- Της Μαρίας Μόσχου
Το απόλυτο …. «μπάχαλο» επικράτησε χθες Τρίτη 5 Νοεμβρίου στα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου λόγω έλλειψης … συρμών. Τα πρωινά δρομολόγια ανατράπηκαν πλήρως με αποτέλεσμα να χαθούν οι ανταποκρίσεις με τους συρμούς προς Θεσσαλονίκη και οι επιβάτες να ξεμένουν στους σταθμούς!
Πολλές οι καταγγελίες που έφτασαν χθες στο moved.gr για τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου καθώς ακυρώθηκαν πολλά δρομολόγια και οι επιβάτες αγανακτισμένοι έψαχναν εναλλακτικούς τρόπους για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Αν και η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ανακοίνωσή της την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου διαβεβαίωνε ότι τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν κανονικά καθώς η στάση εργασίας των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στην ΕΕΣΣΤΥ κρίθηκαν παράνομες και καταχρηστικές μετά από προσφυγή της διοίκησης, ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που πρέπει να υπολογιστούν από την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μην ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό.
Ειδικότερα στις 9 το πρωί από το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έπρεπε να περάσει το δρομολόγιο προς Κορωπί. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι ο συρμός θα είχε ξεκινήσει από το Κορωπί με προορισμό τα Άνω Λιόσια. Όμως ο συρμός δεν εμφανίστηκε ποτέ. Οι επιβάτες των Άνω Λιοσίων έχοντας την εναλλακτική διαδρομή επιβιβάστηκαν στο τρένο προς Πειραιά και κάνοντας μετεπιβίβαση στις Κάτω Αχαρναί πήραν το δρομολόγιο προς Αεροδρόμιο.
Ωστόσο οι επιβάτες που περίμεναν από το Κορωπί έως και το ΣΚΑ έμειναν χωρίς μεταφορικό μέσο και αυτό όταν στο σταθμό ΣΚΑ γίνεται μετεπιβίβαση και οι επιβάτες παίρνουν τους συρμούς με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Οι επιβάτες στο ΣΚΑ λοιπόν περιμένουν έχοντας κατέβει 60 σκαλιά διότι το ασανσέρ είναι και πάλι χαλασμένο, χωρίς καμία ενημέρωση, διότι -όπως είναι γνωστό- δεν λειτουργούν τα μεγάφωνα για να γίνει αναγγελία. Πολλοί επιβάτες ανεβαίνουν και πάλι τα σκαλιά και αναζητούν άλλους τρόπους μετακίνησης.
Οι υπομονετικοί περιμένουν. Η ώρα έχει πάει περίπου 9 και μισή όταν ο υπεύθυνος ασφαλείας ξεκινά αγώνα… ενημέρωσης. Προσπαθεί μιλώντας σε όλους τους επιβάτες να ενημερώσει ότι ο συρμός που θα περάσει με 40 λεπτά καθυστέρηση δεν θα πάει στα Άνω Λιόσια αλλά θα κάνει τέρμα στον ΣΚΑ προκειμένου να επιστρέψει στο Κορωπί. Σε απάντηση ερώτησης αν αυτό οφείλεται σε έλλειψη εργαζομένων ή στάση εργασίας η απάντηση ήταν αφοπλιστική! Δεν είχαν συρμούς!!!
Και τελικά μετά από μεγάλη αναμονή ο συρμός φτάνει. Ξεκινά η αποβίβαση η οποία είναι δύσκολη καθώς ο συρμός είναι από τους παλιούς και η διαφορά που έχει το έδαφος της αποβάθρας με τον συρμό ξεπερνά τα 20 εκατοστά.
Στο σταθμό λοιπόν φτάνουν και όσοι περιμένουν 40 λεπτά από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας και πρέπει να επιβιβαστούν στο τρένο προς Θεσσαλονίκη.
Η καθυστέρηση όμως ήταν τόσο μεγάλη που το δρομολόγιο έχει ήδη περάσει. Οι επιβάτες με τα εισιτήρια στα χέρια φωνάζουν έξαλλοι να τους επιστραφούν τα χρήματα διότι δεν καθυστέρησαν με δική τους υπαιτιότητα αλλά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η απάντηση του υπεύθυνου για τα εισιτήρια ωστόσο δεν αφήνει κανένα περιθώριο εναλλακτικής. «Έπρεπε να είστε εδώ μισή ώρα νωρίτερα» επιχειρηματολογεί ο υπάλληλος. «Μα θα ήμουν αν είχε περάσει στην ώρα του ο Προαστιακός» απαντούν οι επιβάτες. Όμως για τον υπάλληλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε καμία σημασία. «Δεν επιστρέφουμε τα χρήματα και αν θέλετε κάντε παράπονα στα κεντρικά» ήταν η αποστομωτική απάντηση.
Και εδώ αναρωτιέται κανείς αν αυτές ήταν οι υπηρεσίες που μπορεί να περιμένει κανείς από μία ιδιωτική εταιρεία αλλά και πόσους επιβάτες πρέπει να …«έχασε» το τρένο μέσα σε μία μέρα!
Το moved.gr δημοσιεύει μια καταγγελία που έγινε προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρις ωστόσο ο επιβάτης να βρει το δίκιο του: