25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Ξεκίνησε η επισκευή του υδαταγωγού της Αραβησσού

  • Έναρξη έργου: 1η Ιουνίου 2020
  • Αντικείμενο έργου: εργασίεςεπισκευής – ενίσχυσηςτουαγωγούτηςΑραβησσού, πουυδροδοτεί (μαζίμετονΑλιάκμονα) τοΠολεοδομικόΣυγκρότημαΘεσσαλονίκης
  • Απρόσκοπτη λειτουργία του αγωγού και συνεχής υδροδότηση της πόλης κατά την εκτέλεση του έργου
  • Διάρκεια έργου: 1 έτος

Ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα 1η Ιουνίου το μεγάλο έργο της συντήρησης του αγωγού της Αραβησσού, 40 και πλέον χρόνια από την κατασκευή του. Οι εργασίες αφορούν σε τμήμα του αγωγού εντός της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει παρουσιάσει κατά το παρελθόν τις περισσότερες αστοχίες, με μεγαλύτερη αυτήν του 2018.

Η συμφωνία – πλαίσιο, προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εργασίες ενίσχυσης και επισκευής του αγωγού σε μήκος 600 περίπου μέτρων, όπου και έχουν διαπιστωθεί σοβαρές οξειδώσεις των οπλισμών. Στο σημείο της επέμβασης βρέθηκαν σήμερα, πρώτη ημέρα των εργασιών, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, η διοίκηση της ΕΥΑΘ και ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ Γεώργιος Πενέλης, ο οποίος ήταν στατικός τεχνικός σύμβουλος της αρχικής μελέτης του 2004 για τον αγωγό και είχε συνεργασία με την ΕΥΑΘ επί του θέματος ήδη από το 1986.

«Με τις εργασίες που ξεκινούν σήμερα η Θεσσαλονίκη δεν θα κινδυνέψει να διψάσει ξανά! Ένα χρόνιο πρόβλημα, που απασχόλησε την πόλη με σοβαρές διακοπές υδροδότησης κατά το παρελθόν, τελειώνει! Αισθάνομαι πολύ χαρούμενος που η ΕΥΑΘ, ένας φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), ξεκινά ένα μεγάλο έργο. Έργο πνοής, ζωής και αναβάθμισης της ποιότητας της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων», επισήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου.

«Ο αγωγός της Αραβησσού υδροδοτεί τη Θεσσαλονίκη για 40 έτη με συνεχή, 24ωρη λειτουργία. Δυστυχώς μέχρι σήμερα το έργο αυτό δεν έχει συντηρηθεί, ενώ κατά το παρελθόν έχει εμφανίσει αστοχίες, πέντε εκ των οποίων προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα υδροδότησης στη Θεσσαλονίκη. Τα τεχνικά έργα οφείλουν να συντηρούνται, οι βλάβες να αποκαθίστανται, ώστε να επιτελούν τον σκοπό που εξυπηρετούν με τρόπο ασφαλή και βιώσιμο. Στόχος μας είναι η μεθοδική και προσεκτική εκτέλεση του έργου. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με τον αγωγό σε πλήρη λειτουργία και, συνδυαστικά με το έργο διασύνδεσης των υδραγωγείων Αλιάκμονα και Αραβησσού, θα  διασφαλίσει την απρόσκοπτη υδροδότηση της Θεσσαλονίκης, μέσω εναλλακτικών διαδρομών σε περίπτωση αστοχίας», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ, Άνθιμος Αμανατίδης.

«Ξεκινά σήμερα ένα πολύ σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, που είναι τεχνικά λεπτό και σύνθετο, αλλά και απολύτως επιβεβλημένο. Όπως όλα τα έργα υποδομής, έτσι και ο υδαταγωγός απαιτεί τακτικές εργασίες συντήρησης και επισκευών, οι οποίες, λόγω της αδιάλειπτης λειτουργίας του και των ιδιαίτερων συνθηκών του περιβάλλοντός του, ενέχουν πάντα έναν βαθμό κινδύνου. Από πλευράς ΕΥΑΘ Α.Ε. έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες σε τεχνικό επίπεδο, ώστε η όχληση των καταναλωτών μας να είναι η μικρότερη δυνατή, γι’ αυτό και οι εργασίες θα γίνουν με τον αγωγό σε πλήρη λειτουργία. Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα μπορούμε πια να πούμε ότι έχουμε ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην υδροδότηση της πόλης μας», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ, Άγις Μ. Παπαδόπουλος.

«Το έργο αυτό σηματοδοτεί ελαχιστοποίηση του κινδύνου να διψάσει ξανά η Θεσσαλονίκη. Και μάλιστα, έτσι όπως έχει γίνει η σύμβαση-πλαίσιο με δυνατότητα επεκτάσεων και σε άλλες κρίσιμες περιοχές που τυχόν θα εντοπιστούν, πιστεύω ότι δε θα υπάρξει ξανά πρόβλημα», επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ, Γεώργιος Πενέλης.

Η εκτέλεση του έργου θα διαρκέσει έναν χρόνο και περιλαμβάνει την εκσκαφή και αποκάλυψη του αγωγού κατά τμήματα, σε μήκος αρχικά 600 μ. Η εκσκαφή θα επεκταθεί και σε τμήματα πέραν των 600 μ. για επιθεώρηση. Η συντήρηση και ενίσχυση του αγωγού θα γίνεται με εξωτερική επικόλληση ελασμάτων ανθρακονημάτων, αφού θα έχει προηγηθεί η εξυγίανση του αγωγού.

Ο υδαταγωγός, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1975-1978, μεταφέρει νερό από τις πηγές της Αραβησσού στο κεντρικό αντλιοστάσιο του Δενδροποτάμου και από εκεί στο εσωτερικό δίκτυο της πόλης. Είναι αγωγός από οπλισμένο σκυρόδεμα, με εσωτερική διάμετρο 1,65 μ. και συνολικό μήκος περίπου 56 χλμ. (στη θέση της επέμβασης βρίσκεται σε βάθος μεγαλύτερο των 3 μ.). Μεταφέρει σήμερα 80.000 – 110.000 κ.μ. νερό την ημέρα, το 30%-40% δηλαδή της συνολικής ημερήσιας ποσότητας νερού που χρειάζεται το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, καθώς το υπόλοιπο της παροχής εξασφαλίζεται από τον Αλιάκμονα μετά από επεξεργασία στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...