25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Intrakat: Συμμετοχή σε δύο εμβληματικά έργα ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών σε Νοτιοδυτική Πελοπόννησο και Κρήτη

Παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23/04/23, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, η υπογραφή σύμβασης ΣΔΙΤ μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της κοινοπραξίας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – AKΤΩΡ Παραχωρήσεις». Η σύμβαση ύψους 276,8 εκατ. ευρώ αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και, ειδικότερα, του τμήματος Χερσονήσου – Μαλίων – Νεάπολης.

Το νέο τμήμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις, αποχετευτικά και αντιπλημμυρικά έργα, ηλεκτροφωτισμό και συστήματα οδικής ασφάλειας.

Ο κομβικής σημασίας οδικός άξονας συνολικού μήκους 22,5 χλμ. συμπεριλαμβάνεται στο αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο αναμένεται να αλλάξει το νησί ως το 2030. Είναι ένας υπερσύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα ενισχύσει τη δυναμική του νησιού αφού θα συνεισφέρει σημαντικά στην ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων και των χιλιάδων τουριστών. Παράλληλα, θα βελτιώσει ιδιαίτερα τις συνθήκες μεταφοράς των εμπορευμάτων, μειώνοντας συνολικά το κόστος μεταφορών και παραγωγής.

Αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου

Επιπρόσθετα, την Παρασκευή 21/4/23, στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, υπεγράφη παρουσία του Πρωθυπουργού ακόμα μία σύμβαση σύμπραξης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της κοινοπραξίας «Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις». Η σύμβαση, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), αφορά στην κατασκευή και αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και συγκεκριμένα, του τμήματος Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης.

Πρόκειται για έναν νέο, σύγχρονο οδικό άξονα συνολικού μήκους 49 χλμ. – το μεγαλύτερο οδικό έργο στη νότια Πελοπόννησο- ο οποίος θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Πύλου και της Μεθώνης. Είναι ένα έργο καθοριστικής σημασίας για την τοπική κοινωνία, καθώς μετατρέπει τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας, αυξάνει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνει τους χρόνους μετακίνησης.

Αλέξανδρος Εξάρχου, υπογραφή έργων
(επάνω) «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, με ΣΔΙΤ» και
«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ»

Παράλληλα, ο νέος οδικός άξονας θα παρέχει βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο πρόκειται να αναβαθμιστεί σύντομα, υποστηρίζοντας και ενισχύοντας τη λειτουργία του. Επίσης, η νέα Εθνική Οδός θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των κατοίκων, ενώ αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τοπική τουριστική ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα.

Oι εργασίες κατασκευής του άξονα θα περιλαμβάνουν ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους, ανισόπεδες άνω και κάτω διαβάσεις, παράπλευρα οδικά δίκτυα, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.ά.

Οι συμβάσεις, που από πλευράς Intrakat υπεγράφησαν από τον κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, Αντιπρόεδρο ΔΣ και Διευθύνοντα Σύμβουλο, έχουν διάρκεια 30 ετών: τα 4 πρώτα έτη αφορούν στο κατασκευαστικό έργο, ενώ τα υπόλοιπα 26 στην περίοδο συντήρησης.

Τα δύο νέα έργα ΣΔΙΤ καταδεικνύουν τη δυναμική συμβολή του Ομίλου Intrakat στην αναπτυξιακή εθνική στρατηγική, με την κατασκευή κρίσιμων υποδομών. Με την τεχνογνωσία, εμπειρία και κεφαλαιακή επάρκεια που διαθέτει ο Όμιλος Intrakat διασφαλίζει ότι τα έργα που αναλαμβάνει, είτε ως μέρος κοινοπραξίας είτε αυτόνομα, εκτελούνται άρτια, αποτελεσματικά και έγκαιρα, δημιουργώντας άμεσες θετικές επιδράσεις στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...