- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Πέρασαν πάνω από τρεισήμισι χρόνια από το καλοκαίρι του 2018 όταν το Υπερταμείο έκρουσε των κώδωνα του κινδύνου για την βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων ζητώντας άμεσες παρεμβάσεις προκειμένου να σταματήσουν να γεννούν ελλείμματα.
Από τότε μέχρι σήμερα ο οργανισμός προχώρησε σε σημαντικές ενέργειες που άλλαξαν την εικόνα του και πλέον προσλαμβάνουν σύμβουλο για την «Παροχή Υπηρεσιών Απολογισμού Βιωσιμότητας στην ΕΛΤΑ Α.Ε».
Στο πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε με τη διαδικασία της τηλεδιάσκεψης, αφού έλαβε υπόψη την 3590/18.02.2022 εισήγηση της Διεύθυνσης Εταιρικής Επικοινωνίας, τη σχετική εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, καθώς και τις απόψεις των Μελών του, το Δ.Σ. αποφάσισε την παροχή προς τα ΕΛΤΑ, υπηρεσιών Απολογισμού Βιωσιμότητας από την εταιρεία «CHOOSE, ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ» για χρονικό διάστημα 18 εβδομάδων από την υπογραφή σχετικής Σύμβασης, σύμφωνα με την τεχνική και οικονομική της προσφορά.
Το αύριο των ΕΛΤΑ
Ο σύμβουλος θα κληθεί να κάνει απολογισμό των ενεργειών που έχουν γίνει μέχρι στιγμή αλλά και όσων ήδη έχουν σχεδιαστεί και σιγά – σιγά υλοποιούνται και να αποφανθεί «για το αύριο» των ΕΛΤΑ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εδώ και δυόμιση χρόνια έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις όπως το κλείσιμο καταστημάτων, η πρόωρη συνταξιοδότηση 2000 εργαζομένων, αλλά και σχέδιο ψηφιοποίησης των ΕΛΤΑ.
Το «ψηφιακή» επόμενη ημέρα των ΕΛΤΑ, συνολικού ύψους 170 εκατ. ευρώ σε βάθος 4ετίας ήδη υλοποιείται με σημαντικές παρεμβάσεις όπως το Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι αλλά και νέες προηγμένες υπηρεσίες.
Τα έργα για την ενίσχυση της εγκατάστασης στο Κρυονέρι με τη προσθήκη 125 ρομπότ, η δημιουργία του «Ψηφιακού Ταχυδρόμου» και των «Ψηφιακών Καταστημάτων» / Smart Lockers είναι τα επόμενα βήματα.
Ανάθεση δύο σημαντικών διαγωνισμών
Ήδη τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στην ανάθεση δύο σημαντικών διαγωνισμών που θα αλλάξουν τον τρόπο εξυπηρέτησης. Πρόκειται για την κατασκευή Smart Lockers και πιλοτική εγκατάσταση συστημάτων προτεραιότητας με δυνατότητα web, mobile ticketing και ραντεβού.
Παράλληλα, νέες εμπορικές συνεργασίες, δείχνουν ότι τα ΕΛΤΑ κερδίζουν την εμπιστοσύνη και του επιχειρηματικού κόσμου.
Μετά από τη συμφωνία για τη διανομή των δεμάτων της Amazon ακολούθησαν και άλλες επιχειρήσεις με πιο πρόσφατες την Adidas και την H&M, οι οποίες έχουν έρθει απευθείας είτε μέσω των ευρωπαίων διακινητών τους σε συμφωνία για διανομή των προϊόντων τους στην ελληνική επικράτεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση των ΕΛΤΑ βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους ομίλους για την υπογραφή συμφωνιών που θα ενισχύσουν το ρόλο του ομίλου στο λεγόμενο τελευταίο μίλι (last mile) του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η νέα πλατφόρμα των ΕΛΤΑ
Την ίδια στιγμή ο Όμιλος αναπτύσσει μια ψηφιακή αγορά (marketplace) με την ονομασία ecouriermarket.com. Η νέα πλατφόρμα, συγκεντρώνει σε ένα σημείο προϊόντα και προσφορές από διαφορετικά καταστήματα και ενσωματώνει τη διαδικασία της παραγγελίας στο σύστημα διανομής της ΕΛΤΑ Courier, φέρνοντας τα προϊόντα πιο γρήγορα στον καταναλωτή.
Τέλος το επόμενο βήμα που σχεδιάζεται είναι η πράσινη ανάπτυξη ουσιαστικά αλλάζοντας εντελώς την νοοτροπία του Οργανισμού.