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Σλοβενικής Προεδρίας και στην Ειδική Συνεδρία για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών

Με την ευκαιρία του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε τις απόψεις του για το σχέδιο του νέου Κανονισμού για την Ανάπτυξη των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων. Ο κ. Καραμανλής κατά την τοποθέτησή του τόνισε πως «με περιβαλλοντική ευαισθησία και ανησυχία για το μέλλον, είναι σαφές πως η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και ευρύτερα οι τεχνολογίες εναλλακτικών μορφών ενέργειας για τις μεταφορές είναι μονόδρομος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίζουμε μια επαρκή περίοδο μετάβασης, με γνώμονα την κοινωνική συνοχή και τη δίκαιη μετάβαση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, σημειώνοντας πως «η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα κατά μήκος των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), απέδωσε τα μέγιστα στον τομέα αυτό. Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε πως ήδη υπάρχουν αρκετά σημεία με εγκατεστημένες υποδομές φόρτισης. Αυτό θα συνεχιστεί. Δεν μπορεί όμως να θεωρηθεί δεδομένο για όλες τις χώρες της ΕΕ και γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει κεντρικός συντονισμός από την πλευρά της ΕΕ για την απλοποίηση διαδικασιών σε ζητήματα κρατικών ενισχύσεων, τιμολόγησης, διαλειτουργικότητας και χρηματοδοτήσεων, ώστε να αναπτυχθεί ισόρροπα η σχετική αγορά και να ικανοποιείται η απρόσκοπτη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών».

Aναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)

Στο περιθώριο του Άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών, διοργανώθηκε, ειδική συνεδρία – συζήτηση για την τρέχουσα αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), σε σχέση με την περιβαλλοντική στόχευση της ΕΕ, αλλά και την εκπλήρωση των στόχων για έξυπνη και αειφορική κινητικότητα, με πρωτοβουλία της Επιτρόπου Μεταφορών κ. Adina Valean.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «η τρέχουσα αναθεώρηση του ΔΕΔ-Μ αποτελεί ευκαιρία για την εκπλήρωση επιμέρους πολιτικών της ΕΕ για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, την ψηφιοποίηση και τη μετάβαση στην έξυπνη κινητικότητα.

Επενδύσεις στο σιδηρόδρομο

Προς αυτή την κατεύθυνση ο σιδηρόδρομος κατέχει σημαντική θέση, αφού στην πραγματικότητα το βασικό ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε τη στροφή από τα οδικά, σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μεταφορικά μέσα. Αυτό σημαίνει επενδύσεις για τη βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δικτύου, για τα ευφυή συστήματα όπως το ERTMS (European Railway Traffic Management System), για τις επεκτάσεις και τις διακρατικές πρωτοβουλίες, με τη συνεργασίας Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα, καθώς και την Ευρωπαϊκή Συγχρηματοδότηση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «για την Ελλάδα, βασικές προτεραιότητες κατά την τρέχουσα αναθεώρηση των ΔΕΔ-Μ είναι η συμπερίληψη του Λιμένα Αλεξανδρούπολης στο ΔΕΔ-Μ, καθώς αποτελεί ενεργειακό hub, κόμβο στρατιωτικής σημασίας και λιμάνι όπου στην πολιτική του χρήση συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών. Παράλληλα, αποτελεί και στρατηγικό σημείο για τη διασύνδεση της χώρας με σημαντικά λιμάνια μέσω του διαδρόμου Sea2Sea. Στην ίδια κατεύθυνση, προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση και βελτίωση σημαντικών τμημάτων της σιδηροδρομικής ραχοκοκαλιάς της χώρας, του ΠΑΘΕ/Π.

Άλλωστε, η Ελλάδα, με εντατικούς ρυθμούς προετοίμασε και σταδιακά προκηρύσσει μια νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, ύψους άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα αλλάξουν τη μορφή του δικτύου της χώρας. Επίσης, δεδομένης της ανάγκης για απρόσκοπτη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες, το θέμα της συνδεσιμότητας με τα Δυτικά Βαλκάνια και της επέκτασης του ΔΕΔ-Μ σε αυτά, βρίσκεται υψηλά στις προτεραιότητές μας».

Διασυνοριακές συνδέσεις

Αναφερόμενος ειδικότερα στις διασυνοριακές συνδέσεις, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «έργα διασυνοριακού χαρακτήρα αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες και καθυστερήσεις τόσο κατά την έναρξη όσο και στην ολοκλήρωσή τους, λόγω των ενδιάμεσων σταδίων: διακρατικές συμφωνίες, αδειδοτήσεις, διαδικασίες προκήρυξης κλπ).

Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΕ χρειάζεται να ενθαρρύνει τη δημιουργία Κοινών Επιχειρήσεων μεταξύ των χωρών, προκειμένου τα έργα αυτά να υλοποιούνται με ταχύρρυθμες διαδικασίες. Για εμάς αυτός είναι ο τρόπος για την υλοποίηση του διαδρόμου “Sea2Sea”».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Vodafone Ελλάδας συνδέει την Κρήτη με τα σημαντικότερα διεθνή υποθαλάσσια καλωδιακά συστήματα (vid)

Η Vodafone Ελλάδας καλωσόρισε στην Κρήτη το καλωδιακό σύστημα India-Europe-Xpress (IEX), ένα από τα μεγαλύτερα υποβρύχια καλωδιακά συστήματα στον κόσμο. Το σύστημα IEX που...

Η nvisionist ανάμεσα στις 14 κορυφαίες scaleups εταιρείες σε όλο τον κόσμο

Η nvisionist συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της και να υψώνει την ελληνική σημαία σε κορυφαίους διεθνείς θεσμούς. H κορυφαία ελληνική startup θα εκπροσωπήσει...

ΕΛΤΑ: Δίκτυο 600 καταστημάτων με ιδιωτική πρωτοβουλία και στο βάθος στρατηγικός επενδυτής

Γράφει η Μαρία Μόσχου Στην ιδιωτική πρωτοβουλία θα «στηρίξει» την αύξηση των καταστημάτων της - κατά 600- την επόμενη τριετία, η διοίκηση των ΕΛΤΑ,...

H LG ανακοινώνει τους νικητές του 2024 webOS Hackathon

Η LG Electronics (LG) ανακοίνωσε τους νικητές του hackathon της πλατφόρμας webOS TV, που έλαβε χώρα στο LG webOS Summit την περασμένη εβδομάδα. Η...

Διπλή διάκριση της Nova στα Compliance Awards 2024, για την προώθηση βέλτιστων πρακτικών Συμμόρφωσης

Ένα Αργυρό και ένα Χάλκινο Βραβείο στα Compliance Awards 2024 απέσπασε η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης...