Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα LEGO και η pop μουσική οι κορυφαίες αναζητήσεις των παιδιών για τα Χριστούγεννα του 2020.
Υπάρχει ένα δημοφιλές ρητό στο Διαδίκτυο που λέει “η Google γνωρίζει περισσότερα για εσάς από ό, τι η μητέρα σας”. Και σε ένα βαθμό είναι ακριβές αφού και τα παιδιά στρέφονται στο Διαδίκτυο κάθε Νοέμβριο, εποχή κατά την οποία τα παιδιά συνήθως φτιάχνουν τις χριστουγεννιάτικες wish list τους.
Τι αναζήτησαν φέτος τα παιδιά, φτιάχνοντας αυτές τις λίστες; Ηλεκτρονικά παιχνίδια, LEGO και K-pop. Οι ειδικοί του Kaspersky Safe Kids έχουν αναλύσει ανώνυμες αναζητήσεις των παιδιών στο διαδίκτυο κατά τον μήνα Νοέμβριο. Το πιο δημοφιλές παιχνίδι αναδείχθηκε το Roblox, το πιο επιθυμητό παιχνίδι τα LEGO, ενώ τα συγκροτήματα BTS και BLACKPINK ήταν οι κορυφαίες μουσικές αναζητήσεις.
Σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της Kaspersky, βάσει ανωνυμοποιημένων metadata που παρέχονται οικειοθελώς από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για αρκετά πράγματα τον Νοέμβριο. Ηλεκτρονικά και μη παιχνίδια, μουσική, καταστήματα και αγορές, κινούμενα σχέδια, υπηρεσίες και πλατφόρμες, χαρακτήρες, χόμπι και δραστηριότητες και οι κονσόλες παιχνιδιών ήταν οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες. Τα τρία κορυφαία ενδιαφέροντα είναι το gaming (44%), η μουσική (14%) και οι αγορές (10%).
Τα παιδιά που έψαχναν παιχνίδια στο Διαδίκτυο έδειξαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για Roblox (23%), Among Us (21%) και Minecraft (20%). Άλλα δημοφιλή παιχνίδια είναι το Gacha Life (16%) και το Fortnite (11%).
Κονσόλες
Παραδόξως, παρά τις κονσόλες νέας γενιάς που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, το Nintendo Switch ήταν στην κορυφή των αναζητήσεων (42%), ενώ το PlayStation είναι στη δεύτερη θέση (36%) και το Xbox τρίτο (22%). Τα πιο επιθυμητά παιχνίδια για την κονσόλα Nintendo Switch είναι τα Mario, Animal Crossing και The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Η μουσική K-pop, η οποία έχει κατακτήσει την κορυφή των charts τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν οι μισές από τις μουσικές αναζητήσεις στο διαδίκτυο ήταν για «K-pop» (48%) και κυριαρχούνται από δύο αγαπημένες μπάντες: BTS (58%) και BLACKPINK (42%).
Τέλος, σύμφωνα με τα ευρήματα, τα παιδιά αγαπούν ακόμα τα παιχνίδια. Συγκεκριμένα, τα LEGO αντιπροσώπευαν το 51% των αναζητήσεων «παιχνιδιών», ακολουθούμενα από Barbie (22%), σετ Playmobil (11%), L.O.L. Surprise! κούκλες (8%) και 5 Surprise Mini Brands (8%).
Όσον αφορά την εμμονή των παιδιών με τα LEGO, συνήθως αναζητούν ειδικές εκδόσεις LEGO ανάλογα με το αγαπημένο τους παιχνίδι ή χαρακτήρα. Τα πιο επιθυμητά σετ LEGO είναι αφιερωμένα στο Among Us (παρόλο που δεν είναι ακόμα στην αγορά), Harry Potter, Star Wars, Ninjago, Technic, City, Friends και Minecraft.
Προσοχή στις αγορές
Η Kaspersky συνιστά στους γονείς να εξετάζουν προσεκτικά τα κορυφαία ενδιαφέροντα των παιδιών στο Διαδίκτυο για να είναι σίγουροι ότι τα δώρα που αγοράζουν είναι αυτά που πραγματικά θέλουν τα παιδιά τους φέτος.
Για να οικοδομήσετε μια καλύτερη σχέση με τα παιδιά σας, η Kaspersky συνιστά τα ακόλουθα:
-Μην βγάζετε βιαστικά συμπεράσματα εάν το παιδί σας ξοδεύει πολύ χρόνο σε βιντεοπαιχνίδια. Θα μπορούσε να μην είναι ικανοποιημένο με τον πραγματικό κόσμο και να χρειάζεται την υποστήριξή σας. Αντί να περιορίσετε τον χρόνο που μπορεί να περάσει παίζοντας παιχνίδια, μπορείτε να το βοηθήσετε να λύσει πιθανά προβλήματά του (για παράδειγμα, στο σχολείο ή με άλλους συγγενείς).
-Βρείτε λίγο χρόνο για να παίξετε παιχνίδια με το παιδί σας ή παρακολουθήστε μια νέα σειρά. Το να έχετε ένα κοινό χόμπι θα μπορούσε να οδηγήσει τη σχέση σας σε άλλο επίπεδο.
-Εγκαταστήστε μια λύση που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε, να βλέπετε και να αναζητάτε τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών σας σε μια σειρά συσκευών, αλλά χωρίς να εισβάλλετε στον προσωπικό τους χώρο.
Η έρευνα
Η ανάλυση της Kaspersky βασίζεται σε ανώνυμα metadata, τα οποία παρέχονται οικειοθελώς από χρήστες της εφαρμογής Kaspersky Safe Kids από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 26 Νοεμβρίου 2020. Αυτό καλύπτει αιτήματα αναζήτησης που υποβάλλονται από παιδιά μέσω Bing, Google, Mail.ru, Yahoo, Yandex και YouTube πάνω από 100 φορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.