25 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Κ. Καραμανλής:  «Aύξηση της τάξης του 70% στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ»

Αυξημένα κατά 70% ήταν τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν την προηγούμενη εβδομάδα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Τα παραπάνω προκύπτουν από  τα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΘ που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ και το συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, την προηγούμενη εβδομάδα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφόρησαν κατά μέσο όρο 400 λεωφορεία. «Όχι 235 που παραλάβαμε, αλλά 400 λεωφορεία, δηλαδή, 165 παραπάνω οχήματα. Μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 70%. Αυτό πέτυχε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κι έχουμε και τον ΣΥΡΙΖΑ να μας κουνάει το δάκτυλο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι το επόμενο βήμα είναι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων, που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, ενώ εν τω μεταξύ βρέθηκε η άμεση λύση με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και με το leasing.

Η απόφαση της αρμόδιας ανεξάρτητης Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών

Ο κ. Καραμανλής ειδικότερα κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής την απόφαση της αρμόδιας ανεξάρτητης Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών για την ακύρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων, που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Με το ντοκουμέντο αυτό απάντησε στον ισχυρισμό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάργησε το διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ, ισχυρισμό που επικαλείται συνεχώς η αξιωματική αντιπολίτευση και τον επανέλαβε μάλιστα και ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξη τύπου την Παρασκευή.

«Ο απόλυτος ορισμός των fake news! Ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι αποστρέφεται την αλήθεια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, εξηγώντας πως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από την αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών γιατί παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Ειδικότερα είχε υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, που έρχονταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού και δημιουργούσε πολλά ερωτηματικά όσον αφορά στη χρηματοδότηση της διακήρυξης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε επίσης στο ΣΥΡΙΖΑ και για την κινδυνολογία με αφορμή τεχνικό πρόβλημα σε ένα από τα λεωφορεία, που προσέφερε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ.

«Κι επειδή ακόμα και τις τελευταίες μέρες ακούσαμε τέρατα πάλι από τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλω να σας πω ότι το πολιτικό ψεύδος έχει και όρια. Από ένα σημείο και μετά αρχίζει να γίνεται γελοίο και επικίνδυνο» σχολίασε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Δεν είναι δυνατόν η αξιωματική αντιπολίτευση να κινδυνολογεί και ένα μεμονωμένο τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίστηκε επιτόπου από τον οδηγό, να το μεγεθύνει και να επιχειρεί να πανικοβάλει τον κόσμο».

Η συμφωνία με το Δήμο

Διερωτήθηκε δε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ: «Τόσο πολύ σας έχει πειράξει που ενώνουμε δυνάμεις με τον Δήμο αντί να καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα; Έκανε δωρεά ο Δήμος Θεσσαλονίκης 50 λεωφορεία, εσείς τι θέλατε, να πούμε όχι; Πείτε το ευθαρσώς. Τα πήραμε, τα ελέγχουμε σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, τα βγάζουμε σταδιακά στο δρόμο».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν είπε ποτέ ότι αυτά τα λεωφορεία θα είναι καινούρια. Και πρόσθεσε ότι θα είναι μεταχειρισμένα, αλλά πολύ καλύτερα από λεωφορεία που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ, τα οποία είναι ηλικίας άνω των 15 ετών. «Το συγκεκριμένο συμβάν το ελέγχουμε –και κυρίως ελέγχουμε το γιατί βρέθηκε το λεωφορείο σε σημείο που δεν προβλεπόταν και αν έγινε μη προβλεπόμενη χρήση του. Ας περιμένουμε τα αποτελέσματα του ελέγχου και είμαι στη διάθεση σας να επανέλθω», κατέληξε.

Ο κ. Καραμανλής επέρριψε βαρύτατες ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για την τραγική κατάσταση στην οποία οδήγησε τον ΟΑΣΘ, με απαρχαιωμένο στόλο, άδεια ταμεία και υπέρογκες οφειλές του Οργανισμού προς τα δημόσια ταμεία.

Κρατική επιχορήγηση και χρέη

Σημείωσε πως η προηγούμενη διοίκηση παρά το γεγονός ότι είχε λάβει κρατική επιχορήγηση ύψους 165 εκατομμύριων ευρώ άφησε πίσω της χρέη, απλήρωτα ενοίκια, οφειλές ύψους 21 εκ ευρώ σε φόρους και 3 εκ. ευρώ προς προμηθευτές. «Αυτό ήταν το θεάρεστο έργο του ΣΥΡΙΖΑ» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής τονίζοντας πως με βάση το σχέδιο κρατικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς λεωφορεία.

Ο κ. Καραμαλής σημείωσε πως η νέα κυβέρνηση κατάφερε να δώσει παράταση ζωής στον ΟΑΣΘ ώστε να συνεχίσει η Θεσσαλονίκη να έχει λεωφορεία και παράλληλα κατάφερε να τερματίσει την οικονομική ασφυξία του ΟΑΣΘ.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη πλέον καλύπτεται το 100% των αναγκών. Αφενός, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης προχώρησε η προμήθεια 50 λεωφορείων από τον Δήμο της Λειψίας. Αφετέρου, προχώρησε σε διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες του ΟΑΣΘ. Θεσμοθετήθηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών για την προμήθεια ανταλλακτικών και τις εργασίες συντήρησης του υφιστάμενου στόλου. Εξασφαλίστηκε η σταθερή χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με χρηματοδότηση ύψους 48 εκατομμυρίων ευρώ και επιπλέον 55 εκατομμύρια ευρώ για τη μίσθωση λεωφορείων. Δημιουργήθηκε η νέα γραμμή, 32Ν που ενώνει τις Δυτικές Συνοικίες της Θεσσαλονίκης με όλα τα Νοσοκομεία του Κέντρου.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Emirates διπλασίασε το δίκτυο συνεργατών της μέσα σε ένα χρόνο, μεταφέροντας τους επιβάτες της σε σχεδόν 1.700 επιπλέον πόλεις παγκοσμίως

Η Emirates έχει διπλασιάσει τον αριθμό των πόλεων που εξυπηρετεί πέραν του δικτύου της κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για...

Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance επιβραβεύουν τους τακτικούς επιβάτες τους στη Σκανδιναβία

Η Star Alliance, η κορυφαία παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, ανακοίνωσε ότι συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της προσφέρουν πλέον το πρόγραμμα «status match/challenge», το οποίο απευθύνεται σε...

Vodafone Ελλάδας: Σε πλήρη λειτουργία το Vodafone Tech Hub της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit με τίτλο «Making pathways to prosperity, solidity and cohesion for south-east Europe» που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο...

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές...

Η Nova στηρίζει έμπρακτα την Αττική ως Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης της περιοχής της Ιεράς Μονής Πεντέλης

H Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, πιστή στη δέσμευσή της προς το περιβάλλον, τις τοπικές...